امیرعبداللهیان نمایه

وزیر امور خارجه ایران در دیدار همتای صربستانی در نیویورک گفت که جمهوری اسلامی همواره از صلح و ثبات بالکان حمایت کرده و به صربستان نگاهی راهبردی دارد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، امروز (پنجشنبه) با «نیکولا سلاکوویچ» وزیر خارجه صربستان به بحث و تبادل نظر در خصوص روابط دوجانبه پرداخت.

وزیر خارجه صربستان با بیان این‌که دو کشور از دیدگاه‌ها، مواضع و ارزش‌هایی نزدیک به هم برخوردار هستند، تبادل هیأت‌ها بین دو کشور در شرایط سخت را نشانه عمق این روابط توصیف کرد.

رایزنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه صربستان در نیویورک

سلاکوویچ با اشاره به رشد مداوم اقتصاد صربستان، این کشور را مقصدی امن برای سرمایه‌گذاری توصیف کرد.

وی همچنین گفت: منطقه بالکان نیازمند ثبات، صلح و آرامش است و صربستان تلاش می‌کند در این زمینه نقشی سازنده ایفا کند.

* دعوت از امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست جنبش عدم تعهد در بلگراد

وزیر خارجه صربستان در این دیدار از امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست بزرگداشت جنبش عدم تعهد در بلگراد دعوت کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این نشست با بیان این‌که دو کشور ایران و صربستان از موقعیتی ژئوپلتیک در منطقه خود برخوردار هستند، یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران همواره از صلح و ثبات بالکان حمایت کرده است و به صربستان نگاهی راهبردی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین رابطه دوستانه دیرینه بین مردم دو کشور را یک سرمایه توصیف و اشاره کرد که ایران همواره از تمامیت ارضی صربستان حمایت کرده و تلاش داشته است تا در سازمان‌های بین‌المللی همراه این کشور باشد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت دو روز حضورش با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفت‌وگو کرده است. وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به رایزنی پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس