کد خبر 1272995
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
حمایت تسلیحاتی آمریکا از اسرائیل مشارکت در ناامنی منطقه است

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا که نهاد زیر مجموعه پنتاگون است، از موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش ۵۰۰ میلیون دلاری سلاح به عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش مشرق، طبق اعلام یک نهاد وزارت دفاع آمریکا که مسئول فروش تسلیحات و ارائه خدمات نظامی این کشور به دیگر کشورها است، واشنگتن درصدد فروش ۵۰۰ میلیون دلاری به عربستان سعودی است.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، در شرایطی که قرادهای تسلیحاتی هنگفت واشنگتن به ریاض بارها با انتقادهای فعالان حقوق بشری مواجه شده است، آمریکا باز هم در حال اجرای قراردادی جدید برای فروش تسلیحات و خدمات نظامی به عربستان سعودی است.

بیشتر بخوانید:

روابط عربستان سعودی و آمریکا به سمت پیچ راهبردی در حال حرکت است؟

به گزارش اسپوتنیک، آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا در یک بیانیه خبر از موافقت وزارت خارجه این کشور در خصوص فروش ۵۰۰ میلیون دلاری به عربستان سعودی خبر داد.

این نهاد دولتی که زیرمجموعه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) است، مسئول فروش تسلیحات و خدمات نظامی به دیگر کشورها است.

طبق اعلام آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا، وزارت خارجه این کشور موافقت خود را با توافق ۵۰۰ میلیون دلاری با عربستان سعودی به منظور ارائه خدمات نگهداری و تعمیر ناوگان بالگردهای این کشور و دیگر خدمات مربوطه اعلام کرد.

موافقت وزارت خارجه آمریکا با این قرارداد تسلیحاتی در شرایطی انجام شده که دولت جو بایدن از ابتدای روی کار آمدن ادعا کرده است که خواهان اعمال فشار بر عربستان سعودی به منظور توقف جنگ در یمن است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بارها ادعا کرده که خواهان تمرکز بر موضوع «حقوق بشر» به عنوان رکن اصلی سیاست خارجی دولت آمریکا است.

فعالان حقوق بشری طی سالیان گذشته بارها مواضع دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه در زمینه تداوم فروش‌های تسلیحاتی آمریکا به ریاض و تاثیر این اقدامات در سیاست خارجی تهاجمی عربستان سعودی در منطقه از قبیل یمن را محکوم کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    1 0
    گاو شيرده راحسابی می دوشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس