کد خبر 1271801
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
شوک فرار اسرای فلسطینی از زندان امنیتی «جلبوع» به سران رژیم صهیونیستی

هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی از آغاز اعتصاب غذای بیش از ۱۳۰۰ اسیر فلسطینی، از جمعه آینده در اعتراض به تشدید اقدامات سرکوبگرانه صهیونیستها در زندان‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی، عصر دیروز (دوشنبه، ۱۳ سپتامبر)، اعلام کرد که جنبش اسیر تصمیم گرفته در مواجهه با اداره زندان‌های اسرائیلی که به سوء استفاده، سرکوب، انزوا و وحشیگری علیه زندانیان با استفاده از یگانهای سرکوبگر خود در زندان‌های مختلف ادامه می‌دهد، اقدامات خود را تشدید کند.

این هیأت طی بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، اعلام کرد: «در سایه هجمه جنون آمیزی که سطوح عالی سیاسی در اسرائیل و اداره زندان‌ها در قبال اسرا در کلیه مراکز بازداشت آن را هدایت می‌کنند، جنبش اسیر تصمیم گرفت با آغاز اعتصاب غذای باز، از حق و کرامت خود در زندگی و آزادی دفاع کند. این اعتصاب به صورت دسته‌ای از جمعه آینده با شعار "نبرد دفاع از حق" آغاز می شود».

بیشتر بخوانید:

نگرانی صهیونیست‌ها از آغاز نبرد «شمشیر اسرا»

بر اساس این بیانیه، که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «عربی ۲۱» منتشر شد، اولین دسته از این اعتصاب شامل ۱۳۸۰ اسیر از چندین زندان، از جمله ۴۰۰ اسیر از زندان ریمون، ۳۰۰ اسیر از زندان عوفر ، ۲۰۰ اسیر از زندان نفحه ، ۲۰۰ اسیر از زندان مگیدو ، ۱۰۰ اسیر از زندان جلبوع، ۸۰ اسیر از زندان ایشل، ۵۰ اسیر از زندان شطه و ۵۰ اسیر از زندان هداریم، می‌شود.

این هیأت توضیح داد که جنبش اسیر طرحی تدریجی برای تشدید تنش در مرحله آتی تدوین کرده است که شامل انحلال کلیه ارگانها و هیأت‌های سازمانی همه احزاب و گروه‌های فلسطینی در زندان‌های مختلف است.

بنا بر این گزارش، دسته دیگری از اسرای فلسطینی در سه‌شنبه آینده، ۲۰۲۱/۰۹/۲۱ به این کارزار اعتصاب غذا می‌پیوندند. همچنین ۱۰۰ زندانی از رهبران سازمانهای فلسطینی، از روز جمعه دست به اعتصاب آب خواهند زد که در میان آن‌ها، دو تن از اعضای کمیته مرکزی فتح، کریم یونس و مروان البرغوثی نیز خواهند بود.

هیأت مذکور تاکید کرد که جنبش اسیر از طریق این کارزار، خواستار توقف سیاست سرکوب، سوء استفاده و حرکت‌های خودسرانه و پایان دادن به مجازاتهای تحمیلی علیه صدها زندانی و انتقال زندانیان حاضر در سلول‌های انفرادی به بخشهای عمومی زندان و بازگشت شرایط بازداشت به وضعیت قبل از ۵ سپتامبر خواهد شد.

جنبش اسیر همچنین پایان سیاست بازداشت خودسرانه اداری و تمدید بازداشت زندانیان اداری، بازگشت ملاقات‌های خانوادگی با اسرا از پشت فنس و ملاقات اسرای غزه با خانواده‌هایشان را خواستار خواهد شد. نصب تلفن عمومی ثابت و دائمی در زندانها، بازگرداندن مواد به غذاخوری مانند شرایط پیش از وضع «قانون شالیط» و وارد کردن اقلام غذایی، سبزیجات  گوشت و میوه‌ها به زندان‌ها، صدور مجوز ورود لباس برای اسرای فلسطینی از طریق خانواده آنها از دیگر مطالبات این جنبش در این کارزار است.

هیأت  امور اسرا و آزادگان فلسطینی از سازمان‌های بین‌المللی، حقوق بشری، بشردوستانه و حقوقی خواست که از «سیاست شرم» و سکوت در قبال جنایاتی که در زندانهای اسرائیلی روی می‌دهد، دست بردارند و دولت اشغالگر افراطی را تحت فشار قرار دهند تا به انسانیت بازداشت‌شدگان فلسطینی احترام بگذارد و این دولت را به دلیل جنایات هرروزه‌اش در حق هزاران اسیر فلسطینی بازخواست کند. 

بنا بر آخرین گزارش هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی، شمار اسرای فلسطینی به ۴۸۵۰ نفر از جمله ۲۲۵ کودک و ۴۱ زن رسیده و از آنها ۵۴۰ نفر تحت بازداشت اداری قرار دارند. رژیم صهیونیستی در چارچوب قانون بازداشت اداری به خود این حق را داده که فلسطینی‌ها را بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، حتی بدون طرح اتهام مشخصی تا پنج سال زندانی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس