کد خبر 1272148
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

حتی پس از گذشت شش دهه، میکروفون Shure SM58 کماکان اولین انتخاب بسیاری از وکالیست ها برای اجرای زنده است. چنین موضوعی بی دلیل هم نیست؛ این میکروفن مانند یک کشتی جنگی ساخته شده، صدای فوق العاده ای دارد و برای اجراهای زنده می توان به آن اطمینان کرد و از دوام بالای آن خاطر جمع بود.

در هنگام خرید میکروفون های وکال، محصولات کمی هستند که موفقیت طولانی مدت Shure SM58 را تجربه کرده باشند. حتی میکروفن های کمتری هستند که مانند Shure SM58 به واسطه ی ثبات و قابل اطمینان بودن اعتبار کسب کرده باشند. به بیان ساده، برای هر کاری مربوط به وکال – سخنرانی، آواز خواندن، بیت باکس یا هر کار دیگری – میکروفن Shure SM58 از سال 1966 تا کنون جایگاه ویژه ای در بازار میکروفن ها داشته است. برخی از معروف ترین نام ها در صنعت موسیقی، از پاول مک کارتنی گرفته تا هنری رولینز، به این میکروفن ایمان دارند و جایگاه این میکروفن به عنوان عضو ثابت در تجهیزات موزیسین هایی که به اجرای کنسرت می پردازند انکار ناپذیر است. اما چه چیزی باعث شده تا SM58 اینقدر محبوب باشد؟ 

قیمت خرید فروش آنلاین انواع میکروفون | میکروفن | میکروفون استودیویی | تهران ملودی


 

حقیقتا SM58 از لحاظ قیمت میکروفون نیز کاملا مناسب است چرا که در واقع یک میکروفن داینامیک ساده است که بخش عمده ای از کاراکتر صدای آن مشابه برادر کوچکترش، یعنی Shure SM57 است. اما در حالی که SM57 به لطف گریل تخت و فرم فاکتور کوچکترش برای ضبط سازها ایده آل است، SM58 کاملا یک میکروفن مخصوص وکال می باشد. از صفحه ی مشبک توپی که بین منبع صدا و کپسول میکروفن فاصله ایجاد می کند تا طراحی ارگونومیکی که برای در دست گرفتن میکروفن بهینه شده، SM58 میکروفنی است که برای ایده آل شدن اجرای وکال طراحی شده است. این میکروفن حتی دارای یک پاپ فیلتر داخلی می باشد تا تاثیر پاپ ها کمتر شود. همچنین این میکروفن به قدری مستحکم و مقاوم است که بدترین شرایط و حتی زمین افتادن را هم تحمل می کند.

اما بهترین چیزی که در مورد این میکروفن وجود دارد این است که شما با هزینه ای کمتر از 100 دلار می توانید این میکروفن افسانه ای را داشته باشید. حقیقتا هر استودیویی باید یکی از این میکروفن ها را داشته باشد.

وقتی برای اولین بار جعبه ی Shure SM58 را باز می کنید، شاید کمی ناامید شوید. ما بخش اول این مقاله را، مانند هزاران مقاله ی دیگر، صرف این کردیم که بگوییم این میکروفن چقدر افسانه ای است. اما با نگاه کردن به آن، شاید حس کنید با چیزی معمولی مواجه هستید. اما کمی تحمل کنید. این میکروفن وزن مناسبی دارد و بدنه ی فلزی دای کست آن به قدری مقاوم است که با در دست گرفتن آن خیلی زود حس می کنید این میکروفن هر آسیبی را تحمل خواهد کرد؛ ولی در عین حال شاید نتوان از ظاهر میکروفن جایگاه والای آن در موسیقی را درک کرد.

اما نگران نباشید، جادوی اصلی زمانی رخ می دهد که از SM58 استفاده کنید. اعتبار و جایگاه مهمی که این میکروفن پیدا کرده در طول زمانی طولانی بدست آمده است. کافیست نقد و بررسی هایی که از این میکروفن در فضای اینترنت وجود دارد را بخوانید یا با خوانندگان با تجربه صحبت کنید؛ تمام آن ها از کلمات قابل اطمینان و مقاوم برای تعریف این میکروفن استفاده خواهند کرد. بخش مهمی از جذابیت SM58 در این حقیقت نهفته است که شما یکبار برای این میکروفن هزینه می کنید و این میکروفن تا همیشه برای شما کار خواهد کرد و لازم نیست هرچند وقت یکبار آن را عوض کنید.

البته که صرف مقاوم بودن یک میکروفن دلیل نمی شود که شما آن را بخرید یا حداقل آن را در اولویت های خرید شما قرار نمی دهد. میکروفن باید صدای خوبی داشته باشد و خوشبختانه SM58 این چنین است. در حقیقت این میکروفن فوق العاده صدا می دهد و در تمام طیف فرکانسی صدایی تمیز و بالانس دارد.

SM58 بوست قابل توجه فرکانس های بالایی که در SM57 اتفاق می افتد را ندارد اما هر بار نتایج دقیقی را ارائه می دهد. به عنوان یک میکروفن وکال، SM58 مشخصات فیزیکی خاصی دارد که آن را در مقایسه با SM57 برای کارهای مربوط به وکال ایده آل می سازد. هر دو میکروفن دارای کپسول و عملکرد مشابهی هستند؛ به عنوان مثال هر دو دارای الگوی پیکاپ کاردیود هستند که در دفع نویزهایی که از اطراف به میکروفن وارد می شود فوق العاد عمل می کند. اما در عملکرد و فیزیک SM58 تدابیری اندیشیده شده که آن را برای وکال مناسب می سازد.

برای مثال گریل این میکروفن بین کاربر و کپسول فاصله ایجاد می کند و در کنار پاپ فیلتر تاثیرات ناخوشایند پاپ ها و افزایش لِول های تیز را کاهش می دهد. اگرچه SM58 همراه با گیره ای برای قرار گرفتن روی استند میکروفن عرضه شده، اما این میکروفن مشخصا برای در دست گرفتن طراحی شده؛ فرم فاکتور خوش دست و شاک مونت داخلی میکروفن که نویز حاصل از حرکت دست را کاهش می دهد به این موضوع کمک کرده است.

یکی از دلایل محبوبیت SM58 این است که اگر حتی شما موفق شوید در شرایطی نادر به این میکروفن آسیب برسانید و آن را بشکنید، بخش عمده ای از قطعات آن کاملا قابل تعویض هستند. گریل میکروفن یکی از این اجزای قابل تعویض است، که البته شانس شکستن آن بسیار پایین است و شاید تنها دلیلی که نیاز به تعویض آن پیدا کنید افت ظاهر آن در طول سال ها باشد. Shure SM58 میکروفنی در کلاس جهانی و آسیب ناپذیر است که هنوز بعد از گذشت نزدیک به 60 سال جزو پرفروش ترین میکروفن هاست.

نقاط قوت

- قیمت پایین نسبت به کیفیت میکروفن

- استفاده ی آسان

- امکان شکستن میکروفن وجود ندارد

- الگوی پیکاپ بسته

- صدای قابل اطمینان و با ثبات

نقاط ضعف

- برای ضبط ساز گزینه های بهتری وجود دارد


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس