قطعنامه قانونگذارآمریکایی برای جلوگیری از فروش تسلیحات به عربستان

نماینده دموکرات و مسلمان ایالت مینه سوتا در کنگره آمریکا قطعنامه مشترکی را برای جلوگیری از قرارداد فروش تسلیحات به عربستان سعودی ارائه کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای هیل، نماینده دموکرات و مسلمان کنگره آمریکا روز جمعه قطعنامه مشترکی را با هدف جلوگیری از قرارداد تسلیحاتی ۶۵۰ میلیون دلاری آمریکا با عربستان سعودی که از سوی دولت بایدن مجوز آن داده شده است، ارائه کرد.

«ایلهان عمر» نماینده ایالت مینه سوتا گفت که این قطعنامه را در مخالفت با عملیات تهاجمی ریاض در جنگ یمن و سرکوب مخالفان در داخل و خارج عربستان ارائه نموده است.

بیشتر بخوانید:

اذعان اندیشکده آمریکایی به دستان خالی آمریکا در یمن 

وی در بیانیه ای افزود: فروش سلاح به عربستان سعودی در حالی که آنها همچنان به سلاخی مردم بیگناه و گرسنگی دادن میلیون ها نفر در یمن و کشتن و شکنجه مخالفان و حمایت از برده داری مدرن ادامه می دهند به دور از وجدان است.

ایلهان عمر ادامه داد: ما هرگز نباید به ناقضان حقوق بشر تسلیحات بفروشیم و مطمئناً نباید این کار را در بحبوحه بحران انسانی که آنها (سعودی ها) مسئول آن هستند انجام دهیم. کنگره این اختیار را دارد که اینگونه فروش (تسلیحات) را متوقف نماید و ما باید از این قدرت استفاده کنیم.

لازم به ذکر است که این قطعنامه نیازمند تصویب دو سوم اکثریت مجلس نمایندگان و سنا است.

این قطعنامه با استقبال گروه «دموکراسی برای جهان عرب» که جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی پیش از قتل خود توسط ماموران اطلاعاتی عربستان سعودی تاسیس کرده بود مواجه شده است.

گفتنی است که وزارت دفاع آمریکا اخیراً از موافقت وزارت امور خارجه این کشور با فروش احتمالی ۲۸۰ موشک هوا به هوا به عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پنتاگون از موافقت وزارت امور خارجه آمریکا با فروش احتمالی ۲۸۰ فروند موشک هوا به هوا به عربستان سعودی خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با فروش احتمالی ۲۸۰ فروند موشک هوا به هوا از نوع AIM-۱۲۰C به عربستان سعودی موافقت کرده است.

طبق اعلام پنتاگون این قرارداد بالغ بر ۶۵۰ میلیون دلار ارزش دارد.

لازم به ذکر است که دولت جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا اوایل سال ۲۰۲۱ موقتاً و به منظور بازنگری توافقات، فروش برخی سلاح ها به امارات و عربستان سعودی را تعلیق کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    0 0
    امارات موافق نیستم ، امارات خیلی رو به پیشرفت هست . شما حساب بکنید برای قرارداد فروش اف ۳۵ هم اصلا نیازی به فروش نقت ندارن چون درآمد غیر نفتی ها اونقدر بالا هست که نیاز نداشته باشه . ۲۳ میلیارد دلار برای ۱۸ پهپاد فوق پیشرفته ، ۵۰ فروند اف ۳۵ و قطعات یدکی و پشتیبانی و همینطور یک مجموعه بزرگ موشکی زمین به هوا و هوا به هوا . ۲۰۲۶ اولین محموله تحویل داده میشه. اما عربستان چرا . عربستان ناقص بزرگ حقوق بشر هست . نه تنها اف ۳۵ و اف ۱۵ و.... نه . موشک ‌‌هم ب نباید بهش فروخته بشه تا این افتضاح که درست کرده را جمع کنه .
  • رضا IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    0 0
    فرض كنيم اين طرح در هر دو مجلس هم تصويب بشه آيا دولت امريكا همراهى ميكنه ؟! عمراً ! من كه حرامزاده تر از دولتمردان امريكائى به عمرم نديدم ! اصلاً قتل و كشتار صدها هزار كودك و پيرمرد و پيرزن براشون اهميتى نداره ، مهم اينه كه گاو شيرده شون در امان باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس