نگرانی سازمان ملل از ناپدید شدن هزاران مهاجر حین بازگشت به لیبی

یک مقام دفتر مهاجرت سازمان ملل متحد از ناپدید شدن هزاران مهاجر مقیم اروپا هنگام بازگشت به لیبی خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد از ناپدید شدن هزاران مهاجر مقیم اروپا هنگام بازگشت به لیبی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی»   «صفا امسهلی» سخنگوی دفتر مهاجرت سازمان ملل متحد گفت  که گارد ساحلی لیبی که از اتحادیه اروپا بودجه دریافت می‌کند، امسال بیش از ۲۴۰۰۰ مهاجر اروپایی را که در دریای مدیترانه به سر می بردند رهگیری کرده است. با این حال، تنها ۶۰۰۰ نفر در بازداشتگاه‌های رسمی در این کشور  واقع در شمال آفریقا حضور دارند.

وی افزود که سرنوشت و محل زندگی هزاران مهاجر دیگر نامعلوم است.   امسهلی گفت: «ما بیم داریم که بسیاری در دست گروه های جنایتکار و قاچاقچیان افتاده و مورد اخاذی قرار می‌گیرند.»

این در حالی است که سخنگوی وزارت کشور لیبی که بر بازداشتگاه‌ها نظارت دارد از هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.

لیبی سالها مرکز مهاجران آفریقایی و خاورمیانه‌ای بوده است که از جنگ و فقر در کشورهای خود فرار کرده و به امید زندگی بهتر به اروپا رفتند. این کشور نفت خیز پس از قیام مورد حمایت ناتو که منجر به سرنگونی «معمر قذافی» رهبر سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ شد، دچار هرج و مرج شد.

قاچاقچیان از هرج و مرج موجود سوء استفاده کرده و غالباً خانواده‌های مستأصل مهاجر را در قایق‌های لاستیکی یا چوبی را  در مسیر خطرناک مدیترانه به نقطه‌ای انتقال می‌دهند. تاکنون هزاران نفر در این راه غرق شده‌اند.

غرق شدن مرگبار کشتی مهاجران در سواحلی لیبی در دریای مدیترانه در شرایطی انجام شده که پیش از این، حوادث مرگبار پر شمار در این دریا واکنش پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان را هم به دنبال داشته است.

پاپ فرانسیس اواخر خرداد ماه سال جاری در یک سخنرانی در کلیسای واتیکان درباره شمار بالای مرگ و میر مهاجران با قایق‌های کوچک و غیر ایمن صحبت کرد و دریای مدیترانه را «بزرگ‌ترین قبرستان اروپا» خواند.

اواخر خرداد ماه در خبرها آمده بود که طبق آمار سازمان ملل در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) تعداد ۶۷۰ مهاجر در  دریای مدیترانه جانشان را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • a IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 0
    پای باندهای آدمربایی و قاچاقچیان انسان و اعضای بدن انسان در میان است اروپا و امریکا مار خوش خط و خال است که جان انسانها را به بهای ناچیز میگیرد
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    4 0
    با سلام. سازمان ملل گفته: 90% از جمعیت دنیا اضافی است و باید از بین بروند؛ بنابراین این سازمان تصمیم گرفته تا تعداد زیادی از مردم دنیا را از طریق منتشر کردن ویروس کرونا بکُشد و تعداد زیاد دیگری را از تزریق واکسن های اجباری به طور دائمی عقیم کند. درون واکسن ها، «فرمالدهاید» و «جیوه» و «آلومینیوم» و «ویروس های زنده» و «میکروچیپ هایی برای ردیابی و کنترل ذهن همۀ مردم دنیا» وجود دارد. تزریق جیوه باعث نابودی سلول های مغز می شود. بعضی از پزشکان می گویند اگر محتویات داخل واکسن کرونا به هستۀ سلول بدن ما نفوذ کند می تواند اطلاعات «دی ان ای» ما را تغییر دهد چون اطلاعات «دی ان ای» بدن ما در هستۀ سلول قرار دارد. به همین دلیل است که می گوییم: نه به واکسن اجباری. پس ابراز نگرانی این سازمان از ناپدید شدن مهاجران دروغ بسیار بزرگی است؛ آن ها نگران منافع خودشان هستند نه نگران جان مردم.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    4 0
    یک مطلب دیگری را یادم رفت بگویم: ممکن است بر روی نوک آن سیخک هایی که به بهانۀ آزمایش کرونا درون سوراخ دماغ مردم فرو می کنند آلوده به ویروس کرونا باشد و یا اینکه به وسیلۀ همین سیخک ها، می خواهند میکروچیپ هایی را برای کنترل ذهن، درون مغز فرد قربانی جاسازی کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس