محمدرضا خاتمی

در چند هفته اخیر لیبرال‌ها و اصلاح‌طلبان موضع روشن ایران را گل‌آلود کرده‌اند، البته لایه‌های پنهان چنین اقدامی دلسوزی برای مردم مظلوم افغانستان نیست؛ آن‌ها نسبت به نیروی مقاومت کینه تاریخی دارند.

سرویس سیاست مشرق- به گوشه صندلی تکیه داده و با تبختر خاصی می‌گوید «می‌خواستم دونیروی ارتش و سپاه را تبدیل به یکی بکنم؛ اگر این اتفاق می‌افتاد امروز شرایط منطقه فرق می‌کرد» خبرنگار به‌سرعت به او پاسخ می دهد «اگر شما این کار را می‌کردید امروز دیگر نیروی قدسی وجود نداشت که کفه سنگین ایران در منطقه باشد». اندکی تامل کرده و دوباره پاسخ می‌دهد: «چه اشکالی دارد! به‌جای نیروی قدس وزارت امور خارجه کار را دست می‌گرفت؛ شما امروز می‌بینید که وزارت خارجه هیچ‌کاره است!»

این جملات به بخشی از مکالمه اکبر هاشمی رفسنجانی در کتاب «روایتی از زندگی و زمانه‌اش» است؛ روایتی که نشان از یک زخم کهنه در خود دارد. هاشمی در آن گفتگو از آرزوی پنهان و تلاش ناکام خود پرده برداشته است.

پس از هاشمی چپ‌های ستادی و لیبرال‌های داخلی بارها از عنوان «تدارکاتچی بودن دولت یا هیچ کاره بودن آن» بهره برده تا با مدد گرفتن از این جمله جادویی بر ناکارآمدی دولت‌های نزدیک به خود سرپوش بگذارند.

چند هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری وقتی اصلاح‌طلبان از وضعیت نظرسنجی‌ها و محبوبیت ۵ درصدی روحانی باخبر شدند با انتشار یک فایل سه‌ساعته بار دیگر «زخم کهنه» را بازکرده و برگ آخر را برای رویارویی با رقیب روی میز گذاشتند،

فایلی که در آن جواد ظریف فعالیت میدانی نیروی قدس را مانعی برای مسیر مذاکره با غرب و لغو تحریم‌ها خوانده بود! بعدها وزیر خارجه وقت سخنان خود را تکذیب کرد.

وزیر جنگ جبهه اصلاحات اعلام جهاد کرد/ چرا اصلاح‌طلبان از نیروی قدس وحشت دارند؟ + فایل صوتی

وزیر جنگ جبهه اصلاحات اعلام جهاد کرد/ چرا اصلاح‌طلبان از نیروی قدس وحشت دارند؟ + فایل صوتی

اعلام جهاد جبهه اصلاحات در پنجشیر

پس از فرار مفتضحانه آمریکایی‌ها از فرودگاه کابل، همه هواداران ارتش خارجی دچار پریشان‌حالی شده و برخی از آن‌ها به هذیان‌گویی افتاده‌اند ...

روز گذشته محمدرضا خاتمی عضو افراطی حزب منحله مشارکت در یک جلسه اینترنتی شبانه در کلاب هاوس باز راهبرد نخ نما و قدیمی اصلاح طلبان استفاده کرده و سخنان جالب‌توجهی درباره نقش میدانی ایران در افغانستان بر زبان آورد.

برادر لیدر اصلاحات می‌گوید: باید در مسئله افغانستان میدان کنار گذاشته‌شده و دیپلمات‌ها وارد صحنه شوند! اصلاح‌طلبان همیشه با مداخله نظامی مخالف‌اند؛ سال ۷۷ و در واقعه حمله به کنسولگری ایران و شهادت دیپلمات‌ها نیز دولت ما (اصلاحات) با درایت و هوشمندی مانع از آن شد که نیروی نظامی وارد خاک افغانستان شود! این بار در ماجرای افغانستان جای مردان دیپلماسی خالی است.

البته برای گروهی که در روز روشن زیر میز دموکراسی زده و ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرد، تحریف تاریخ و مصادره به مطلوب آن چیز عجیبی نیست! حسین موسویان دیپلمات اصلاح طلب در شرح آن ماجرا  و درایت رهبر انقلاب می‌نویسد:

تا آنجایی که خاطرم هست چند ده هزار نیروی نظامی پشت مرز افغانستان آماده دستور حمله بودند. روزهای واقعاً سختی بود و جلسات متعدد تشکیل شد. در چنین موضوعاتی در جلسات دبیرخانه معمولاً افرادی از همه دستگاه‌های ذی‌ربط سیاسی، اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و حضور دارند.آنجا رأی اکثریت حمله ایران بود اما در کمیته سیاست خارجی دبیرخانه شورای امنیت جمع‌بندی ما این بود که نباید وارد خاک افغانستان شویم؛ چون معتقد بودیم جنگ با طالبان یک جنگ بی‌انتهاست که ایران درگیر می‌شود و به‌سادگی نمی‌تواند از آن خارج شود. موضوع به شورای عالی امنیت ملی رفت، در آنجا هم اکثریت رأی به حمله نظامی دادند. به‌هرحال دکتر روحانی، دبیر وقت دبیرخانه گزارشی را خدمت مقام معظم رهبری ارسال کرد که در آن تشریح شده بود که نظر اکثریت حمله نظامی است و استدلال آن‌ها هم این است و اقلیتی هم ازجمله دبیرخانه مخالف هستند؛ با این دلایل. معمولاً دأب (روش) آقا حداقل بر اساس تجربه ۸ ساله‌ای که خودم از نزدیک داشتم این نبود که مصوبات شورای عالی امنیت ملی را وتو کند. خیلی وقت‌ها هم‌نظر موافق نداشتند اما اگر نظر اکثریت بود، اجازه می‌دادند نظر اکثریت اجرا شود؛ ضمن اینکه ملاحظه خود را هم می‌نوشتند. این‌یکی از موارد نادری بود که با حمله نظامی به افغانستان برای جنگ با طالبان مخالفت و مصوبه را وتو کردند. [۱]

وزیر جنگ جبهه اصلاحات اعلام جهاد کرد/ چرا اصلاح‌طلبان از نیروی قدس وحشت دارند؟ + فایل صوتی

اصلاح‌طلبان تا همین چند روز قبل خود را آماده نبرد نظامی و حماسی در حمایت از احمد مسعود در پنجشیر می‌کردند؛ البته این غائله با اعلام حمایت اتحادیه اروپا و دعوت کشورهای غربی از رهبر مقاومت ملی برای سخنرانی در پارلمان اروپا به دست فراموشی سپرده شد.

جمهوری اسلامی ایران از مدت‌ها پیش با ابتکار عمل دیپلماتیک طرف‌های مختلف درگیر در افغانستان را به همکاری مشترک علیه آمریکایی‌ها دعوت کرده و در سلسله نشست‌هایی بر گفتگو افغانی – افغانی تأکید داشته است. درحالی‌که ایران به روش‌های متکی بر سیاست خارجی در حل بحران افغانستان اهتمام دارد؛ سید محمد خاتمی در بیانیه‌ای خواهان مقاومت و حمایت نظامی کشورهای مختلف در افغانستان شده بود.

خاتمی نوشته بود:

جامعه جهانی خود را در کنار مردم افغانستان ببینند و خود را مسئول نسبت به آنچه بر این ملت می‌گذرد بدانند و حتی دولت‌های خود را ترغیب و وادار کنند(اعلان جنگ) که در معاملات و معادلات سیاسی خیر و صلاح ملت مظلوم را نیز در نظر بگیرند.

رئیس دولت اصلاحات با انتشار این بیانیه (حکم جهاد) به دنبال سلب مسئولیت از نیروهای متجاوز در بیست سال جنایت در منطقه است. اصلاح‌طلبان از یک‌سو رد دست آلوده آمریکایی‌ها را پاک‌کرده و از آن‌سو با شائبه افکنی نسبت به نقش ایران از تلاش خالصانه نیروهای مقاومت در میدان انتقام می‌گیرند.

آمریکایی‌ها با بهانه خودساخته ۱۱ سپتامبر، و با شعار مبارزه با تروریسم، افغانستان را اشغال کردند و مصمم بودند پس از اشغال چند کشور دیگر، نهایت بر ایران مسلط شده و از این طریق با سلطه انحصاری بر غرب آسیا، مدیریت بین‌المللی و رهبری جهان را به دست‌گیرند؛ اما اکنون تروریست‌های سنتکام با هزینه‌ها و خسارات هزاران میلیارد دلاری و تلفات سنگین انسانی و ضربه‌های حیثیتی فراوان، نه‌تنها به هیچ‌یک از اهداف نرسیدند، بلکه در حال افول قدرت بوده و فرار خفت‌بارشان از افغانستان، به این افول قدرت شتابی مضاعف داده است.

در تحلیل و برآورد آمریکایی‌ها، سلطه بر ایران کلید اصلی سلطه بر غرب آسیا و سلطه بر غرب آسیا، تنها راه رسیدن به رهبری جهان به شمار می‌آمد؛ ۲۰ سال پس از ماجرای یازدهم سپتامبر، قضاوت صاحب‌نظران عرصه بین‌الملل و مسائل منطقه راهبردی غرب آسیا، آن است که پیروز اصلی تحولات در این منطقه، جمهوری اسلامی و بازدارنده اصلی این تحولات، ایالات‌متحده و متحدان آمریکا هستند. این موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگ و عبور از صحنه‌های خطر حاصل نشد، مگر با تحلیل‌ها و تصمیمات درستی که رهبر حکیم انقلاب اسلامی و جان‌برکفی نیروهای مقاومت داشتند. امروز ایران کشوری باثبات و دارای اقتدار دفاعی، برخوردار از عمق راهبردی و نفوذ فوق‌العاده بالا در منطقه و با تقویت زیرساخت‌ها به‌منظور پیشرفت پرشتاب در آینده نزدیک است.

واکاوی یک نفرت تاریخی

در منطقه ما پذیرش اشغال و استعمار پذیری ملت‌ها پایان‌یافته است، در دهه هشتاد و ابتدای دهه نود میلادی بسیاری از کشورهای خاورمیانه به بهانه ترس از ابرقدرت دنیای شرق به سمت دنیای غرب روی آورده و محل اتکایشان هم آمریکایی‌ها بود. اما امروز ضریب استعمار پذیری ملت‌های منطقه کاسته شده است. در گذشته در برخی از محافل پژوهشی و دانشگاهی، سیاسی و رسانه‌ای، طرفداران آمریکا با توجه به نبود الگویی موفق و انقلابی پیوسته تبعیت از آمریکا را تبلیغ می‌کردند؛ اما امروزه دیگر پذیرشی برای شعارها و تبلیغات آن‌ها وجود ندارد و ملت‌ها با پی بردن به ماهیت آمریکا، حضور این دولت را در منطقه نمی‌پذیرند و حضورش را پرهزینه می‌کنند.

در چنین وضعیتی انقلاب اسلامی محل اتکای مردم منطقه قرارگرفته است. و نیروی میدانی و دیپلماتیک ایران توانسته اعتماد مردم منطقه را به‌سوی خود جلب کند. امروز مردم منطقه از یمن تا شمال آفریقا به‌خوبی می‌دانند که آمریکایی‌ها بی‌جهت پایگاه نزده و با رهبران آن‌ها قهوه نمی‌نوشند؛ بلکه ماهیت امپریالیستی و گرگ‌صفتی پای سربازان تروریست را به خاک این کشورها بازکرده است؛ آن‌ها نمی‌خواهند رئیس‌جمهور آمریکا با تحقیر رهبران کشورهایشان را گاوهای شیرده بنامد! این‌چنین وضعیتی روزبه‌روز علاقه مردم به نیروی میدانی و مقاومت مردمی را افزایش داده است.

لیبرال‌های داخلی از چنین اشتیاقی به مقاومت وحشت داشته و آن را در تضاد با ماهیت غرب‌گرایی می‌دانند، این اختلافات بنیادین باعث شده است که با ایجاد کلیشه‌هایی چون «میدان» در برابر «دیپلماسی» میان دو بازوی هماهنگ اختلاف بیاندازند. محمدرضا خاتمی از عوامل اصلی در ماجرای استعفا دست جمعی اصلاح‌طلبان تندرو در مجلس باهدف به بن‌بست کشیدن کشور ادعا کرده است که ایران نباید طالبان را به رسمیت بشناسد و اگر چنین اتفاقی روی دهد؛ قطعاً نتیجه برتری میدان بر دیپلماسی است!

فایل صوتی جلسه شبانه اصلاح طلبان در کلاب هاوس

رهبر انقلاب اسلامی به‌صراحت حکم کلی پیرامون تحولات افغانستان را بیان کرده‌اند؛ ایشان نوع رابطه ایران با دولت‌ها را بسته به نوع رابطه آن‌ها با ایران قلمداد فرموده‌اند؛ با تکیه‌بر اصل مهم که جمهوری اسلامی ایران طرفدار مردم افغانستان است. راهبرد جمهوری اسلامی بسیار روشن است؛ در تهران معنای «امارت اسلامی» به شیوه کلاسیک دهه نودی آن هیچ‌گاه به معنای عام به رسمیت شناخته‌نشده و عنوان دولت همه‌شمول با شرکت تمامی نیروهای مؤثر بر ساخت اجتماعی افغانستان در دستور کار قرار دارد.

در چند هفته اخیر لیبرال‌ها موضع روشن ایران را گل‌آلود کرده‌اند، البته لایه‌های پنهان چنین اقدامی دلسوزی برای مردم مظلوم افغانستان نیست؛ آن‌ها نسبت به نیروی مقاومت کینه تاریخی دارند، عمق این نفرت به حدی است که حتی بخشی از این جماعت می‌خواستند با قاتلان حاج قاسم قرار ملاقات بگذارند. در آخرین تحول میدانی ورود کاروان سوخت از ایران به لبنان ضربه سنگینی به اقتدار پوشالی آمریکایی ها وارد کرده است، آمریکایی ها پاسخ به این شکست بزرگ را با اقدام تروریستی در نیروگاه گاز دیر علی داده اند، این عملیات ذلیلانه و ضد مردمی تروریست ها نیاز به بزک کردن دارد، جبهه اصلاحات با فرمان غلط جهاد در پنجشیر؛ صحنه را به سود آمریکایی ها نقاشی می کند!


[۱] http://www.irdiplomacy.ir/fa/news/۱۹۳۵۴۸۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • GB ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    18 7
    الان دقیقا همان تحلیل و ادبیاتی که روزی سلطنت طلبان و جریان پان عربیسم نیست به انقلاب اسلامی ایران داشت را برخی از متفکران و نویسندگان ایرانی نسبت به طالبان دارند. واقعیت این است که بسیاری از این تحلیلها از روی حسادت است. حسادت کسانی که شعارهای اسلامی را در 1357 به دست گرفتند اما به تدریج استحاله شده و از آن فاصله گرفتند و حالا چشم دیدنش را ندارند که طالبان آن پرچم و شعارها را به دست گیرد.
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      2 3
      کاش نویسنده مقاله، دلایل خودش را هم ذکر میکرد.
    • بختیاری IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      2 4
      دیر یا زود مثل هم پیاله های غربگدای خودشون اشرف غنی خورجین به دوش آواره سرزمین گاوهای شیرده حواهند شد این خائنین و نوکران علیا حضرت کفتار پیر
    • DE ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      0 0
      وزیر جنگ جبهه اصلاحات اعلام جهاد کرد/خخخخ .خخخ باز که قرص هات را نشتسه خوردی . منظور نِشَسته نیست منظور نَشُشته است.
  • مهرناز IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    29 4
    آب برسر اصلاح طلبان وطن فروش ایران " با تضعیف ملت " خود را در قدرت نگهدارند" نوکری امریکائی صیهونیستی را بکنند " تا برای خودشان کاخ ها بسازند " تا فرهنگ کثیف لیبرالی سرمنشا فساد مالی واخلاقی را در کشور " رواج دهند.
  • رحیم IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    33 9
    با جریان برجام برای من ثابت شد که اصلاح طلبان هیچی نیستید‌
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      8 0
      دیر فهمیدی ولی همین هم خداروشکر که متوجه شدی
    • ناصراحمدی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      1 0
      اصلاح طلبان دقیقاً از همان رفتار و ادبیاتی استفاده می کنند که منافقین صدر اسلام در مقابل پیامبر( ص) از خود بروز می دادند.
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    28 5
    مرگ بر ضد ولایت فقیه دولت جدید واکسن کرونا را توسعه داد افرین ولی اگر دولت قبلی یعنی دولت اصلاحات بود الان واکسن کردنا کم داشتیم وجان مردم در خطر بود مرگ بر منافق
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      35 5
      از وقتی که آقایان حسین شریعتمداری و حسن عباسی پته اصلاح طلبان را با پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل تیپ اصلاح طلبان برای کمک به احمد مسعود در پنجشیر روی آب انداختند، اصلاح طلبان رسوا، شعار پشتیبانی سیاسی در مورد افغانستان را علم کرده اند تا به زعم خود ترسو بودن شان در میدان جنگ را مخفی کنند!
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      7 26
      اصولگراها که میگفتن خودمون واکسن میسازیم باز دم دولت مقدس تدبیر و امید گرم که این واکسن ها رو سفارش داد وگرنه هنوز ایران داشت از واکسن های داخلی جدید تو اخبار رونمایی میکرد
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    20 3
    بالاخره در برابر جهاد فی سبیل الله. جهاد فی سبیل الشیطان و فی سبیل الطاغوت باید باشد.
    • SE ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      16 6
      سپاه قدس یعنی اقتدار ایران در حمایت از ملتها و جبهه مقاومت که به مذاق کدخداپرستان و غربگدایان خوش نمی آید چون دست اربابانشان از منطقه کوتاه میکند
  • علی IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    21 3
    از اصلاحات نحس تر وجود نداره. کی امام ظهور میکنه دنیا از شر اسراییل و امریکا و وطن فروشا راحت شه...
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    12 2
    چقد بد صورت هست
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    16 4
    ما هم از اصلاحات برده غرب متنفريم
  • کیا IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 3
    باید گردونه بچرخد....
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    20 3
    اقای خاتمی بهتون بگم این بازیا رنگ باخته دیگه حناتون رنگی نداره
  • صبا IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    15 6
    سلام علیکم خواهشمندم از این اصلاح طلبان منحوس مطلب نگذارید. با دیدن اسم اصلاح طلب حالم منقلب می شود. اصلا فرضتان این باشد که اصلاح طلبی و لیبرالی وجود ندارد.
  • ایرانی IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    12 2
    مرده اش هم دست از سر این کشور برنمیدارد
  • CA ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 2
    خدا شفاتون بده واقعا
  • امانی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    6 0
    جبهه اصلاحات از صدر تا ذیلشان همگی واقف هستند که تمام طرفهای در گیر در افغانستان به نوعی وابسته به امریکا اروپا پاکستان وعربستان وحتی امارات وقطر هستند وهرکدام داعیه مخصوص خودشان را دارند واین ملت مظلوم افغانستان هستند که تاوان دو سه دستگی شبه نظامیان طالبان حقانی ونیروهای احمد مسعود را میدهند منتها از انجاییکه این طایفه بهتر بگوییم شریرووابسته با این تحلیلها وایجاد حس مثلا انساندوستی وتحریک به دخالت ایران در امور افغانستان میخواهند از آب گل آلود بعد از دخالت ماهی صید کنند
  • کریمی IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    14 1
    خیلی قبیح هستی خیلی قبیح هستی تو 8سال لال بودی از کم کاری از خیانت از خباثت دولت سوال نکردی الان میگی باید دولت تو2ماه باید پاسخو باشه عجب استدلالی مطمئنم خودت یه فایل ضبت شده خودت رو گوش کنی شرم کنی محمدرضا خاتمی
  • آقا بلده IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    5 0
    اگر راست میگویند و یا به خدا اعتقاد دارند هرچه زودتر به خلافهای دولت مفسد طلب رو.... مورد بررسی و محاکمه قرار بدهند تا گاندوی 3 برای آنها رقم نخورد.
  • فهیم IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    12 0
    اسیبی که لیبرالها وطن فروش که به کشور زده امریکا نزده .گرگیهای که لباس میش به تن کردند
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 6
    عباس عبدی: وزن اصولگرایان در انقلاب و جنگ، یک پنجم اصلاح طلبان هم نمی‌شود می‌گویند که اصلاح‌طلبان خواهان دخالت نظامی به نفع پنجشیر هستند!! در حالی که معلوم نیست چه کسی چنین حرف بی‌ربطی را زده است. بعد هم روی این گزاره غلط و غیرواقعی ایده‌پردازی می‌کنند که یک تیپ یا گردان از آنان تشکیل دهند، بروند پنجشیر! گویی که خودشان خط مقدم جاهایی بوده‌اند که دخالت نظامی کرده‌اند! یکی نیست از آنان بپرسد که وزن شما در جنگ و انقلاب یک‌پنجم اصلاح‌طلبان هم نمی‌شود، ولی این ارجاع دادن وقت و بی‌وقت به این سوابق و آن را تبدیل به عاملی برای کاسبی کردن جزو خصلت‌های گروه‌های دارای شخصیت و اعتبار نیست.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    5 1
    روزی خواهد امد کهروشن شود اصلاح طلبان قشر قدرت طلبی بودند که امریکا درانها نفوذ کرد وبه ازاء حمایت در کسب قدرت نوکری وحمایت از سیاستهای غرب رابه گردن داردند وهمواره در تمام موضع گیریها منافع غرب را دنبال میکنند انها دوستداران شیطان در ایران هستند جایگاه امریکا را در بقدرت رسیدن این نفوذیها کاملا روشن ومبرهن است
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 10
    جان ناقابلم فدای اصلاحات
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      5 4
      اگه راست می گی برو پنجشیر !
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      4 4
      پس چرا برای رفتن بپنج شیر که خواسته غرب طلبانه.عمل نمیکنی.زودباش درکل عمرت یه بار مردباشو عمل کن.درتیپ اصلاحات ثبت نام نما ورا بیفت
  • خداپرست IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    13 2
    بر هرچه خائن و وطن فرشو لعنت
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    8 0
    قربان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس و ارتش و نیروی هوایی و نیروی دریایی و هرکسی که داره به نفع این کشور کارمیکنه بریم هممون، تا چشم همه دشمنان داخلی و خارجی دراید.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    7 0
    برخی واقعا افتضاح طلب اند! من که از این قبیله تا حالا اصلاحی ندیدم!
  • BE ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    خخخخخ
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    5 0
    کسانی که بین ملت تفرقه می اندازند در راستای دشمنان ملت ایران حرکت می کنند . زنده باد ایران .زنده باد جمهوری اسلامی ایران .زنده باد تمامی ایرانیان .ننگ بر تفرقه اندازان بین ملت .
  • نجفی BE ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    بالشت مرا بیاورید ، صبر و تحمل هم اندازه ای دارد
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    4 0
    آنقدر طی این هشت سال خیانت شد وب مملکت ضربه زدن که اگر شبانه روز کار شود جبران این همه خسارات وخیانت ها مدت زیادی طول خواهد کشید خداوندا تو خود مجازاتشان کن.
  • ژیبا کلام BE ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    شلام بل آژادی ، ژنده باد دموکلاشی
  • 980 AT ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    8 0
    اصلاح طلب ها خوب بلدن حرف بزنن یا با زبون بازی واقعیت رو منحرف کنن خلاصه در کار رسانه ای بسیار قوی هستند
    • DE ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      3 0
      درست مثل منافقین رفتار میکنن. به سرنوشت شوم انها مبتلا خواهند شد!
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    8 0
    خب اصلاح طلبا برن بجنگن
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    10 0
    کلاه این جماعت دیگه بین طرفدارهاشونم پشمی نداره
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    6 0
    تاریخ می گوید که اصلاح طلبان نه توان دیپلماسی دارند و نه توان جهاد . آنچه آنها طالبند معامله فروش منافع ملی و خرید برخی منافع جناحی است . به خاطر همین بی خاصیتی آنهاست که امروز از چشم همه حتی همفکران دیروزشان هم افتاده اند . و این سیر سقوط به قهقرا تمام نخواهد شد تا آنها از پیله تفکرات پیچکی شان به وابستگی به عمو سام خارج شوند و به دامن ملت و مملکت خودشان برگردند .
  • حسين DE ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    6 0
    اصلاح طلب ، يعنى خائن ،مزدور،وطنفروش
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 2
    من هرچه فکر می کنم متوجه نمی شوم که مشرق جان چطور از در نظر گرفتن مردم افغانستان در معادلات سیاسی، اعلان جنگ را برداشت کردی؟
  • دهباشی BE ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    اوا برادر ، چرا اینقدر خشن ؟ تفنگت را زمین بگذار
  • موسوی BE ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    چیزی نمیگم
  • محمد هادی IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    طالبان قابل اعتماد نیستند
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 0
    میخوان برا امریکا جان فشانی کنن خخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 0
    حالا که ارباب اصلاح طلبان درحال فرار از منطقه میباشد لذا خاتمی ها هر روزه این جفنگیات تحویل مردم خواهند داد.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    اصلاح طلبان ام الفساد و ریشه تمام خسارتهای کشور هستند
  • گشتاسب IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 0
    شکست و ناکامی ایالات متحده آمریکا و ناتوی اروپا و دیگران در مورد افغانستان نه تنها برای فرصت طلبان بلکه برای غرب پرستان و دلدادگان غرب چشم امید بدستان غرب خیلی سنگین و شوک آور بود.بنظرم از این بعد بازار بقالی مکر و حقه شون خیلی کساد و از چشم همه بیفتند.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    اصلاح طلبان شعار وهياهو فراوان ولي به گاه نبرد ا..... طلب!!!!مي شوند!!
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    4 0
    رفاه زدگان واداده اعلام جهاد مي كنند!
  • عباس خسروی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    4 0
    خدا لعنت کند جماعتی را که به اسم اصلاح طلبی تیشه به ریشه دین و دیانت این امت می زنند. امیدوارم این موجودات پست و رذل و حقیر رسوای عالم و عالمیان شوند و در آخرت عذاب الیم ببینند انشاءالله. والعاقبه للمتقین./
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    5 0
    آقایان یا بهتره بگم ... روشون نشد روی آقای کری رو زمین بزنن همه چیز رد دادن رفت (میگم آقای کری چون طرف مردمش رو میگیره)، حالا هم آب دهنشون رو نمیتونن جمع کنن اومدن نظریه های مادر بزرگشان که پول تو جیبشان رو میده از روی شکم سیری میزنن. آهای یارو، ما خودمون فرق مرد و نامرد رو میدونیم ما خودمون فرق کسی که برای کشورش خون میده با جاسوس رو میدونیم ما دیدیم رو سیاهی به زغال میمونه و .‌‌..
  • ناشناس IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    مشرق جان
  • GB ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    این آقایون از اون هواپیما هه جا موندن.
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    وقتی نیروی قدس توسر امریکاوغرب میزنه فکر میکنی به انکه زیر پای امریکا هست ضربه منتقل نمیشه؟
  • DE ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    .... به گوشه صندلی تکیه داده و با تبختر خاصی می‌گوید «می‌خواستم دونیروی ارتش و سپاه را تبدیل به یکی بکنم؛ اگر این اتفاق می‌افتاد چه دوغی میشد خخخ اگر تمام مردان دنیا یک مرد میشدند و اگر تمام درختان دنیا یک درخت میشدند و ...اگر تمام رودهای دنیا یک رود و اقیانوس میشدند و اگر تمام کوههای دنیا یک کوه میشدند و اگر آن مرد از بالای آن کوه آن درخت را به داخل آن اقیانوس می انداخت چه صدای چالاپی داشت ....خخخ اصلاح طلبها همه شون مالیخولیا دارن حیونکی ها فقط صادق زیبا کلامشون نیست ....آخه تو کی هستی که بخوای ارتش و سپاه را یکی کنی ببیو پاشو مینیم تا دنده چپ و راست رو ملت یکی نکردند
  • كريم IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    2 0
    اي بيچاره هاي افساد طلب سرنگون شده، كارشما از جاهاي ديگري خراب است كه يكي از مهمترين آنها لائيك بودن و بي ديني شماهاست و ديگري در دامن آمريكا و اروپا و اسرائيل افتادن و ... افتادن است. به سوي خدا بياييد و توبه كنيد شايد خداوند و مردم ايران اسلامي شما را ببخشند و مانند آدمها بتوانيد در اين كشور بدون دغدغه زندگي كنند. اف بر تمامي ليدر ها و سردمدارانتان با.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس