کد خبر 1271921
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
قاتل فراری مرد اهوازی دستگیر شد

قاتل فراری که بعد از جنایت مسلحانه به آلمان گریخته است در دادگاه ایران به قصاص محکوم شد.

به گزارش مشرق، بیست‌وهفتم آذر۹۴ تیراندازی در یکی از محله‌ های یاخچی‌ آباد تهران رخ داد که باعث زخمی‌شدن مردی میانسال و به قتل رسیدن پسر جوان او به نام پیمان شد.

تحقیقات پلیسی نشان داد که مردی به نام روح‌ا... همراه برادرش منوچهر و چند نفر دیگر با فردی در محل اختلاف داشته و با او دعوا کرده بودند.

پدر مقتول به رفتار آنها که باعث نا امنی در محل شده بود اعتراض کرد و خواست آنها از محله بروند که افراد مهاجم با حمله به پدر و پسر به سوی آنها شلیک کرده و باعث قتل پیمان و زخمی‌شدن پدرش می‌شوند.

در عملیات پلیسی تعدادی از مهاجمان دستگیر می‌شوند اما چند نفر ازجمله روح‌ا... که قاتل پیمان بود از کشور فرار کردند. متهمان در شعبه دهم کیفری یک استان تهران اسفند سال‌گذشته محاکمه شدند.

عامل جنایت در دادگاه حضور نداشت و معلوم شد که او در زندان آلمان بوده و با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی پلیس بین‌الملل تحویل ایران نشده است.

وکیل تسخیری قاتل همراه بقیه متهمان پرونده، وکلای آنها و اولیای‌دم در این جلسه حضور داشتند و خانواده مقتول خواستار قصاص شدند.

پس از پایان جلسه رسیدگی، سرانجام قضات رای را صادرکردند. روح‌ا... متهم اول پرونده به اتهام قتل‌ عمد به قصاص، بابت اخلال در نظم عمومی به ۷۵ماه حبس، قدرت‌ نمایی با سلاح ۳۰ماه حبس و ۷۴ضربه شلاق و به اتهام حمل سلاح به هفت ماه و نیم حبس محکوم شد. دیگر متهمان نیز به حبس، شلاق و دیه محکوم شدند.

فرار به آلمان بعد از قتل در تهران +عکس

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • CA ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    34 2
    خوبه با داعش تو آلمان می‌توانند تیم بهتری تشکیل بدهند و مردم بی دفاع بیشتری رو بکشند چون داعش در آلمان شاید رسمی نباشه ولی به اندازه کافی آزاد هست تا به جاهای دیگه برای تروریسم بروند!
  • DE ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    15 1
    وقتی توی آلمان دونفر دیگر را هم کشت اونوقت به ایران دیپورتش می‌کنند ولی چون گفته اگر به ایران برگردم اعدام می‌شود از دیپورتش خودداری کردند ولی اگر دادگاه ایران در یک حکم غیابی به مثلا ١۵ سال زندان محکومش می‌کرد به راحتی به ایران دیپورت میشد و بعد یک دادگاه دوم. البته آلمانی ها از این ژست های حقوق بشری زیاد میگیرند ولی برای فروش اسلحه به عربستان و کشتن هزاران زن و بچه در خط مقدم پول سازی هستند. خدا نابود کند هر چه ظالمه و نابود خواهد کرد مطمئن باشید.
    • DE ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 2
      مجبور نیستی با پروکسی آلمان وصل بشی کامنت بزاری
    • DE ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      من همونی هستم که بالا نوشتم ولی انگار دو سه ساله وارد آلمان شدی و همه چیز واست عالی و زیباست ما هم اول همینجوری بودیم ولی وقتی مثل ما دهها سال اینجا زندگی کردی به واقعیت این کشورها پی میبری. از من به تو نصیحت هر کاری میکنی وطن اصلی ات ایران را فراموش نکن و آلمان بدون من و تو راه جنگ با شرق را ادامه میده ولی ریشه ی ما اونجاست. در ضمن آلمان همچین آش دهن سوزی نیست که بیایم پروکسی اش را جعل کنیم چون از نظر دیجیتال سومی هست در اروپا البته از آخر. سری به وبسایت n-tv دو روز پیش بزن اگه آلمانی بلدی. خدا خیرت بده.
    • محمد علی ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      اگر آلمان بده برگرد بیا ایران کمتر حرف بزن
    • DE ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      آلمان خیلی هم خوبه ولی توی ایران پیاز کیلو چنده که واسش میریزین توی خیابون و تظاهرات میکنین؟ کمتر پیاز بخور.
    • DE ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      تو و امثال تو لیاقت ایرانی بودن را ندارین بهترین برگردین به همون دهات های ترکیه و یا جمهوری جعلی الهام علی اف.
  • DE ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    حالا توی این عکس کدام قاتل کدام مقتوله که اگه توی خیابون دیدیم بشناسیم.
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      11 3
      ابله مقتول رو چجوری تو خیابون میخوای ببینی؟
    • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      3 0
      ۲۰:۳۹ اگه نگفته بودی ابله بهت مثبت میدادم
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      1 0
      معمولا اونی که روی چشمم بسته میشه قاتل است
  • فداحسین IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 1
    این قاتل هم اینقدر ادم باابرویی که چهره اش را پوشوندند که یه وقت مدیون نشند که ابروی کسی رفته
  • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 1
    غرب شده پناهگاه تروریستها و دزدها و قاتلها
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 0
    قاتل و مقتول شبیه هستن
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 0
    نتیجه تسامح و انفعال قوه قضاییه در مقابل اوباش نتیجه ای جز خدشه دار شدن امنیت نداشته و نداره،جناب اژه ای باید فکر اساسی بحال اراذل بکنن
  • فاطمه IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    7 0
    تا وقت کشورهای خارجی پناهگاه امن قاتلین ایرانی باشه شاهد قتل های بیشتری هستیم پس حقوق بشر فقط به نفع قاتل عمل میکنه حق مقتول حق نیست این عدالته یک طرفه رو اسمشو گذاشتن حقوق بشر و از هر آدم کثیف و ظالمی که میتونه جون یه آدم و بگیره دفاع میکنن
  • سحر IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    تا کی قراره اینهمه ظلم و بی عدالتی ببینیم؟تا کی قراره بی عرضگی دولت باعث پایمال شدن خون به ناحق ریخته شده ی جوونامون بشه؟کاش یه فکر به حال خلافکارا و قاتلا که از ایران رفتن و اونور پی عشق و حالشونن بکنن تا وقتی کشورهای غربی از قاتلین و مجرمای ما دفاع میکنن ایران با بی عرضگی نمیتونه محاکمه کنه شاهد پرونده های اینجوری هستیم
  • فرشته IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 0
    خدمت اون فردی که به چشم بسته نوشته قاتل ومقتول شبیه همند.قاتل یک فرد بدترکیب وپست لا اوبالی از یک خانواده قاچقچی است که تا چند سال قابل اه نداستن با ناله سودا کنند به برکت بی عرضگی مسئولین وقاچق وبا مکیدن خون جوانان به نان ونوایی رسیدن وهار شدن وبه اوباشگری پرداختن کل محل ازاین خانواده یعنی خانواده دل ارام متنفرند. مقتول مهندس پیمان دانشجوی سال اخر فوق لیسانس ومدیر مالی یک سازمان دولتی واز یک خانواده اصیل وباغیرتی بود حتی یک لقمه حرام نخورده بود.
  • فرشته IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    2 0
    تا وقتی که بازپرسین رشوه خوار وبی وجدان هستند وبا گرفتن رشوه ودستکاری مدارک سعی در فراری دادن متحمین میکنند وتاوقتی که کشورهای غربی به نام حقوق بشر حق افراد مظلوم را پایمال وطرف ظالم را میگیرند.تا وقتی مسئولین کشورمان عرضه ندارند مجرمین فراری را از کشورهای دیگر استرداد کنند وکشورهای بخصوص غربی برای درخواست ها ی مسئولین ایران تره هم خرد نمیکنند.تا وقتی که کشورهای اروپایی با نام حقوق بشر پناه گاه اشرار هست خیلی از مهندس پیمان ها بی گناه بدست این افراد شرور کشته خواهند شد.وقتی انواع واقسام سلاحهای گرم مثل نقل ونبات در دستان افراد شرور هست جرم چاقو بیشتر از کللاشنکوف هست مثل اب خوردن ادم میکشند ودرخیبانها جولان میدهند چه انتظار داریم جوانانمان در امان باشند.مگر اینکه هرکدام مسلسلی باخودمان حمل کنیم. ولی افراد وجوانان خانواده دل ارام بدانند خون مهندس پیمان زمین نمیماند دیر وزود داره ولی انتقام پیمان به بدترین نحو گرفته میشه حتی اگردر محکمترین دژها خودشان را پنهان کرده باشند
  • DE ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    چقدر اوضاع خراب شده همه بیاین آلمان پناهنده شین و برین توی کمپهای پناهندگی با جیره غذا زندگی کنین بعد به دوستاتون ایران بگین ما توی آلمان ویلا خریدیم و ماشین تسلا میرونیم. والا کی به کیه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس