سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین

سردار غلامرضا سلیمانی ضمن اشاره به اینکه امام مردم را به میدان دفاع دعوت کرد، گفت: رویکرد اصلی امام شکل‌گیری دفاع عاشورایی و نبرد علوی در برابر دشمنان بود.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم همایش  «ما مقتدریم» که به همت بسیج اساتید و بسیج کارکنان وزارت علوم در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: با شروع جنگ تحمیلی در حالی که کشور ما از ابتدای سال ۵۸ در گیر فتنه های متعددی بود، ما درگیر جنگ گسترده ای شدیم که یک دولت بعثی با پشتیبانی های بیت المللی ملت برآن را مورد تهاجم قرار داد.

وی افزود: حمله یه ایران یک امر تصادفی نبود بلکه یک برنامه ریزی سنگین و دقیقی پشت این تجاوز قرار داشت ولی دو مولفه مدیریت امام راحل و مولفه قدرت ملی و قدرت مردم ایران را در محاسبات خود نگنجانده بودند.

سلیمانی ادامه داد: وقتی تجاوز شروع شد امام در تلویزیون مردم را به خونسردی دعوت کردند و فرمودند دیوانه‌ای آمده و سنگی انداخته است و ملت ایران چنان سیلی ای به صورت او خواهد نواخت که قدرت بلند شدن نداشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن اشاره به اینکه امام مردم را به میدان دفاع دعوت کرد و خالق نظریه جدید دفاعی شد و امام مردم را مردم میدان دفاع کرد، گفت: حضور مردم در میدان نبرد به معنای آن نبود که ارتش و سپاه و جهاد سازندگی ایفای نقش نکنند ولی رویکرد اصلی امام شکل‌گیری دفاع عاشورایی و نبرد علوی در برابر دشمنان بود. 

سلیمانی افزود: قطعنامه۵۹۸ دستاورد عملیات کربلای ۵ است و دشمن به این نتیجه رسیده بود که ولو به ظاهر به ملت ایران امتیاز دهد و سند پیروزی ملت یاران نظریات سازمان ملل بعد از جنگ در مورد متجاوز بودن صدام بود. 

وی با بیان اینکه مکتب دفاعی انقلاب اسلامی فقط برای ایران اسلامی شکل نگرفت و جبهه مقاومت توسعه مکتب دفاعی انقلاب است که خالق آن امام در دفاع مقدس است، تصریح کرد: محور مقامت باعث هزیمت و شکست بزرگ قدرت نطامی حاضر در منطقه شد و آمریکایی ها با صرف هزاران میلیارد دلار در منطقه به شکست خود اعتراف کردند و این شکست‌های نظام سلطه استمرار دارد. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین باور ما می‌توانیم را از دستاوردهای دفاع مقدس دانسته و گفت: بسیاری از پیشرفت های ما دستاورد دوران دفاع مقدس است و همه پیشرفت های ما محصول باور ما می‌توانیم است و باور ما می توانیم هم محصول دوران دفاع مقدس است. 

وی با تاکید بر اینکه باید گام دوم را با تاسی از باور ما می‌توانیم آغاز کنیم، بیان داشت: در گام دوم باید مردم به عرصه های نقش آفرینی بیایند و الگوی مردم سالاری اسلامی یعنی مردم در همه عرصه‌ها سالار خودشان باشند. 

سلیمانی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ملت ایران نترسید و باور داشت که پیروز می شود و به آینده هم امید داشت، خاطرنشان کرد: ملت ایران این شایستگی دارد که مردم سالاری اسلامی را تداوم ببخشد و این الگو را برای رهایی بشریت از ظلم و تعدی سر دست بگیرد و اگر این الگو تکامل پیدا کند تکثیر پیدا می‌کند و ملت های دنیا از این الگو بهره خواهند گرفت و منحصر به کشور و ملت ایران نخواهد شد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس