توقف استفاده از واکسن کرونای آسترازنکا در نروژ در پی بروز عوارض جانبی

شرکت آسترازنکا از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) خواسته است یک مجوز اضطراری برای درمان به روش آنتی بادی این شرکت برای افرادی که شدیدا در خطر ابتلا به این بیماری هستند، صادر کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز شرکت آسترازنکا در روز سه شنبه اعلام کرد از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) خواسته است یک مجوز اضطراری برای درمان به روش آنتی بادی این شرکت برای افرادی که شدیدا در خطر ابتلا به این بیماری هستند، صادر کند.

بیشتر بخوانید:

اثربخشی بیش از ۸۳ درصدیِ آسترازنکا در افراد بالای ۶۵ سال

آسترازنکا در بیانه‌ای اذعان نموده است که طی آزمایش‌هایی که انجام گرفته است، این شیوه درمان، خطر علائم کوید-۱۹ را تا ۷۷ درصد کاهش داده است.

این آزمایش در شرایطی صورت گرفته که شرکت‌کنندگان در آن به دلیل داشتن مشکلات پزشکی دیگر، در معرض خطر ابتلای شدید به بیماری بودند و یا بدن آن‌ها بعد از واکسیناسیون، آنتی‌بادی کافی را تولید نکرده‌بود. آسترازنکا می‌گوید این درمان می‌تواند برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف‌تر همراه با واکسن استفاده شود.

این روش درمان آسترازنکا  یکی از مجموعه شیوه‌های درمانی تحت عنوان آنتی بادی مونوکلونال می‌باشد که پروتئین‌های آزمایشگاهی ضد بیماری را به بدن افراد منتقل می‌کند. این روش معمولا از طریق تزریق انجام می‌شود.

معاون اجرایی شرکت آسترازنکا در این رابطه گفته‌است: «سیستم ایمنی جمعیت آسیب‌پذیر، خصوصا افرادی که دارای نقص ایمنی هستند، نمی‌تواند پاسخ حفاظتی لازم را به واکسن بدهد، بنابراین این افراد همچنان در معرض ابتلا به کوید-19 قرار خواهند داشت. با تایید این شیوه‌ی درمان آنتی‌بادی، ما به حافظت تکمیلی در برابر این بیماری، در کنار واکسن یک قدم نزدیک‌تر خواهیم شد.

درمان آنتی بادی در آمریکا علی رغم قیمت بالای آن، در ماه‌های اخیر توجه زیادی را به عنوان شیوه جایگزین مقابله با ویروس کرونا کسب کرده‌است ، خصوصا در میان کسانی که از واکسن اجتناب می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس