کد خبر 1200542
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
سخنگوی وزارت خارجه چین

سخنگوی وزارت خارجه چین طی سخنانی از وضعیت حقوق بشر در آمریکا انتقاد کرده و نژاد پرستی در این کشور را سازمان یافته توصیف کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از وب سایت رسمی وزارت خارجه چین، «ژائو لیجیان» سخنگوی این وزارتخانه طی سخنانی از وضعیت حقوق بشر در آمریکا انتقاد کرده و نسبت به بهبود آن ابراز امیدواری کرد.

بر اساس این گزارش، لیجیان مساله نژاد پرستی در آمریکا را سازمان یافته و سیستماتیک دانسته و با اشاره به وجود گروه‌های نئو -نازی مانند گروه مشهور «کو کلاکس کلان» در این کشور، آنها را منشاء ظلم و تضییع حقوق رنگین پوستان آمریکا معرفی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین تاریخ آمریکا را با نژاد پرستی سازمان یافته عجین دانسته و سیاستمداران این کشور را به پاکسازی نژادی در گذشته و نقض حقوق رنگین پوستان در زمان حاضر و همچنین جنایت علیه بشریت متهم کرد.

وی در ادامه سخنان خود، اجرای قوانین جانبدارانه آمریکا در این کشور را عامل اصلی کشتار جمعی بومی‌های آفریقایی دانسته و مساله نژاد پرستی را از جمله معضلات بزرگ در جامعه آمریکا دانست.

لیجیان گفت: ما امیدواریم که ایالات متحده به تعهدات خود در حمایت از حقوق بشر، مبارزه با تبعیض و جنایات ناشی از نفرت پراکنی نسبت به اقلیت های قومی از جمله آمریکایی‌های آسیایی-آمریکایی و حمایت جدی از حقوق اقلیت‌های قومی احترام گذاشته تا آنها در کابوس تبعیض، جنایات ناشی از نفرت پراکنی و دیگر شکل‌های خشونت و ترس زندگی نکنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 0
    چیزی که عوض داره گله ندارد.
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 0
    این لحن درست صحبت با آمریکا است. اگر وزارت خارجه و قوه قضاییه ایران هم یاد بگیرند اینگونه با آمریکا صحبت کنند، ضرر نمیکنند. مطمئن باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس