موافقت کانبرا با افزایش استقرار نیروی هوایی آمریکا در استرالیا

وزیر دفاع استرالیا از توافق جدید واشنگتن- کانبرا برای استقرار نیروهای جدید در خاک این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «پیتر داتون» وزیر دفاع استرالیا روز پنج شنبه به وقت محلی اعلام کرد که کانبرا و واشنگتن به یک توافق جدید در زمینه استقرار نیرو دست یافته اند که به موجب آن، همکاری در حوزه نیروی هوایی از طریق استقرار چرخشی انواع هواپیماهای نظامی ایالات متحده در خاک استرالیا تقویت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

معاهده با آمریکا و استرالیا علیه دیگر قدرت‌ها نیست

داتون در کنفرانس خبری مشترکی که پس از نشست دوجانبه میان وزرای خارجه و دفاع آمریکا و استرالیا در واشنگتن برگزار شد، گفت که دو طرف «به طور چشمگیری همکاری در زمینه استقرار نیرو را توسعه داده و ضمن افزایش قابلیت همکاری با یگانهای دیگر، به تعمیق فعالیتهای ائتلاف در منطقه ایندوپاسیفیک اقدام خواهد کرد».

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز گفت که در این نشست «طرحهای ابتکاری برای استقرار نیرو که دسترسی و حضور آمریکا را در استرالیا توسعه خواهد داد» تأیید شدند.

گفتنی است، نشست وزرای خارجه و دفاع آمریکا و استرالیا یکروز پس از آن برگزار شد که سران سه کشور انگلیسی زبان آمریکا، انگلیس و استرالیا یک توافقنامه همکاری سه جانبه را با هدف به اشتراک گذاری فناوریهای پیشرفته از یکسو و همچنین توسعه زیردریایی با سوخت هسته ای برای استرالیا امضا کردند.

این در حالی است که چین روز پنج شنبه با محکوم کردن این ائتلاف امنیتی جدید در منطقه ایندوپاسیفیک، ضمن هشداردهی در مورد تشدید رقابت تسلیحاتی در منطقه ایندوپاسیفیک تأکید کرد که یک چنین شراکتهایی نباید کشورهای ثالث را هدف قرار دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس