ب

رییس کمیته افزایش ایمنی محصولات ایران خودرو گفت: بعضی از قطعات کدگذاری شده و در سیستم ردیابی قرار گرفته‌اند و پلیس می‌تواند در صورت کشف قطعات مسروقه، به اصالت خودرو پی برده و آن‌ را به مالک بازگرداند.

ایکوپرس- ارسلان بلوک آذری، رییس کمیته افزایش ایمنی خودرو در برابر سرقت محصولات ایران خودرو، در خصوص سطح امنیتی محصولات گفت: ایران خودرو همواره در مسیر افزایش امنیت محصولات خود گام برداشته است و به همین جهت در بعضی از محصولات محل قرارگیری ECU را نیز تغییر داده است.

وی ادامه داد: ECU که قطعه ارزشمند و محوری در عملکرد خودرو است، مدت‌هاست در محصولات ایران خودرو دارای کد خاصی است که تنها می تواند صرفا خودرویی که نخستین بار روی آن نصب شده را روشن کند و عملا حتی در صورت به سرقت رفتن هم در خودروهای دیگر و هم مدل به تنهایی کارایی ندارد.

رییس کمیته افزایش ایمنی محصولات ایران خودرو، اضافه کرد: از جمله اقدامات دیگر ایران خودرو در بهبود امنیت محصولات در بخش دسترسی به کابین، باید به تغییرات فِریم در پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ در همه مدل‌ها اشاره کرد؛ با تغییراتی که به کمک واحد مهندسی در سازه فریم درهای این خودروها از سال ۹۷ انجام شده، دیگر به راحتی خم نمی شود، ضمن این که سارقان بعد از خم کردن فریم شیشه ها دکمه قفل مرکزی بالای در را غیر فعال می کردند که ما این دکمه را کاملا حذف کردیم و به همین دلیل بهبود امنیتی در این بخش به صورت محسوس ایجاد شده است.

بلوک آذری با اشاره به همکاری ایران خودرو و پلیس با موضوع انتقال بانک اطلاعاتی قطعات کدگذاری شده بین طرفین گفت: قطعات مهم و به خصوص قطعات الکترونیکی چون ECU دارای کدهای امنیتی شده اند که اطلاعات آن در اختیار پلیس هم قرار گرفته است و به این ترتیب اگر پلیس یک ECU سرقتی را کشف کند، می تواند با مراجعه به این اطلاعات حتی خودرویی که قطعه مذکور به آن تعلق داشته است و در نتیجه مالک خودرو را شناسایی کند.  

وی تصریح کرد: سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر که دارای کد امنیتی در سوییچ خودرو است را نیز ایران خودرو به عنوان اولین خودروساز کشور در محصولات خود به کار برده و شاید سارقان بتوانند با سوییچ های دست ساز قفل در خودرو را باز کنند، اما با همان سوییچ دست ساز نمی توانند خودرو را روشن کند، زیرا کد امنیتی تراشه سوییچ را ECU باید بشناسد.

مدیر تغییرات مهندسی محصول ایران خودرو در پایان گفت: در ادامه پروژه ارتقای امنیت محصولات، در حال بررسی افزودن سیستم ورود بدون کلید یا Keyless به محصولات هستیم. ایران خودرو جلسات متعددی با پلیس در خصوص افزایش امنیت خودروهای خود داشته است و این همکاری ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس