طالبان بیش از 12 میلیون دلار از منازل مقامات پیشین افغانستان کشف کرد

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد طالبان بیش از ۱۲ میلیون دلار ومقدار زیادی طلا از اقامتگاه‌ها و منازل مقامات پیشین این کشور به‌دست آورده است.

به گزارش مشرق، بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد گروه طالبان مبلغ ۱۲ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۲۴۶ دلار و یک مقدار خشت طلا را از اقامتگاه شماری از مقامات دولت پیشین این کشور به‌دست آورده است.

بانک مرکزی امروز (چهارشنبه، ۲۴ شهریور) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این مبلغ پول از سوی نیروهای گروه طالبان به این بانک تحویل داده شده است.

به گفته تیم بانک، طالبان بخش زیادی از «طلا و پول‌های به‌دست آمده» را از اقامتگاه امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری پیشین به‌دست آورده‌اند.

بانک مرکزی به نقل از مسئولان طالبان گفته که هنوز مشخص نشده است که مقامات دولت پشین این مقدار پول و طلا را به چه مقصدی در خانه‌های‌شان نگهداری می‌کرده‌اند.

این بانک نام سایر مقامات دولت پیشین را ذکر نکرده است. همچنین در اطلاعیه آن توضیح داده نشده که چه مقدار پول و طلا از خانه‌ امرالله صالح به‌دست آمده است.

اما چند روز پیش دو ویدئوی جداگانه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن‌ها ادعا شده است نیروهای طالبان از خانه‌ امرالله صالح، معاون ریاست‌جمهوری پیشین در پنجشیر مبلغ ۶.۵ میلیون دلار، ۱۸ خشت طلا و یک انبار سلاح کشف کرده‌اند.

احمدالله وثیق، معاون کمیسیون فرهنگی طالبان در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات روز کشف این مبلغ پول را از خانه‌ امرالله صالح رد کرد. بعدا بلال کریمی، منشی ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان این ویدیوها را تأیید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 0
    خونه روحانی ووزرای روحانی هم بری ازاین بیشتر پول جمع میکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس