آیا از پیشگیری و درمان بیماری کرونا چیزی می‌دانید؟ آیا تاکنون برای تست آنتی بادی خنثی کننده کووید ۱۹ به آزمایشگاه‌های مربوطه مراجعه کرده‌اید؟ یا این که می‌دانید واکسن کرونا چه مزیت‌ها و عوارضی به همراه دارد؟

مزیت‌ها و عوارض واکسن کرونا و راه‌های تشخیص میزان اثر بخشی آن بر روی بدن

در روزهای اخیر شاهد افزایش واکسیناسیون در شهرهای مختلف ایران بوده‌ایم به طوری که روزانه صدها هزار نفر در سراسر ایران واکسینه می‌شوند. آنهایی که علاقمند به زدن واکسن هستند در تب و تاب اینند که کدام برند از واکسن را جهت تزریق انتخاب کنند و کسانی هم که علاقمند به زدن واکسن نیستند اعتقادشان بر این است که واکسن عوارض جبران‌ناپذیری را در آینده به همراه خواهد داشت و به همین دلیل از تزریق واکسن خودداری می‌کنند. حتی این روزها شاهد تجمع این افراد در مقابل وزارت کشور بوده‌ایم که شعار نه به واکسیناسیون اجباری را سر می‌دادند.

به نظر شما اشکال کار کجاست؟ و چرا برخی از افراد تا این حد از دریافت واکسن وحشت دارند؟ آیا واقعاً واکسن‌های کرونا خطرناک هستند؟ و عوارض شدید و حاد به همراه دارند؟ در اینجا باید بگوییم که هیچ دارو و واکسنی در دنیا بدون عوارض نیست به خصوص این که فرد تزریق شونده واکسن دارای بیماری‌هایی خاص و یا حساسیت‌های دارویی باشد که در این صورت، فرد با دریافت واکسن و یا هر داروی دیگری ممکن است بیماریش تشدید شود و یا جواب مثبتی در برابر واکسن دریافت نکند. اما این عوارض برای همگان نیست و فقط عده کمی از افراد را دچار چالش می‌کند. بهتر است که قبل از واکسن زدن با مراجعه به آزمایشگاه‌های تخصصی از سلامت خود در برابر بیماری کووید ۱۹ اطمینان حاصل کنید چون در صورت ابتلا به ویروس کرونا، زدن واکسن می‌تواند برایتان تا حدودی خطر آفرین باشد و علائم کرونا را در بدنتان تشدید کند.

بارها در شبکه‌های اجتماعی و یا برنامه‌های تلویزیونی شاهد اطلاع رسانی کارشناسان و متخصصان در زمینه ویژگی‌ها، محدودیت‌ها، مزیت‌ها، ممنوعیت‌ها و حتی تأثیرات منفی احتمالی واکسیناسیون در دنیا بوده‌ایم اما از عواض قطعی واکسن‌ها بر روی افراد هنوز اطلاعات کامل و دقیقی در دسترس نیست و فقط گذر زمان است که می‌تواند میزان عوارض واکسن را نشان دهد. با این حال نباید فقط به خاطر برخی از حدس و گمان‌ها و شایعه پراکنی‌ها، از تزریق واکسن و پیشگیری از بیماری کرونا سر باز زد.

برای اطمینان از میزان اثر بخشی این واکسن‌ها شما به راحتی می‌توانید پس از واکسیناسیون با مراجعه به آزمایشگاه‌های تخصصی و انجام تست نوترولایز میزان تأثیرگذاری این واکسن‌ها را بر روی بدن خود در برابر کووید ۱۹ بسنجید و سیستم ایمنی بدنتان را افزایش دهید. تمامی واکسن‌ها تحت نظارت بهداشت جهانی و زیر نظر متخصصین و نخبه‌های علم پزشکی در پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های دنیا ساخته و تولید می‌شوند و مزایای آن در برابر ویروس کرونا کاملاً اثبات شده است.

واکسن‌های کووید ۱۹ با ایجاد پاسخ ایمنی در بدن شما نسبت به ویروس کرونا، از شما در برابر این بیماری منحوس محافظ میکند. این ایمنی از طریق واکسیناسیون به معنای درمان قطعی بیماری کووید ۱۹ نیست بلکه به معنای پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به این بیماری و عوارض ناشی از آن است. این مصونیت به بدن شما کمک میکند که در صورت ابتلا به بیماری کرونا، بتواند با آن مقابله کند و بهبودیتان زودتر حاصل شود. در ادامه برخی از ویژگی‌های واکسن‌های کرونا را مورد بررسی قرار خواهیم داد و در مورد آزمایش مربوط به تشخیص میزان اثر بخشی واکسن کرونا توسط آزمایشگاه‌های پاتوبیولوژی اطلاعاتی ارائه خواهیم نمود. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

مزیت‌ها و عوارض واکسن کرونا و راه‌های تشخیص میزان اثر بخشی آن بر روی بدن

ویژگی‌های تزریق واکسن های کووید ۱۹

از جمله مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت تزریق واکسن کووید ۱۹ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد پاسخ ایمنی در بدن در برابر ویروس ۲SARS-CoV- و محافظت فرد دریافت کننده واکسن در برابر بیماری کرونا
  • جلوگیری از شیوع بیماری و انتقال آن به دیگر افراد
  • محافظت از افراد در معرض خطر بیماری‌های شدید ناشی از کووید ۱۹ مانند کادر خدمات درمان، افراد سالمند و...
  • مناسب برای همه افراد از جمله کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت هستند یا کودکان و...
  • در امان ماندن فرد دریافت کننده واکسن از عوارض جدی بیماری کرونا و مرگ ناشی از آن
  • عدم مثبت بودن آزمایش کرونا در آزمایشگاه برای فردی که واکسن کووید ۱۹ را دریافت نموده‌اند.
  • پیشگیری و محافظت از بدن در برابر انواع جدید ویروس‌های جهش یافته
  • عدم گسترش بیماری در جامعه
  • افزایش بهبودی سلامت جامعه و بازگشت به روال عادی زندگی
  • افزایش سیستم ایمنی بدن دربرابر عفونت‌ها و سایر بیماری‌ها
  • داشتن کمترین عوارض پس از تزریق که در کمترین زمان برطرف خواهد شد.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که این ویژگی‌ها دلیل بر آن نیست که پس تزریق واکسن دیگر پرتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنید بلکه همچنان باید از ماسک و ضدعفونی‌کننده‌ها در اماکن شلوغ استفاده نمایید تا میزان ابتلا به سویه‌های جدید ویروس کرونا به حداقل برسد.

بررسی میزان اثر بخشی واکسن کرونا با آزمایش نوترولایز

از جمله آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه‌های پاتوبیولوژی جهت بررسی میزان اثر بخشی واکسن کرونا انجام می‌شود آزمایش نوترولایز است. خیلی از افراد دوست دارند بدانند که تزریق واکسن تا چه اندازه آنها را در برابر کووید ۱۹ایمن می‌کند. در همین راستا دانشمندان علم پزشکی با تحقیق و پژوهش دریافته‌اند که میزان آنتی بادی نوترولایز برای کسانی که واکسن زده‌اند با گذشت زمان حدود ۹۰ درصد قوی‌تر خواهد بود و ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا پس از واکسیناسیون افزایش می‌یابد.

مزیت‌ها و عوارض واکسن کرونا و راه‌های تشخیص میزان اثر بخشی آن بر روی بدن

آزمایش نوترلایز یا همان آزمایش آنتی بادی خنثی کننده کرونا که توسط آزمایشگاه‌های تخصصی انجام می‌گیرد. تنها آزمایش مورد تأیید سازمان FDA EUA می‌باشد که نشان می‌دهد آیا بدن شما آنتی بادی خنثی کننده عملکردی دارد یا نه؟! این آزمایش مناسب کسانی است که پس از عفونت فعال، بهبودی خود را به دست آورده‌اند و یا یکی از واکسن‌های کووید ۱۹ را دریافت نموده‌اند.

بهترین زمان برای مراجعه به آزمایشگاه جهت تست نوترولایز بعد از دریافت دوز دوم واکسن کروناست. این آزمایش میزان پاسخ سیستم ایمنی بدنتان را در برابر عفونت، تعیین می‌کند البته هنوز مدت باقی ماندن این آنتی بادی‌ها در خون و پیشگیری از عفونت‌های احتمالی در بدن توسط آن در آینده، هنوز تحت بررسی است. یکی از معتبرترین، قابل اعتمادترین و تخصصی‌ترین مرکز برای انجام تست نوترولایز آزمایشگاه عماد است که در سریع‌ترین زمان ممکنه و با پیشرفته‌ترین تجهیزات به کمک متخصصین ماهر جواب تست شما را آماده و در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پیشگیری، درمان و آزمایشات لازم مربوط به کووید ۱۹ به سایت آزمایشگاه عمادhttps://emadlab.com/ مراجعه کنید و از راهنمایی مشاورین و متخصصین این آزمایشگاه به صورت آنلاین و تلفنی بهرمند شوید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس