تربیت کادر مومن انقلابی راهبرد مهم بسیج

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر می‌خواهیم جامعه اسلامی شکل بگیرد نیاز است تمرکزمان بر تربیت افزایش پیدا کند و همه ظرفیت‌ها به میدان آورده شوند.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اجلاسیه اساتید و مربیان حلقه‌های صالحین بسیج استان اصفهان اظهار داشت: اگر به هر بخش از تاریخ انقلاب اسلامی بنگریم اهمیت تربیت کادر انقلاب مشخص و روشن است؛  یکی از اقدامات امام(ره) از ابتدای نهضت انقلاب تربیت کادر و نسلی بود که بتوانند با تکیه بر آن‌ها انقلابی بزرگ را رهبری و با عنایات و تفضل الهی به پیروزی برسانند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت امام راحل در مبارزه به رژیم ستمشاهی و پیروزی انقلاب توجه به عنصر تربیت و کادرسازی بود، افزود: شاید تعداد افراد خیلی زیاد نبود اما شاهدیم اثری عمیق و تعیین‌کننده در طول حیات انقلاب اسلامی داشت.

بیشتر بخوانید

۹ اولویت بسیج در سند راهبری ۱۰ ساله/ تمرکز بر تحقق گام دوم انقلاب با رویکرد محرومیت‌زدایی

نمی‌توان بین بسیج و ملت خطی کشید

سلیمانی با اشاره به اینکه کار تشکیلات، برنامه‌ریزی و جهت دادن به ارکان حکومتی یک کشور است، عنوان کرد: در نظام امام-امت، زمانی که امام‌ مسلمین قصد دارد تدابیرش را به‌صورت مردم پایه اجرا کند نیازمند تشکیلات منسجم است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تبیین ضرورت کار تشکیلاتی یادآور شد: زمانی که رهبر معظم انقلاب مبحث کمک مؤمنانه را بیان کردند، شاهد بودیم که به «نهضت کمک مؤمنانه» تبدیل شد و در این مسیر بسیج به عنوان یکی از تشکیلات موفق انقلاب اسلامی توانست این موضوع را دنبال و اجرایی کند.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان میان بسیج و ملت ایران خطی کشید بیان داشت: ملت ایران بسیجی‌اند اما زمانی که قرار است کار تشکیلاتی صورت بگیرد نیاز به تربیت کادری است که بتوانند تحقق اهداف عالیه‌ای که تشکیلات برای آن به‌وجود آمده و یا توسط رهبران انقلاب بیان شده، تضمین کنند.

سلیمانی با اشاره به رسالت بسیج اظهار کرد: این تشکیلات رسالتی دارد و ادامه آن رسالت مأموریت‌ها و وظایف است؛ در اندیشه امامین انقلاب اسلامی تمام این جزئیات بیان شده است و شاهد آن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که یک سند راهبردی بالا دستی است.

حرکت عمومی نیازمند تشکیلات یکپارچه مردمی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ضرورت تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب، افزود: برای تحقق هدف‌گذاری رهبر معظم انقلاب در کشور به یک رویکرد تحولی نیازمندیم و نیاز است در زمینه تحول، حرکتی عمومی در کشور شکل بگیرد.

وی در همین زمینه اضافه کرد: حرکت عمومی نیازمند تشکیلات بزرگ و یکپارچه مردمی است و این مورد در اندیشه رهبر معظم انقلاب چیزی جز بسیج نیست، نیاز است با هم‌افزایی‌ همه نیروها در سطح کشور چتر تربیتی انقلاب با محور قرار گرفتن مساجد و پیوند بین مساجد، مدارس و خانواده‌ها وسعت پیدا کند.

سلیمانی تأکید کرد: آن چیزی که برای تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در نظام امام-امت ضرورت دارد، تحقق یک مجموعه و کادر بزرگ و چند میلیونی به نام جوان مؤمن انقلابی پای کار است.

تربیت، اصلی‌ترین راهبرد بسیج

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج اصل برای ورود به مرحله جامعه اسلامی اولویت داشتن تربیت است توضیح داد: سایر راهبردها مانند راهبردهای نقش‌آفرینی برای دولت اسلامی، پیش‌برندگی، گفتمان مقاومت و دفاع مردم پایه و... نیز بر اساس تربیت تحقق پیدا خواهد کرد و تمام آن‌ها تربیت‌پایه است.

وی با تأکید بر اینکه هدف این است که به سمت تربیت کادر برای انقلاب اسلامی برویم، خاطرنشان کرد: کادری مورد نیاز است که بتواند با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در مردمی سازی برنامه‌ها عمل کند.

تولید ادبیات از برجسته‌ترین خصوصیات رهبر معظم انقلاب است

سلیمانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اخیراً چندین جلسه درخصوص جهاد تبیین و روایت صحبت کرده‌اند گفت: یکی از خصوصیات برجسته ایشان تولید ادبیات است و این موضوع برایمان ارزشمند است و دنبال هستیم با پیوند مدرسه، خانواده و مسجد طرح اعتلای شبکه تربیت بسیج را پیش ببریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر استفاده از رهنمودهای بزرگان و علما در مسیر طرح تربیتی بسیج، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جامعه اسلامی شکل بگیرد نیاز است تمرکزمان بر تربیت افزایش پیدا کند و همه ظرفیت‌ها به میدان آورده شوند؛ظرفیت‌های سپاه و بسیج کم نیست و در ادامه آن ظرفیت علما هم ظرفیتی قابل توجه است؛ هیچ کجای دنیا چنین ظرفیتی را در اختیار ندارد و این موضوع نعمتی بزرگ است و باید به‌طور هوشمندانه از آن استفاده کرد.

وی عنوان کرد: همه باهم متعهد شویم تا پایگاه‌های تعلیم و تربیت مساجد فعال شوند و رویکرد تربیتی را در تمام عرصه‌های علمی، جهادی، فرهنگی و... در بسیج فعال کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    کادر مومن و انقلابی!!!!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس