کد خبر 1276181
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
دیدار لاوروف و همتای سعودی با محور مسائل منطقه

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای سعودی خود، تداوم همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را به بحث گذاشتند.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه با «فیصل بن فرحان آل سعود» همتای سعودی خود دیدار کرد.

وبگاه وزارت امور خارجه روسیه درباره این دیدار که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شده است نوشت: «دو وزیر اولویت‌های مربوط به توسعه روابط سودمند میان روسیه-سعودی را به بحث گذاشتند».

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است، مسکو و ریاض بر قصد مشترک خود برای تداوم همکاری در مسائل راهبری و اهمیت اجرای توافقات پیشین درخصوص تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است، دو طرف لزوم تقویت هماهنگی میان روسیه و عربستان سعودی درخصوص مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله امور یمن، سوریه و حوزه خلیج فارس را به بحث گذاشتند.

لاوروف روز گذشته نیز در دیدار با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس، مسائل مختلف منطقه از جمله برجام را به بحث گذاشت.

بن فرحان نیز امروز با «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد اما وزارت امور خارجه عربستان سعودی جزئیاتی از آن منتشر نکرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین در کنار همتایان خود در  آمریکا، بحرین، کویت، قطر و «یوسف العتیبه» وزیر مشاور امارات متحده عربی در نشستی که یکی از محورهای اصلی آن را ایران تشکیل می‌داد شرکت کرده است.

به نوشته روزنامه «نشنال»، بن فرحان در این نشست از «آنتونی بلینکن» پرسید، «در صورتی که تلاش‌ها برای بازگشت هر دو طرف به برجام متزلزل شود و اگر رفتار منطقه‌ای ایران بدتر شود، برنامه چه خواهد بود؟» این منبع گفت، بلینکن به وزرای خارجه این کشورها اطمینان داد که آمریکا به امنیت خلیج فارس متعهد است، اما هیچ پاسخ روشنی نداد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس