کد خبر 1275934
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
حسین شریعتمداری نمایه

سخنان سه‌شنبه شب رئیس‌جمهور کشورمان، صدای انقلاب بود که از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک طنین‌انداز شده و در سراسر دنیا شنیده می‌شد.

به گزارش مشرق، «حسین شریعتمداری»، مدیر مسئول روزنامه کیهان در بخش نکته این روزنامه نوشت:

۱- خدای مهربان و منّان بر درجات مرحوم علامه محمدتقی جعفری بیفزاید، ایشان با «برتراند راسل» فیلسوف بلندآوازه انگلیسی درباره برخی از مسائل فلسفی و عقاید اسلامی مکاتباتی داشت.

«راسل» در الهیات به مکتب اهل شک - Scepticism - نزدیک بود. مرحوم علامه در یکی از نامه‌های خود به ایشان نوشته بود؛ شما درالهیات مؤمن‌تر از ما هستید! زیرا ما به خدایی که شما توصیف می‌کنید کفر می‌ورزیم و حال آنکه جنابعالی در وجود او دچار تردید هستید ! خدای ما، آن نیست که شما وصفش می‌کنید و آدرسش را می‌دهید!

مرحوم علامه در توضیح این نکته به کلام مولای مظلوم و شهیدمان، حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام اشاره می‌کردند که « الناس اعداء ما جهلوا... شماری از آدم‌ها دشمن جهل خویش هستند»، یعنی با چیزی دشمنی می‌ورزند که برداشت و تصویر غلطی از آن دارند. این تصویر غلط و حتی متضاد با واقعیت را می‌توان در دوران خود آن حضرت نیز آدرس داد.

تا آنجا که وقتی در محراب مسجد کوفه، ضربت شمشیر بدکارترین بدکاران بر فرق مبارکش نشست، کوفیان که از نزدیک با حضرتش آشنا بودند، به قول جرج جرداق، انسانیت را یتیم شده می‌دانستند ولی در همان حال، کسانی در شام آن روز که تحت سیطره معاویه و آکنده از تبلیغات مسموم علیه مولایمان بود، انگشت حیرت به دندان می‌گزیدند که «مگر علی(ع) نماز هم می‌خواند که در محراب شهید شده باشد»؟!۲- سخنان سه‌شنبه شب (به وقت تهران) رئیس‌جمهور محترم کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ‌آمیزه‌ای هماهنگ از نکات متفاوتی بود که مواضع جمهوری اسلامی ایران را برای جهانیان تشریح می‌کرد.

مواضعی که برخی از آنها برای مقامات، مسئولان سیاسی و تحلیلگران و صاحبنظران ناشنیده بود و یا اگر پیش از این شنیده بودند، تا این ‌اندازه جدی تلقی نکرده بودند!... به آمریکا اعتماد نداریم ... مقاومت نتیجه می‌دهد ... در مذاکراتی که نتیجه آن لغو همه تحریم‌ها نباشد شرکت نمی‌کنیم ... تلاش‌های آمریکا برای هژمونی به شکل تاسف‌باری شکست خورده است ... تحریم برای آمریکا تبدیل به یک ابزار جنگی علیه ملت‌ها شده است ... رژیم اشغالگر قدس سازمان‌دهنده بزرگترین تشکیلات تروریسم دولتی است ... امروز آمریکا از افغانستان و عراق خارج نمی‌شود، بلکه اخراج می‌شود ... صلح و امنیت پایدار در گرو اجرای عدالت است ... اگر مجاهدت شهید ابومهدی مهندس و سپهبد شهید آقای حاج قاسم سلیمانی نبود، امروز داعش همسایه مدیترانه‌ای اروپا بود و ...
سخنان سه‌شنبه شب رئیس‌جمهور کشورمان به وضوح حکایت از آن داشت که کشتی اجرایی کشور را ناخدایی دیگر آمده است. بایدها و نبایدها در سخن ایشان از تغییر ریل در دولت خبر می‌داد و بر تحقق خواسته‌هایی تاکید می‌ورزید که از یک دولت تراز انقلاب و همسو با خواست مردم انتظار می‌رفت. کارنامه چندین و چند ساله رئیسی تضمین صداقتش در گفتار بود و انطباق آنچه می‌گوید را با آنچه هست، تضمین می‌کرد.

این همه در سخنان سه‌شنبه شب رئیسی بود ولی ماجرا فقط این نبود. بخوانید!

۳- سخنان سه‌شنبه شب رئیس‌جمهور کشورمان، صدای انقلاب بود که از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک طنین‌انداز شده و در سراسر دنیا شنیده می‌شد. رئیسی در خلال سخنان خود، مجموعه‌ای از خطوط اصلی انقلاب و ارزش‌ها و ضدارزش‌های آن را که از بینش و منش امام راحل و خلف حاضر او برگرفته بود به گوش جهانیان رساند و چهره انقلاب را از بسیاری وارونه‌نمایی‌ها و تحریف‌ها و کج‌اندیشی‌ها که با مواضع و عملکرد برخی مسئولان بر آن نشسته بود، غبار ‌زدایی کرد.

رئیسی در قامت نماینده و سخنگوی خط امام و رهبری ظاهر شده بود و باورهای انقلاب را آنگونه که هست و نه آنگونه که دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها می‌نمایانند، عرضه می‌کرد، یعنی همان که به قول امام راحلمان‌(ره) «دنیا تشنه آن است» و دشمن اصرار دارد که واقعیت آن پنهان بماند.

این نکته که جان‌مایه سخنان رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل بود از نگاه برخی مقامات و رسانه‌های غربی پنهان نمانده بود.

از جمله و فقط به عنوان نمونه روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست نوشت: سخنرانی ابراهیم رئیسی در سازمان ملل نشان‌دهنده هویت جمهوری اسلامی و جایگاهی است که ایران برای خود در جهان قائل است و ... این رشته سر دراز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    16 2
    الحق که استاد قلمی حاج‌حسین‌آقا!
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    12 0
    درود خدا بر مردان مومن خدا
  • امیر IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    5 0
    آقای شریعتمداری با توجه به جایگاه شما ، انتظار بی برو برگرد از شما و دیگر همکاران شما این است که پیگیر محاکمه مشتی فاسد بی هویتی باشید که با رذیلانه ترین رفتاری بدتر از دانشیان و با پوشش روحانی نمایی ، آب و نان این مردم باشرف و غیرتمند را به اربابانشان حواله دادند
  • mojtaba SE ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    5 0
    آقای شریعتمداری عزیزم .میبینم که تلاش خودت رو برای مفید و مختصر و موثر بودن مطلب کردی..از شما ممنونم.
  • NL ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 0
    شهادت را امیدی بود روزی....
    • محمد مهدی اسلامی IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      با سلام و احترام بر جنابعالی ناشناس عزیزم ۲۲:۳۱ - با کسب اجازه از محضر مبارکتان این فرمایشتان را کمی گسترده کنیم: شهادت را امیدی بود روزی __ زیاد ارزد بدان چشمت بدوزی __ سر انجامش بود چون رستگاری __ بمعنا گر، ز قرآن دست داری _ با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس