کد خبر 1275545
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
وزیر کشور: اصراری به تغییر همه استانداران نداریم

وزیر کشور گفت: در انتخاب استاندار اصل انتخاب بهترین افراد است و اگر استانداران قبلی بهترین بودند، اصراری به تغییر نداریم.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی شامگاه چهارشنبه در یک گفت‌وگوی رادیویی درباره انتخاب استانداران اظهار کرد: انتخاب استانداران مساله مهمی است زیرا آنها نقش مهمی در تحرک و پیشرفت استان دارند. استانداران باید سیاست‌های دولت قوی و مردمی را پیاده کنند بنابراین نقش آنها در استان‌ها ویژه است.

وی ادامه داد: انتخاب چنین افرادی که بتوانند در استان‌ها وفاق ایجاد کنند و مسیر توسعه را هموار کنند احتیاج به جست‌وجو، کنکاش و ایجاد هماهنگی همه‌جانبه دارد تا بهترین‌ها انتخاب شوند.

وحیدی در بیان شاخصه‌های استانداران گفت: استانداران باید افرادی کارآمد، قانونمدار، پیگیر پیشرفت همه‌جانبه استان‌ها و تقویت‌کننده مشارکت سیاسی و اجتماعی بوده و عقلانیت انقلابی داشته باشند و بتوانند در استان وفاق ایجاد کرده و سازگار با مردم باشند.

وزیر کشور با اشاره به انتخاب استانداران استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد افزود: سایر استانداران در مرحله بررسی در هیات دولت هستند و در همه جلسات دولت این مساله پیگیری می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا همه استانداران تغییر خواهند کرد و دولت سیزدهم افراد جدیدی را جایگزین خواهد کرد، گفت: برای ما اصل انتخاب بهترین استاندار است. در واقع اصل بر تغییر نیست و اگر استاندار دولت قبل بهترین بود، اصراری به تغییر نداریم.

وی همچنین درباره بومی و یا غیربومی استانداران نیز بیان کرد: اولویت ما فردی است که مسائل استان را جلو ببرد و اگر بین این افراد، بومی هم باشد اولویت با چنین فردی است. در واقع فرد بومی اولویت خواهد بود که توانمندی داشته باشد.

وحیدی در پایان گفت: استانداران با کمک مردم و گروه‌های اجتماعی و سیاسی می‌توانند موفق باشند بنابراین حمایت آنها از استاندار مهم و نقش‌آفرین است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    4 2
    بدین ترتیب رحمانی فضلی هم در پست وزارت کشور می ماند و شما هم پست قبلی!!
  • وطن پرست DE ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    اگه فکر کردی با نون قرض دادن به اصلاحطلب ها می تونید رابیرون کنید سخت دراشتباهید. بجای این تبانی ها بفکر کار برای مردم باشید. اینها دوباره برگردند به شما رحم نخواهند کرد.
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    مگه میشه استاندار روحانی سر کار باشه. خوب میشه همون سیاستهای روحانی. این چ مغلطه ای که میکنید .شایدم کسی رو ندارید. دو ماه از سروع به کار دولت گذشته. دولت باید تا امروز کل استاندارن و مدیران و معاونتن وزرا رو عوض میکرد.مزدم دولت تمام انقلابی میخوان نه یک نفر انقلابی باشه تفرات زیر دستش لیبرال
  • علی IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    دست مبارک رئیس جمهور اقای رئیسی میبوسم که استاندار خوزستان دارو دستش برکنار کرد یک استاندار شریف جایگزین کرد. ممنون رئیسی جان
  • قربانقلی IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    خواهشا استاندار خراسان شمالی رو عوض کنید
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    واقعا كه!!!!استانداران رييس جمهوري كه ٨سال ترك فعل كرد و نق زد و منت گذاشت و كار نكرد چگونه ممكن است باشند!؟؟؟؟اقاي وحيدي ملت زخم خورده و خسته است نا اميدش نكن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس