کد خبر 1272492
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
چین

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در سخنانی تصریح کرد: آمریکا از اطلاعات جعلی برای روشن‌کردن آتش جنگ استفاده کرده و غیرنظامیان را به نام مبارزه با تروریسم نابود می کند.

به گزارش مشرق به نقل از شینهوا، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در سخنانی اعلام کرد: آمریکا از اطلاعات جعلی برای دامن زدن به جنگ استفاده می کند، غیرنظامیان را به نام مبارزه با تروریسم نابود کرده و به طور فعالانه ای از تحریم های یک جانبه استفاده می کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص ادامه داد: آمریکا مشکلات قابل توجهی را برای پیشرفت انسان ها ایجاد کرده و جنایات جدی در زمینه حقوق بشر در خارج از کشور مرتکب می شود.

وی در ادامه افزود: ایالات متحده یک لوله آزمایش مواد شوینده را به عنوان اثبات وجود سلاح های شیمیایی در عراق برای شروع جنگ در آنجا تولید کرد و همچنین از فیلم های کلاه سفیدها به عنوان شواهدی برای حملات هوایی به سوریه استفاده کرد.

دیپلمات ارشد چین تصریح کرد: در تاریخ ۲۴۰ ساله خود، ایالات متحده تنها ۱۶ سال است که نجنگیده است. از پایان جنگ جهانی دوم تا سال ۲۰۰۱، ۲۴۸ درگیری مسلحانه در ۱۵۳ منطقه جهان رخ داد که ۲۰۱ مورد از آنها توسط طرف آمریکایی آغاز شد.

وی در ادامه اضافه کرد: از سال ۲۰۰۱، ایالات متحده جنگ های غیرقانونی را آغاز کرده و عملیات نظامی را انجام داده است؛ در نتیجه بیش از ۸۰۰ هزار نفر کشته و ده ها میلیون نفر دیگر مجبور به ترک خانه های خود شدند.

ژائو لیجیان خاطر نشان کرد: در جریان حادثه سال ۲۰۰۵ در شهر حدیثه عراق که همه جهان را شوکه کرد، ارتش آمریکا قتل عامی را انجام داد که بر اساس آن یک نفر کشته شد و ۲۴ غیرنظامی از جمله سالمندان، زنان و کودکان کشته شدند. وحشیگری و خونخواری ارتش آمریکا سپس خشم عمومی را برانگیخت. در سال ۲۰۱۷، ایالات متحده به اصطلاح حمله دقیقی را به رقه سوریه انجام داد و تعداد زیادی از غیرنظامیان را کشت.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: دسترسی محدود به آموزش و اطلاعات در ایران، کوبا، ونزوئلا و سوریه و همچنین دسترسی به کمک های بشردوستانه به این کشورها و دیگر کشورهای تحریم شده را مسدود کرده است. این اقدامات اجباری و یکجانبه که بدون تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد اعمال شده است، مشکلات قابل توجهی را برای جمعیت محلی ایجاد کرده است. ایالات متحده به هر حال تحت پرچم مدافع حقوق بشر ایستاده است و این باعث خنده می شود. وقتی طرف آمریکایی تجاوز نظامی می کند، از کدام حقوق بشر دفاع می کند؟ وقتی ارتش آمریکا به غیرنظامیان بمب می زند، آنها از چه حقوق بشری دفاع می کنند؟ چه زمانی آمریکا تحریمِ تحریم را نشانه می گیرد؟ آنها از چه حقوق انسانی دفاع می کنند؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    پایان سود دهی امریکا برای ماسونیسم
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    امریکا اصلا ذاتش جعلی و غصبیه چی انتظار داشتین؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس