سفر استانی حجت الاسلام رئیسی به اهواز

به نظر می‌رسد حضور چهره به چهره و بازدید میدانی از جای جای کشور که اکنون توسط روسای سه قوه پیگیری می شود، به یک موج فراگیر و فرهنگ مدیریتی تبدیل شود و به نوعی به یکی از مولفه‌های مدیر خوب بدل شود.

به گزارش مشرق، اینکه شنیده‌ایم «شنیدن کی بود مانند دیدن» و شنیده‌ایم که «به دریا رفته می‌فهمد مصیبت های طوفان را»،‌ بیخود و بی جهت نیست. اینکه برای مثال یک مسئول 8سال پشت میز بنشیند و حتی از کارگران یک کارخانه و معدن هم از داخل خودروی میلیاردی‌اش دیدار کند، قطعاً مفید فایده نخواهد بود. 

دیدارهای رؤسای قوا با مردم چه ثمراتی دارد؟

حتی اگر فرض بر این بگیریم که آن مدیر پشت میزنشین که وضعیت جامعه را هم از پشت شیشه دودی ماشینش که عموما در خط ویژه حرکت می‌کند می بیند، آمارهای درستی از زیردستانش دریافت می‌کند و به قول معروف مدیران پایین‌دستی دورش نمی‌زنند، لمس فقر،‌ بیکاری، بی آبی،‌ بی‌برقی و...  دیدن مشکلات اجتماعی قطعا از شنیدن و خواندن آنها بسیار بسیار مثمر ثمر تر خواهد بود.

 ساز هماهنگ دیدار رودر رو با مردم

به همین خاطر هم هست که یکی دوماهی است این ساز هماهنگ دیدن مشکلات از نزدیک و صحبت کردن رودر رو با مردم، به فرهنگ عمومی مسئولین تبدیل شده است.

در یکی از آخرین موارد، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، امروز به گیلان رفت و آنجا با مردم دیدار روبرو داشت. قالیباف هیمن که وارد رشت شد، با حضور در مدرسه دخترانه حضرت رقیه (س) رشت زنگ شکوفه ها را به صدا درآورد و با اولیای دانش آموزان و معلمان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

دانلود

در این گفت‌وگو یکی از معلمان با گلایه از وضعیت معیشتی فرهنگیان خطاب به رئیس مجلس گفت که وضعیت معیشتی معلمان مناسب نیست و با اجرای لایحه رتبه‌بندی تمام معلمان انگیزه مضاعف گرفته و بیشتر تلاش خواهند کرد.

 قالیباف در پاسخ به مطالبات این معلم اعلام کرد که شب گذشته لایحه رتبه‌بندی معلمان در سامانه بارگذاری شد و در روزهای آینده به صحن علنی مجلس می‌آید.

 یکی هم آن وسط از وضع بیکاری نالید و گفت «شمارا به رسول الله بیکاری را ریشه کن کنید و من فرهنگی بازنشسته هستم ولی بچه‌ام با مدرک دکتری بیکار است». قالیباف هم گفت که همه تلاشمان این است و وضع اشتغال مهمترین موضوع ماست.  

این فقط یکی از دیدارهای مردمی قالیباف بود و او همواره در سفرهایش وقت مهمی را برای شنیدن مستقیم مشکلات مردم اختصاص می‌دهد.

رئیسی؛ از کاظمیه بیرجند تا معدن زغال سنگ پروده

19 شهریورماه بود که آیت‌الله رئیسی به بیرجند رفت و آنجا با حاشیه‌نشینان محله کاظمیه آن شهر دیدار کرد. آنجا درجمع مردم گفت: «از وضعیت شما بی اطلاع نیستیم، به جمع شما آمدیم تا هم حال شما را جویا شویم و هم کاری برای این مناطق صورت گیرد».

دیدارهای رؤسای قوا با مردم چه ثمراتی دارد؟

رئیسی همچنین اولین رئیس جمهوری بود که وارد تونل یک معدن شد و پای صحبت‌ها و مشکلات کارگران آن نشست. مسئول معدن از ظرفیت‌های معدن می گوید و رئیسی هم می شنود و تایید می‌کند ولی به یک‌باره می‌گوید «وقتی مشکلات کارگران اینجا را شنیدم دغدغه پیدا کردم که مشکلات آنان را به جد دنبال کنید». 

دانلود

آن مسئول معدن را می توان مشتی از خروار مسئولانی دانست که همواره سعی دارند نیمه پر لیوان بخش مدیریتی خود را نشان دهند و یک رئیس جمهور و مدیر ارشد زمانی متوجه نیمه خالی لیوان که اتفاقاً مهم‌ است، می شود که خود بیاید و ببیند و بشنود.

پای صحبت‌های کارگران می نشیند و آنها از بیمه و حقوق خود انتقاد جدی می کنند و از پیگیری های صدباره حقوق خود می‌گویند و رئیسی نیز 20روز به پیمانکار فرصت می‌دهد که وضعیت زندگی و محل کار کارگران را سامان دهد.

دیدارهای رؤسای قوا با مردم چه ثمراتی دارد؟

سفر رئیسی به سیستان و بلوچستان که بخش اعظم آن به دیدارهای رخ به رخ با مردم و دیدرا از مناطق محروم می‌گذرد و سفر خوزستان که اولین سفر استانی وی بود جلوه‌های بسیار زیادی از مواجهه روبرو با مردمی است که می‌خواهند بی واسطه و بدون سانسور توسط مدیران میانی مشکلشان را به رئیس جمهور کشورشان بگویند.

قضاوت در میدان

رئیس قوه قضائیه هم در حوزه مسئولیتی خود پشت میز نمی نشیند. در یکی از این موارد محسنی‌اژه‌ای ۱۹ شهریورماه با حضور در زندان دماوند، ضمن بازدیدی ۳ ساعته از بخش‌های مختلف این زندان، به گفت‌وگوی چهره به چهره با تعداد کثیری از زندانیان پرداخت و مسائل و مشکلات آن‌ها را از نزدیک جویا شد.

دیدارهای رؤسای قوا با مردم چه ثمراتی دارد؟

بازدید از زندان توسط رئیس قوه قضائیه یکی از برنامه‌های رئیس دستگاه قضاست و این خود نقش مهمی در احاطه وی به جزئیات عملکرد دستگاه قضایی در حوزه صور حکم و رسیدگی به وضعیتا زندانیان دارد.

دانلود

 درمورد دیگری نیز محسنی اژه‌ای صبح چهارشنبه (۱۰ شهریور) با حضور در مجتمع قضایی قدس در منطقه جنت‌آباد تهران، از بخش‌های مختلف این واحد قضایی بازدید و با تعدادی از مراجعین به‌صورت چهره‌به‌چهره گفت‌وگو کرد.

موجی که فراگیر می شود

به نظر می‌رسد حضور چهره به چهره و بازدید میدانی از جای جای کشور که اکنون توسط روسای سه قوه پیگیری می شود، به یک موج فراگیر و فرهنگ مدیریتی تبدیل شود و از سویی این مشخصه به نوعی به یکی از مولفه‌های مدیر خوب بدل شود. روسای سه قوه هرچند با هم دیدارهایی سه جانبه دارند ولی اینکه همه آنها خود را در معرض مشکلات مردم قرار دهند، خود می‌تواند یک جنبه روحی و شور مدیریتی را در شخص روسای سه قوه ابتدا و مدیران پایین دستی در وهله‌ای بعدی ایجاد کند.

دیدارهای رؤسای قوا با مردم چه ثمراتی دارد؟

اینگونه است که بازدید سرزده محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و دادستان‌های تحت امر رئیس دستگاه قضا را شاهد هستیم و نمایندگان مجلس نیز به تناوب با حضور در محل مشکلاتی چون نیشکر هفت تپه، به چنین مشکل پیچیده‌ای که بستر تهدیدات امنیتی را نیز فراهم می‌آورد، رسیدگی کرده و آن را به نتیجه می‌رسانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کلانتری IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    دیدار سران برا مردم فایده ای ندارد.برا نهار میرن پیش هم.فقط دستورات رهبری برای مردم خوب است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس