کد خبر 1272109
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
پرداخت تسهیلات ساخت مسکن با نرخ ۱۲ درصد/ همکاری بانک ها با ایرلاین ها برای واردات هواپیما

رضایی کوچی گفت: مقرر شده نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن بین ۱۰ تا ۱۲ درصد و با بازپرداخت بالای ۲۰ سال باشد تا تمامی مردم و متقاضیان بتوانند از آن استفاده کنند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تمام بررسی‌های لازم و منابع مالی برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی صورت گرفته است، گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن و قانون بودجه امسال ۲۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به همراه اقساط بازگشتی خط اعتباری مسکن مهر و تمامی درآمدهایی که از محل خانه‌های خالی، خانه‌های لوکس و زمین‌های بایر در نظر گرفته ایم، به صورت کامل در صندوق ملی مسکن تجمیع می‌شوند.

او ادامه داد: مقرر شده نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن بین ۱۰ تا ۱۲ درصد و با بازپرداخت بالای ۲۰ سال باشد تا تمامی مردم و متقاضیان بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بانک‌های عامل پرداخت ۲۶۰ هزار میلیارد تومان را ابلاغ کرده اند و مقرر شده است این تسهیلات را پرداخت کنند؛ افزود: برای تمامی بانک‌ها در قانون جهش تولید جریمه در نظر گرفته ایم و اعلام کرده ایم اگر این تسهیلات را پرداخت نکنند، دو برابر این رقم باید مالیات پرداخت کنند.

رضایی کوچی همچنین درباره علت عدم تکمیل طرح مسکن مهر با وجود گذشت بیش از یک دهه از آغاز ساخت آن، هم گفت: یکی از دلایل توقف برخی پروژه‌های مسکن مهر این بود که جانمایی آن‌ها صحیح نبوده و بر روی گسل ساخته شده یا در مناطقی هستند که با فرونشست مواجه بوده احداث شده است.

رضایی کوچی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است که مقرر شده است تا سال آینده تمامی این واحدها به اتمام برسند، افزود: البته این واحدها، عمدتاً فاقد متقاضی هستند و از سوی دیگر به لحاظ کیفیت ساخت و ساز، دسترسی به زیرساخت‌ها و جانمایی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند؛ بنابراین متقاضی ندارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین درباره خرید هواپیمای جدید گفت: ۵۰ درصد هواپیماهای کشور زمین گیر شده اند، در حالی که تقاضا برای سفرهای هوایی بسیار بالاست.

او با اشاره به وجود فاصله زیاد عرضه و تقاضا در صنعت هوانوردی و محدود بودن تعداد صندلی‌های پروازی نسبت به تقاضای سفر گفت: همین امر باعث افزایش قیمت بلیت هواپیما شده است.

رضایی کوچی با بیان اینکه هزینه هر یک ساعت-صندلی هواپیما ۹۰۰ هزار تومان است، یادآور شد: این نرخی است که سازمان هواپیمایی کشوری مصوب کرده است، بنابراین باید به سمت وارد کردن هواپیماهای جدید حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه با کشورهای مختلفی برای واردات هواپیما مذاکره شده، تصریح کرد: شرکت‌هایی هستند که می‌توانند به راحتی هواپیما وارد کنند و ما برای واردات هواپیما مشکلی نداریم.

رضایی کوچی تأکید کرد: نباید هواپیماهای سن بالا وارد کرد؛ در حال حاضر میانگین سن ناوگان هوایی ما بالای ۲۰ سال است که مناسب نیست؛ بنابراین باید هواپیماهای زیر ۱۰ سال وارد شوند و اگر بالای ۱۰ سال باشند، در زمان محدودی کارآیی دارند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: بخش خصوصی مقرر کرده هواپیما وارد کند و از سوی دیگر بانک‌ها هم با پرداخت تسهیلات زمینه لازم را برای واردات هواپیما فراهم می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دکتر محلاتی FR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    7 2
    نگویید با نرخ ۱۲ درصد ! بفرمایید با ربای ۱۲ درصد ! امام خمینی اگر زنده بشه ….. از غصه دغ میکنه ، امام خمینی فرموده بودند : تا بانک ما ربا گیری کند ، جکهوری ما اسلامی نیست ! من به اصلاح طلب لیبرال کد خدا پرست رای ندادم و به سیدی که مسیولیت حرم امام رضا را داشته بود رای دادم که ربا از سفره مردم برچیده شود چون ربا یعنی جنگ با خدا و الان میبینم سیستم بانکی همان ماند ! افسوس بر این ملت !
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      1 1
      اینکه نرخ تسهیلات بانکی 18 درصد هست و به اصطلاح شما ربا تلقی میشه هیچ ربطی به نظام بانکی نداره چون نرخ رو شورای پول و اعتبار تعیین میکنه. همون جور که سود سپرده های بانکی رو شورای پول و اعتبار تعیین میکنه. در کشورهای دیگه بابت پس انداز پول در بانک کارمزد از مردم دریافت میشه و هیچ سودی به مردم پرداخت نمیشه و در عوض تسهیلات پرداختی هم با کمترین سود 1 تا نهایت 4 درصد به مردم پرداخت میشه. در کشورهای دیگه دولت ها هیچگونه فشاری بر شبکه بانکی ندارند ولی در کشور ما دولت به صورت دستوری بانک‌های دولتی و خصوصی رو مجبور میکنه پولی که از مردم 18 درصد گرفته با نرخ 4 درصد تسهیلات بده و عملا همه بانک‌ها ورشکسته هستند. و به جرات میگم 98 درصد اختلاس هایی هم که با ارقام سنگین اعلام میشه با دخالت مسئولین دولتی و صاحب نفوذ انجام میشه و قطعا پول در بانک هست نه زیر زمین که فقط به نام بانک ها تموم میشه و بدنامی اش واسه شبکه بانکیه. انتخاب مدیران نالایق و بدون دانش و بله قربان گو هم یکی از دلایل این امر هست. ان شااله روزی برسه که نه مردم از بانک ها سود بگیرند و نه وام گیرندگان سودی به بانک‌ها پرداخت کنند و همه امور به صورت قرض الحسنه انجام بشه هم خدای متعال راضی باشه هم بندگان خدا. آمین
    • KW ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      وقتی پول رایج کشور ارزشی ندارد رباه سود وبهره ای هم وجود ندارد . ودر واقع کسی که در بانک پول برای سود میگذارد ۸۰ درصد زرر میکند در سال بخاطر همین تورم مردم روز به روز فقیر تر میشوند. سود جایی حرام است که پول رایج کشور ارزش داشته باشد. لطفا بیشتر تحقیق کن.
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      2 2
      ربا دوست عزیز من 90 تومن وام 18 درصد گرفتم 12 ساله 57 قسطش پرداخت شده 15 تومن هم پول اوراق از من گرفتن یعنی تا الان 100 میلون بازپرداخت کردم اگر همین الان بخوام تسویه کنم باید 76 میلون دیگه بپردازم نگو ربا اینها روی هر چی نزول خور رو سفید کردن شاید خدا تجدید نظر کنه وپیامبری برای هدایت بانکیهای ایران بفرسته
    • افشین IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 3
      با اینکه منم باید به روزی با وام صاحب خونه بشم اگه عمرم کفاف بده ولی متاسفم که نظرتت انتقادی مخصوصا هموطنی که گفته من به لیبرال رای ندادم به فلان رای دادم یک مثقال درست نیست.خود همینها اگه سپرده بانکی داشتند حاضر بودند در کشوری که تورم بالای پنجاه درصد داره پولشون رو بدون سود یا با سود کم بزارم تو بانک؟؟ اگه بگن آره یعنی نانها سواد اقتصادی ندارن بلکه شجاعت و ....ندارن. بانک وکیل بین سپرده گذار و وام گیرنده هست.در این بیگ کارمزدش رو برميداره. اگه سود سپرده کم باشه سرمایه گذارها میزن به سرمایه گذاری در جاهای دیگه که به هر جا بزه ویران میکنه کما اینکه کرده. با کشورهای دیگه هم مقایسه نکنید چون ما هيچمون شبیه اونا نیست.اونا سی تا پنجاه درصد درامدشون رو مالیات میدن شما هم ميديد؟؟ اونا تحریم نیستن.اونا وقتی میخوان انتخاب کنن حداقل در ظاهر دنبال مطالبات واقعی هستند نه کنسرت در شهرهای مذهبی و دیوار وسط،پیاده رو. چی ما شکل بقیه هست که بانکداری باشه.البته بانکداری ما هزاران مشکل داره ولی این یکی تا تورم علاج نشه درست نمیشه و توقع بی جاييدهست. همین دوازده درصد هم مابین تفاوتش رو دولت به بانک میده والا بانک ورشکست میشه.چون سودی که میده بیشتر از سودی هستکه میگیره. البته هیچ بانکی برای گرفتن وام دعوت نامه نميفرسته و خودمون میگیریم و میتونیم و میگیریم
  • صبا IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 0
    دررود بر دولت انقلابی دکتر رئیسی. پایین آوردن نرخ سود بانکی 22 درصد به 12 درصد جربزه و شجاعتی نیاز داشت که در دولت لیبرال روحانی وجود نداشت.
    • علی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 1
      وام مسکن ۴ درصد بود و حالا این آقایون ۱۲ درصدش کردن .چرا یکم از این کشورهای پیشرفته یاد نمیگیرید که وام کم بهره میدن .فقط ادعای اسلامی بودن میکنن لعنت به شما و نظام بانکیتون.
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      جوجه رو آخر پاییز می‌شمرند. احمدی نژاد هم به مردم وام بلا عوض میداد بعد همه رو با سود 4 درصدی و جریمه 12 درصدی از مردم پس گرفت. اقتصاد دستوری و بدون پشتوانه مطمنا سقوط آزاد خواهد رفت.
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      ذوق زذه نشو. تا قیمت ها ی کذایی و سرسام آور( خودرو, مسکن و...) پایین نیاد باور نباید کرد.
    • یاشل IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      آقا جان صبر کن جوجه را آخر پاییز می شمارند موفق و پیروز
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    فرض کنیم 20 میلیارد هم وام مسکن بهر کارگر دادید. چه می شود؟ فقط مسکن گران تر می شود. چون عرضه کم است. راه تامین مسکن دادن زمین های دولتی به مردم با اقساط و کاهش هزینه های انواع مجوز ها و نیز اسان کردن مجوز ها و تخریب خلاف ها است و از بین رفتن ماده صد شهرداری که راه دزدی و رشوه است
    • افشین IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      در طرح مسکن برای اقشار کم دارامد همینکار رو ميکنند. در شهرستانهايي که زمین قیمت پایین تری داره زمین رو میدن و وام هم میدن و در شهرهای بزرگتر در همون زمینها پیمانکار آپارتمان مبسازه و تحویل میده مثل مسکن مهر اما با این تفاوت که ایرادات اون طرح رفع میشه. البته این فقط برای خانوارهایی هستکه تا حالا مسکن نداشتن و ندارند. پولدارها شیکمشون رو صابون نزنند. شما هم با تحقیق بیشتر نظر بده .
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      تابانکهامستقل از دولت نشوند هیچ اتفاق خوبی برای اقتصاد نخواهد افتاد، دولتها با فشار مضاعف و.. وتصویب قوانین اجباری وسمی توسط نمایندگان بی تجربه واقتصاد ندان با مصرف پولهای مردم در بانکهاتوسط مدیران سفارشی بانکی وغیرمستقل ملت را به فقارت وگدایی کشیده اند، مصرف منابع بانکی ازجیب مردم و سپرده هاشون یعنی دزدی آشکارا ،مدیران بانکمرکزی هم بدلیل حفظ پست وریاستشون با دولت همدستند،!؛»
  • سعید IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    شما فکر کردید که خیلی شاهکار کردید باسود ۱۲ یا ۱۰درصد تسهیلات می دهید .شما به کشور های فقیر نگاه کنید و یا کشورهای که در این کار موفق بودن چنین سودی از مردم بردن..والله با اینوضع ّبعید می دانم که یک میلیون خانه در هر سال تحقق یابد..البته تمام ریئس جمهورهای سابق هم وعده های دادن وهیچ وقت وعده ها شون تحقق نیافت خوب دیگه یه چیزی گفتند حتمآ باید درست در بیاد این هم مثل بقیه وولی چیزی که آدم ناراحت میکنه ملت است هیچ وقت درس عبرت نمیگیرند.ومسئولین دارن به ریش ملت می خند ند توی دلشان می‌گویند این مردم چقدر ساده لوح اند از ما تحقیق وعده انتخاباتی می‌خواهند ههههههه
    • افشین IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      در کشورهای دیگه خیلی پولهای دیگه از،مردم میگیرن که اگه از شما بگیرن خودتون رو جر میدید. هشت سال دولت قبل حتی یک واحد نساخت.یعنی هر وقت دولتهای لیبرالی بودند نساختن و شماها زبونتون بریده بود. در دولت مموتي با تمام ایرادات امروز ولی چند میلیون نفر صاحب خونه شدن.اونم با چقدر اورده؟؟ الان حاضرن همون منزل رو به سه برابر قیمت با سه برابر آورده ای که داشتن بدن؟؟ درد شما چیز دیگه ای هست. من اگه بهم با سود دوازده درصد و بیست ساله خونه بدن با آورده کمی در حد پول پيش که الان دارم دست این دولت رو میبوسم.شما هم که تافت رو به طلبکاری بریدن بشین آب بکوب.
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    راه ساخت مسکن مشارکت دولت و سازنده به صورت ۵۰ ،۵۰ می باشد، یعنی زمین از دولت و ساخت از سازنده با مهلت ساخت دوساله و تقسیم واحدها با نسبت مشارکت ،که دولت می تواند سهم خود را با تقسیط بلند مدت به گروه هدف واگذار کند و سازنده نیز سهم خود را با قیمت بازار بفروشد البته بدون احتکار کردن و با قطع دست دلالان سوداگران با ابزار مالیاتی و دیگر نیازی به تزریق نقدینگی جهت ساخت نمی باشد و فقط هدایت این نقدینگی زیاد به سمت تولید کافیست.
  • علی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    برای کسانی که امروز مسکن ندارن باید وام مسکن بدهیدکه هیچ سپردهای واورده تو بانک نداشته باشه اگر واقعن فکر وبرنامه ساخت مسکن دارید باید این مردم تو این مملکت اسیب دیدن پول ندارن فقیر شدن گرانی بیکاری همه اینها نبایستی وام تو این کشور با میانگین ومعدل حساب پرداخت بشه الان بانک وام میده هجده درصد اخه این وام باید سپرده گذاری بکنی این نرخ وام که باید بدون سپرده گذاری پرداخت بشه به ولاه اگر بانکها صد ملیون دوتا ضامن وام پرداخت کنند با باز پرداخت صد ماه خیلی ها با این وام ایجاد اشتغال هم میکنند ولی سپرده گذاری برای دریافت وام جلو کار گرفته
  • سمیه IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    سلام من تو خبرها خوندم به زن سرپرست خانوار بسته کمک حمایتی میدین.تا آخر ساخت و تحویل خانه پولی نمیگیرن.من خیلی امیدوار هستم که به امید خدا خانه ای داشته باشم
  • نگار دیندار IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    سلام من خونه از خودم ندارم میخوام وام بگیرم خونه بخرم 424
  • کمال جلالی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    سلام کدوم وام ما که نمیبینیم کی داره این وامها رو میگیرد تورو خدا پیگیری کنید من که بعد لز ۴۳سال هنوز خونه ندارم هر کجا مراجه کردم چاله ۶متری سرراهم قرار دادند منصرف شدم
    • افشین IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      1 0
      میخوای بیان در خونه بهت بدن. این وام برای ساخت مسکن اقشار کم درآمد یا همون بی خونه ها هست.اگه تا حالا خانه نداشتی و یا نداری بهت تعلق میگیره.البته این شامل همسرتون هم میشه.تری به اسمش کنی بعد از دوطرف بموني.برای وامهای خرید مسکن هم بدون سپرده برو بانک مسکن بهت میگن چکار کنی.به همه میدن فقط در خونه نميارن.شرايطش رو باید تامین کنی.
  • همشهری IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    ظاهرا باید ۲۰ سال پول پرداخت کرد بعد از ۲۰ سال بهت وام میدن . خوب مشخص بعد ۲۰ سال ارزش اون پول برای خرید ی اتاق م کافی نیست چقد به شعور مردم توهین میکنید ؟
    • افسین IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      شما خودت به شعور خودت توهین میکنی و نیاز به دیگری نیست.اون طرح مسکن جوانان و نوجوانان هستکه از پنج تا پانزده سال زمان میبره و ربطی،به این وامها نداره.
  • احمدآشوغ IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    عالی
  • م IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    سلام علیکم خسته نباشید مسئولان سهام عدالت و آقای ریٔسی مرد میدان مرد عمل از جنس همین مردم مرد انقلابی خواهشمندم سهام عدالت فروشندکان از سال ۹۹ پیگیری کنید واریز بشه شما را به خانم فاطمه زهرا (ع) قسم میدم واریز فروش سهام را واریز کنید بخدا گرونی امانمان را بریده این چندر کاز پول سهام از واجب واجبتر نیازمونه شمارا را به حضرت ابولفضل العباس واریز کنید ... چرا پست های من اشتراگ نمیزارید اخه؟؟؟؟ بقران مجید پیش خوانواده هم شرمنده ایم مدام خواهشمندم رسیدگی کنید آقای ریس جمهور محترم انقلابی آقای ریًسی ریس مجلس نمایندگان عزیز ریس قوه قضائيه لطفا ورود کنید پول فروش سهام واریز بشه ممنون
    • افشین IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      خوشبحالتون. من نمیدونم این که سهام عدالتی هستکه من نه یک وجب زمین دارم و نه خودرو و نه بیمه اما سهام عدالت نگرفتم بعد طرف استاد دانشگاه هست و بالای بیست میلیون حقوق داره و مسکن و .....اما سهام عدالت گرفته. یا نميداديد از اول یا درست میدا ید .البته ربطی،به این دولت نداره.اما این طرح عدالت نداره و کیلویی هست.
  • افشین IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    یه عده بدون تحقیق نظر میدن.یه عده دیگه کلا طلبکار هستند.دسته بعدی رفیق گاليور هستند همون که میگفت من میدونم...... و یک عده دیگه هم مقایسه میکنند ما رو با دیگران اما فقط در همین بخش!!!! اینا مثلا در بخش مالیات اهل مقایسه نیستند.نميگن در همون کشورهای آمال ارزوهاشون یکی از جرائم بزرگ که زندان های بلندی هم داره ندادن یا فرار و یا تقلب در دادن مالیات هست.نميگن در اون کشورها از سی تا بیش از پنجاه درصد از درآمد رو مالیات میگیرن.البته اینا چشمشون به نفت هست.اما الان که دیگه نه قيمت و نه مقدار و نه نحوه فروشش مثل سابق نیست. حالا یک دولتی اومده که میخواد زمین بده به مردم برای ساخت فعلا رایگان و در آینده پولش رو اقساطی،بگیره و شایدم نگیره. برای ساخت هم وام بده با کارمزد دوازده درصد و بالای بیست سال. این بهتره یا اون دولتی که یک مسکن نساخت و به اون افتخار هم ميکرد؟؟ آخه چرا در هر شرایطی باید قر بزنیم. سیستم بانکداری ما سر تا پاش مشکل داره و درسته.همینکه میتونه خلق پول کنه و به هر کی خواست وام بده اولین عیبش هست.ولی این که ربطی به این طرح داره؟؟ من اگه از این خونه ها هم گیرم نیاد با اینکه مستاجرم و پنجاه و خورده ای سال سن دارم اما بازم متشکر هستم.همینکه عرضه زیاد بشه خودش باعث پایین اومدن قیمت و اجاره هست.دست این دولت هم درد نکنه.
  • ک. ص IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    متاسفانه بانک مسکن نسبت به کسانی که صندوق یکم هستند کم لطفی کرد
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    خدا خیر این دولت بده.ما چندسال هس زمین داریم نتونستیم بسازیم.خیلی به این وام امیدواریم.خدا راه همه مسلمونی هموار کنه.ان شاءالله که تا ۴سال دیگه مستاجر نداشته باشیم و همه صاحب خونه بشن.
  • م IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    تجربه ثابت اکثر این وام های کم بهره نصیب بانکیه ها متجمله رئیس معاون فک و فامیل و گروهی خاص میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس