آمادگی ایران برای همکاری با نیکاراگوئه در مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا

وزیر امور خارجه کشورمان تحریم‌های آمریکا علیه نیکاراگوئه و همچنین دخالت‌های خارجی در امور داخلی نیکاراگوئه را محکوم و آمادگی خود را برای همکاری بیشتر برای مقابله با تحریم‌های آمریکا اعلام کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدارهای امروز خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، با دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه ملاقات و در خصوص روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر خارجه نیکاراگوئه در ابتدای ملاقات سلام گرم رئیس جمهور کشورش برای آقای رئیسی را ابلاغ کرد، و ضمن اشاره به اینکه گفت‌وگوی تلفنی دو رئیس جمهور بسیار مثبت و سازنده بوده است از حمایت‌های به عمل آمده از سوی جمهوری اسلامی ایران تشکر نموده و آمادگی نیکاراگوئه را برای همکاری‌های گسترده در زمینه‌های مختلف اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با همتای آذربایجانی درباره تردد کامیون‌های ایرانی

وزیر خارجه نیکاراگوئه همچنین خواستار برگزاری هر چه زودتر کمیسیون مشترک دو کشور شد.

بیشتر بخوانید:

‌گوترش: ایران شریک نزدیک همکاری‌ها با سازمان ملل است

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به تاریخ مبارزاتی دو کشور و اینکه دو ملت، پیروزی انقلاب خود را در فاصله کم و نزدیک به هم تجربه کرده اند، از این واقعیت به عنوان عامل نزدیکی بیشتری دو ملت یاد کرد.

امیرعبداللهیان تحریم‌های آمریکا علیه نیکاراگوئه بویژه تحریم‌های اخیر کنگره و همچنین دخالت‌های خارجی در امور داخلی نیکاراگوئه را محکوم و آمادگی خود را برای همکاری بیشتر برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا اعلام کرد.

وزیر خارجه در خصوص روابط دوجانبه نیز با اشاره به سطح خوب و رو به پیشرفت روابط سیاسی ابراز امیدواری کرد روابط اقتصادی نیز به سطح روابط سیاسی ارتقاء یابد. در همین رابطه از برگزاری کمیته مشترک و کمیسیون مشترک اقتصادی استقبال نمود.

امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت گسترش تجارت دو کشور از جمله در حوزه صادرات اوره، گاز، کالاهای پتروشیمی و دارو به نیکاراگوئه تاکید کرد.

لازم به ذکر است دو طرف در خصوص آخرین وضعیت تحولات منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 0
    تمامی کشورهای تحریمی باید متحد شوند و با چین و روسیه به تفاهم تضمین شده برسند . دقیقا از یک تاریخ مشخص قطع ارتباط با امریکا را کلید بزنند . ( باشگاه تحریمی ها و حذف دلار)
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      2 0
      احسنت ، بنده هم خیلی وقته دارم همینو میگم، اگه کسی گوش کنه و اجرا بشه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس