کد خبر 1275303
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
نوزاد

نتایج یک بررسی نشان می دهد: رعایت رژیم غذایی سالم، خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را در کودکانی که دچار اضافه وزن هستند، کاهش می دهد.

به گزارش مشرق، نتایج بررسی های پزشکان در آمریکا حاکیست: والدینی که کودک آنها دارای اضافه وزن است می توانند با رعایت الگوی تغذیه ای سالم برای فرزندشان، سلامت او را بهبود بخشند، به کاهش وزن کودک خود کمک کنند و همچنین خطر ابتلا به انواع بیماری های قلبی عروقی را در کودک کاهش دهند.

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده، در حال حاضر از هر پنج کودک و نوجوان آمریکایی یک نفر دچار چاقی است. کودکان چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا و کلسترول بالا هستند که از عوامل بیماری های قلبی عروقی به حساب می آید. همچنین چاقی در بزرگسالان با افزایش خطر ابتلا به چندین بیماری جدی از جمله بیماری های قلبی، دیابت نوع دو و سرطان همراه است.

محققان برای مدت یک سال، تغییر شاخصهای خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط با سه الگوی تغذیه سالم را در ۹۶ کودک ۹ تا ۱۸ ساله با شاخص توده بدنی (BMI) بیشتر از ۹۵ درصد مورد مطالعه قرار دادند.

رژیم غذایی انجمن قلب آمریکا، رژیم مدیترانه ای و رژیم گیاهی، سه الگوی تغذیه ای سالم بودند که مورد بررسی قرار گرفتند. تمامی این رژیم های غذایی بر مصرف غذاهای کامل، میوه ها و سبزیجات و محدود کردن نمک، گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده تاکید دارند.

پزشکان در این مطالعه تاکید کردند: هر سه رژیم غذایی با بهبود وزن، میزان فشار خون، کلسترول و لیپوپروتئین با چگالی پایین همراه بودند.

به گزارش هندوستان تایمز، به گفته محققان آمریکایی، این مطالعه نشان دهنده اهمیت شروع الگوهای تغذیه سالم در سنین پایین است. بیماری های قلبی عروقی در دوران کودکی شروع می شود و اصلاح الگوهای غذایی در دوران کودکی راحت تر از دوران نوجوانی و بزرگسالی امکان پذیر است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس