تلفات مهاجران در مرزهای اروپا؛ سه جسد دیگر در مرز لهستان پیدا شد

جسد سه مهاجر دیگر از جمله یک مرد عراقی در نقطه‌ای در شرق لهستان و در نزدیکی مرز بلاروس پیدا شده است.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، مأموران لهستانی به تازگی جسد سه مهاجر دیگر از جمله یک مرد عراقی را در نقطه‌ای در شرق این کشور در نزدیکی مرز بلاروس پیدا کردند.

بیشتر بخوانید:

نگرانی سازمان ملل از ناپدید شدن هزاران مهاجر حین بازگشت به لیبی

گفته شده این سه نفر در اثر خستگی و سرمازدگی جان خود را از دست داده بودند. به گفته ژنرال توماش پراگا، فرمانده گارد مرزی لهستان، مرزبانان این کشور همچنین جسد زنی را که در نقطه مرزی دیگری در سمت بلاروس افتاده بود مشاهده کرده‌اند.

لهستان و لیتوانی عضو اتحادیه اروپا هستند و مرزهای شرقی آنها بخشی از مرزهای شرقی این اتحادیه را تشکیل می‌دهد. هر دو این کشورها در ماه‌های اخیر مرزهای خود با بلاروس با فشارهای مهاجرتی رو به افزایش روبرو هستند.

نخست وزیر لهستان گفته است که مهاجران با «توهم» انتقال به آلمان، پولی زیاد، چیزی در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دلار در بلاروس می‌پردازند، اما بعد از آن، سربازان بلاروس آنها را در میان جنگل‌ها و باتلاق‌های مرز با لهستان رها می‌کنند.

گفته می‌شود بلاروس سفر بدون روادید را برای برخی کشورهای خاورمیانه که بالقوه مهاجرفرست هستند، آزاد کرده تا بتواند آنها را پس از ورود به خاک این کشور به سمت لهستان و لیتوانی هدایت کند.

لهستان و لیتوانی در حال نصب سیم خاردار در مرز خود با بلاروس بوده و گشت‌های مرزی را افزایش داده‌اند. آنها همچنین برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی، در مرزهای خود وضعیت اضطراری موقت اعلام کرده‌اند.

مقامات لهستان می‌گویند امسال بیش از ۸ هزار مهاجر به هدف رسیدن به این کشور غیرقانونی از مرز بلاروس گذشته‌اند که بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ مورد آن تنها مربوط به ماه سپتامبر بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس