کد خبر 1274561
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
حمله پهپادی آمریکا به هدفی نزدیک ادلب +فیلم

رسانه‌ها از حمله پهپادی آمریکا به هدفی نزدیک شهر «ادلب» در سوریه خبر دادند.

 به گزارش مشرق، رسانه‌ها عصر دوشنبه به وقت تهران از حمله پهپادی آمریکا به  یک خودرو نزدیک شهر «ادلب» در سوریه خبر دادند.

 به گزارش منابع خبری، آمریکا در حمله‌ای پهپادی در سوریه، یک خودروی متعلق به گروه تروریستی «حراس الدین» وابسته به القاعده، که بنابر گزارش‌ها سه نفر از سران ارشد این گروه در آن سوار بودند را هدف قرار داد. این خودرو در حال حرکت در مسیر ادلب و روستای «بینیش» بود.

آمریکا در حالی مدعی مقابله با تروریست‌ها در سوریه است که گفته می‌شود حضور نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه و همچنین غرب این کشور  به بهانه مبارزه با تروریسم و داعش صورت می‌گیرد، در حالی است که این کشور مدت‌هاست هیچ عملیاتی علیه تروریست‌ها انجام نداده و خلافت ادعایی داعش چهار سال است که از بین رفته است.

دولت سوریه حضور آمریکا را اشغالگری می‌داند و بارها از سازمان ملل و شورای امنیت خواسته است تا با این حضور مقابله کنند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه اخیرا در این زمینه  گفت که آمریکا سناریویی برای تجزیه سوریه دارد که روسیه قطعا با آن مخالفت خواهد کرد.

وی  افزود: «تمایل دارم که یادآوری کنم یکی از دلایل اصلی عدم ثبات و ادامه درگیری‌ها درسوریه، ‌ حضور غیرقانونی آمریکا در این کشور است.»

ریابکوف گفت: «اعتقاد دارم که آمریکا سناریویی برای تجزیه سوریه داشته و ما با آن مخالفت خواهیم کرد و بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که بر وحدت سرزمینی سوریه تاکید داشته، عمل خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس