معاون وزیر خارجه : ایران نگاه راهبردی به روابط با صربستان دارد

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر امورخارجه صربستان گفت: ایران نگاه راهبردی به روابط دوجانبه با صربستان دارد.

به گزارش مشرق، «مهدی صفری» که برای شرکت در شصتمین سالگرد شکل گیری جنبش غیر متعهدها روز دوشنبه ۱۹ مهرماه وارد بلگراد شد، امروز در دیدار با «نیکولا سلاکوویچ ضمن اشاره به همکاری‌های خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان در حوزه های دو جانبه و چند جانبه، لزوم ادامه همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در این نشست بر اهمیت افزایش روابط اقتصادی میان دو کشور و لزوم بهره برداری از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد.

وزیر امورخارجه صربستان نیز در این دیدار که در حاشیه نشست عالی به مناسبت شصتمین سالگرد اولین کنفرانس جنبش عدم تعهد در بلگراد انجام شد با اشاره به روابط سیاسی خوب دو کشور مبتنی بر دوستی و درک متقابل یادآور شد:‌ ما سال آینده ۸۵ سال از برقراری روابط دیپلماتیک خود را جشن خواهیم گرفت.

سلاکوویچ جهت‌گیری روابط و همکاری با ایران را بسیار روشن دانست و با تاکید بر تمایل صربستان بر گفت‌ و گوهای سیاسی با ایران، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک دیدارهایی میان مقامات دو کشور در بالاترین سطح انجام شود.

وزیر امورخارجه صربستان تصریح کرد،  بر اساس روابط دوستانه میان صربستان و ایران، می بایست در جهت بهبود و گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور به ویژه در بخش کشاورزی، انرژی، ساختمان سازی و گردشگری تلاش شود.

وی همچنین از موضع اصولی ایران در احترام گذاشتن به حاکمیت و تمامیت ارضی صربستان و حمایت در سازمان های بین‌المللی تشکر کرد و افزود بلگراد مایل است تا امکان تحصیل تعداد بیشتری از دانشجویان ایرانی را در چارچوب برنامه "جهان در صربستان" فراهم کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس