قالیباف نمایه

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دامنه مشکلات اقتصادی کشور گفت: هیچ بن‌بستی در کشور وجود ندارد و مجلس انقلابی و دولت سیزدهم برای رفع مشکلات و چالش‌های بنیادی کشور عزم قاطع و برنامه جدی دارند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در آیین یادواره شهدای بهشهر و سالگرد آیت‌الله جباری نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری که در مصلای بهشهر برگزار شد، افزود: تداوم مسیر پیشرفت و بالندگی کشور در گرو گسترش فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی با تشریح دستاوردهای ۴۲ساله انقلاب اسلامی گفت: عظمت و اقتدار امروز کشور مرهون رشادت و ایثار فرزندان سلحشور کشور در دوران دفاع مقدس است.

وی دشمنی‌ها و کینه توزی‌های استکبار علیه ملت انقلابی کشورمان را یادآور شد و افزود: عمق عداوت‌ها و کینه‌توزی‌های استکبار علیه ملت انقلابی ایران ناشی از نهادینه شدن فرهنگ جهاد و شهادت در کشورمان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایستادگی کشورمان در برابر استکبار جهانی خاطرنشان کرد: مواضع اصولی و آرمانی ملت ایران در اجرای منویات رهبر فرزانه انقلاب مایه افتخار و سربلندی کشورمان در عبور از بحران‌های مختلف ملی و جهانی است.

قالیباف با اشاره به تحریم‌های ظالمانه استکبار علیه کشورمان آن را غیر انسانی و ناجوانمردانه دانست و افزود: باید با اتکا به ظرفیت‌ها و توان داخلی مشکلات ناشی از تحریم‌ها را کاهش دهیم.

وی انگیزه‌های ایمانی پرشور در جوانان ایرانی را اثربخش ترین نیروی موثر در کاهش مشکلات تحریمی عنوان و تصریح کرد: با تقویت خودباوری و انسجام ملی و بکارگیری اراده‌های ایمانی جوانان متعهد و انقلابی هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، مردم متدین و انقلابی را عمق استراتژیک نظام دانست وبا اشاره به مجاهدت و تلاش هماهنگ مردم در راه تحقق آرمان‌های انقلاب گفت: همسویی مردم با آرمان‌های امام راحل و شهدا و منویات رهبر فرزانه انقلاب  بزرگترین سرمایه و پشتوانه برای کشور است.

وی با تاکید بر رسالت ذاتی مسؤولان برای خدمت‌رسانی بی منت به مردم خاطرنشان کرد: افزایش تلاش دلسوزانه مسؤولان برای سرعت خدمت‌رسانی و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی ضرورت انکار ناپذیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دامنه مشکلات اقتصادی کشور گفت: مجلس انقلابی و دولت سیزدهم برای رفع مشکلات و چالش‌های بنیادی کشور عزم قاطع و برنامه جدی دارند.

قالیباف با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا در کشور این اقدام را موثرترین شیوه در دفع تهاجم فرهنگی ارزیابی کرد و خواستار تقویت گام‌های مسؤولانه در برگزاری یادواره‌های شهدا شد.

وی همچنین با تجلیل از ۸۰۰شهید شهرستان بهشهر یاد و خاطره مرحوم آیت الله سید صابر جباری امام جمعه فقید این شهرستان و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان را گرامی داشت.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود افزود: قصه شجاعت، گذشت و ایثارگری ملت را شنیدیم و اینکه اگر جمهوری اسلامی مستقر است و بقای آن تضمین شده و دشمنان اسلام و مکتب امام راحل که باعث احیای مجدد اسلام و عزت مسلمانان شد و استکبار در برابر نظام ما به چالش کشیده شد سه مولفه دارد، مولفه اول سنت‌های الهی است و اینکه امام و شهدا و مردم باور داشتند سنت‌های الهی لایتغیر هستند.

وی با بیان اینکه عزت و پیروزی را در دوران انقلاب و دفاع مقدس می‌بینیم، بیان کرد: مولفه دوم رهبری و ولی فقیه بود و اینکه مردم به رهبرشان باور داشتند و مولفه سوم اینکه در امورات و هر اتفاقی مردم در صحنه بودند، انقلاب ما مردمی بود و در دفاع مقدس هم اگر موشک نداشتیم مردم موشک ساختند و فرزندان خود را به جنگ فرستادند و امورات مردمی حل می‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما را عظمت انقلاب آنچنان ساخت که بقای نظام تضمین شده است تا زمانیکه در مسیر ولایت و رهبری باشیم، خاطرنشان کرد: در اداره کشور آیا به این مولفه‌های اسلامی و انقلابی اعتقاد داریم؟ آیا به سیاست‌های رهبری پایبند هستیم و آیا به مردم در اقتصاد فرصت می‌دهیم؟

قالیباف با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس همه پای صحنه بودند و حالا در اقتصاد نباشند؟ افزود: اشکال ما در اداره کشور مبتنی بر سنت‌های الهی و بر کار و تلاش نیست، مبارزه فقط در جبهه نیست بلکه تولید ثروت و مبارزه با فساد و کمک به محرومان که چشم و چراغ کشورند و جنگیدند نیز است.

وی با بیان اینکه امروز اگر وفادار به انقلاب، شهدا، جانبازان، ایثارگران و عزت کشوریم باید بر مشکلات فائق بیایم، بیان کرد: مراقب آسیب اجتماعی باشیم و در مسیر انقلاب شرمنده پدر شهدا و رزمندگانی که جنگیدند و زن و بچه و جوانان ما هم درگیر مشکلات اقتصادی شدند، هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از جوانان و پدر خانواده بیکار هستند، قشری که باید در میدان و تولید ثروت باشند ابزاری در دست ندارد، امروز مشکل کشور ما نبود امکانات و پول نیست، مشکل باور به سنت‌های الهی در مدیران سطوح مختلف است و اینکه در حوزه مدیریت و بروکراسی اداری مشکل داریم.

قالیباف افزود: ما در مجلس حرف شما را می‌زنیم و عهد بستیم که غیر از این تصمیم نگیریم، تا یک ماه آینده برای کار و اشتغال تصیمیم نهایی گرفته می‌شود و تاکنون درگیر بروکراسی اداری و ده‌ها مجوز در پیچ و خم ادارات هستیم.

وی ادامه داد: طرحی تصویب و نهایی می‌شود که در پنجره واحد بیاید، برای هر شغل فقط یک هفته زمان داریم تا مجوز صادر شود، مسؤول پشت میز وقتی درخواست را دید باید در زمان مقرر جوابگو باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جریان عوض شده و مسؤولان باید دنبال مردم بدوند که ما برای همین انقلاب کردیم، تجربه و علم می‌گوید باید سه برابر دشمن امکانات داشته باشیم تا در برابرشان بایستیم، ما در جنگ دیدیم که با عده قلیل هم می‌شود با سنت‌های الهی پیروز شد.

قالیباف با بیان اینکه بقای انقلاب ما در سنت‌های الهی است، بیان کرد: تلاش و مجاهدت امروز ما برای امنیت و عزت ایران است و نباید بی‌توجهی کنیم و در اختلافات وقت خود را هدر ندهیم، امروز محکوم به موفقیت هستیم و سه قوا هماهنگ هستیم، باید هم‌افزایی برای حل مشکلات مردم باشد وگرنه ارزش ندارد.

وی تصریح کرد: وظیفه داریم تاکارها را به مردم واگذار کنیم، همچنان که مردم در انقلاب و دفاع مقدس حاضر بودند، مدیر لایق باید فرصت را در اختیار مردم گذاشته و جوانان در مسیر انقلاب حرکت کنند تا با وحدت بر مشکلات فائق شویم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • داود IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 1
    دقیقا
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 1
    بن بست
  • ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    شنیده ها میگه
  • پرویز DE ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 2
    در این چهل سال تمام اقدامات شوخی بود ، حالا آقای دکتر واقعا تصمیم گرفته جدی باشه
    • DE ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      ایشان بعنوان یک جهادگر همیشه درحال خدمت و تلاش برای مردم بوده. حداقل برو زندگینامه اقای قالیباف رو مطالعه بفرما.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 1
    با قدرت در هر امری و فعلی انحصار مطلق برای مافیا ها درست می کنید. مانند مافیای مسکن و خودرو و000000. مردم را هم می خواهید به این مافیاها خدمت کنند.
  • سید مرتضی موسوی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 0
    چرا نمایندگان مجلس با وجود کسری بودجه چند هزار میلیارد تومانی اسرار بر افزایش حقوق بازنشستگان و فرهنگیان دارند؟ اگر بودجه دارید چرا برای اجرای قانون حمایت از معلولان اعتباری اختصاص نمی دهید؟
  • ایرانی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 1
    سه چهارم کسری بودجه مملکت محصول حرکت مجلس
    • DE ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      داری شوخی می فرمایی نه ! کسری بودجه یادگار تلخ اصلاحاتچی هاست که سی ودوسال سرکار بودن. انصاف و جوانمردی کجا رفته؟برای مجلس و دولت علارغم همه مشکلات به یادگار مانده اصلاحاتچی ها موفقیت و استقامت و پایداری برای رفع مشکلات ارزومندیم.
  • FR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    اقای قالیباف دست از شوخی بردار اول سخن خود را به کرسی بنشان و شفافیت را تصویب کن …. نماینده ها اگر مومن هستند باید عمل کنند. قابل توجه اینکه مجالس اکثر کشورها از حدیث امام علی (ع) راجع شفافیت (بجز در امور نظامی) پیروی میکنند ولی در مجلس ایران .. انگشت به دهان مانده ایم !
    • DE ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      شفافیت خیلی خوبه.بشرط اینکه مثل کشورهای دیگه به نمایندگان در هر دوره هیچ نوع تعرض ای نشه و حق رای شون محترم شمرده بشه. امنیت هر نماینده ای باید تضمین بشه. وگرنه نماینده ها هیچوقت نمی تونن بعنوان وکلای مردم درامینت و ارامش رای شون رو صادر کنن. لازمه دراین زمینه حتما اول فرهنگ سازی لازم انجام بشه.
  • ا.غ IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    سلام، آقای قالیباف در انجام امور اجرایی جدی بوده اند فرموده اند هیچ بن بستی وجود ندارد
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    از اصفهان تا زاهدان زمین وکویر داریم-دریای شمال وجنوب را داریم واینهمه معدن وثروت داریم ولی مردم(زمین کشاورزی،آب یا زمین مسکونی ندارند وصدها مشکل دارند!؟)بابا حتی عربستان کویرهایش را به کشاورزی تبدیل کرده -ژاپن میخواست کل کویر ایران را جنگ میوه درست کنه وفقط چند سال ثمر میوه اش را میخواست-رفسنجانی بخاطر افزایش زمینهای پسته وافزایش ارزش اموالش..)نگذاشت
    • DE ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      اشکال از دسته ای از مهندسین ماست که در حد یک تکنسین هم عرضه و اراده ندارند و بخودشون زحمت نمیدن با دانشی و تخصصی که کسب کردن ، صنعت این کشور رو راه بندازن و مشکلات تولید رو از میان بردارن. بهترین شون هم تا دوسه تاجایزه دریافت میکنه فوری میره برای کشورهای دیگه نوکری میکنه. شاه کلید حل مشکلات مهندسین و متخصصین فنی هستند که باید استارت تولید رو بزنن و بخش دوم عرق ملی کسانی که دراین زمینه سرمایه گذاری کنن. مشکل سوم مدیریت اب برای دراز مدت هست که با تلاش مردم و مسئولین قابل حل هست. مشکل چهارم جوانان باید یاد بگیرند دامن همت به کمر زده و دست به سیاه و سفید بزنن تا وضع زندگی شون بهتر بشه. مقایسه غلط لطفا نفرمائید مردم ژاپن شب وروز مثل فرفره کار وتلاش می کنن. اکثریت ما چه می کنیم؟ کشورهای جهان سوم همه شون سرشار از معادن و منابع زیر زمینی هستند و کارشون خام فروشیه و بین خودشون رقابت در خام فروشی دارن.با این کار بجایی نمیرسن و همچنان فقیر باقی موندن. داشتن مواد خام هنر نیست ، هنر اینه که مواد خام رو به فراورده قابل مصرف تبدیل کنیم. مثلا اهن رو تبدیل به بهترین سرویس اشپزخانه کنیم. حلقه گم شده دراین میان تربیت و فعال کردن تخصص های تولیدی هستش. چند میلیون نیروی جوان ایرانی بعنوان نیروی تولید کننده تربیت بوسیله مراکز اموزشی تربیت میشن؟ ایا تولید اصلا بعنوان مسئله اصلی برای ایرانی ها جا افتاده؟
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    از اصفهان تا زاهدان زمین وکویر داریم-دریای شمال وجنوب را داریم واینهمه معدن وثروت داریم ولی مردم(زمین کشاورزی،آب یا زمین مسکونی ندارند وصدها مشکل دارند!؟)بابا حتی عربستان کویرهایش را به کشاورزی تبدیل کرده -نگفتند بوم گویرها نابود میشود بلکه گفتند ریزگردها وشنهای روان کشورهاشان را نابود میکند وزمین گویر های را میخواهند برای تفریح وبوم گردی هم دست نخورده گذاشتند. ژاپن میخواست کل کویر ایران را جنگ میوه درست کنه وفقط چند سال ثمر میوه اش را میخواست-رفسنجانی بخاطر افزایش زمینهای پسته وافزایش ارزش اموالش..)نگذاشت
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    آقای قالیباف! اعلام داشتن برنامه برای چند ماه اول است سپس باید اجرا شود شما یکسال ونیم است که رئیس مجلس شده ای هنوز موقع عملی کردن برنامه های مجلس انقلابی نشده است؟ امید را نا امید نکنید! راستی با استانداری مدیری با 117 میلیون دریافتی رسمی برای یک ماه مدیر عاملی یک صندوق در کشور چه نظری داری؟! این را عملی انقلابی می دانی
  • ابراهیم IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    به نام حق تعالی یکی از راههای نفوذیها و مافیا دخیل کردن اطرافیان خواص دینی و سیاسی در منافع مالی است به طریقی که اگر مبارزه با مفسد و فساد اگر از حرف به سمت عملی شدن پیشروی کند خواص و اطرافیانشان نیز درگیر میشوند و برای خودشان و طیف آنها خوشایند نیست.این ترفند در مورد انقلابیون و عدالتخواهان واقعی نیز به شکل دیکر اجرا میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس