کد خبر 1263029
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
مصر

وزیر دفاع مصر با تاکید بر توسعه همکاری نظامی گسترده با روسیه، بر ضرورت بازگشت ثبات و امنیت در غرب آسیا اشاره کرد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع مصر روز سه شنبه در نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی و فنی روسیه و مصر در «مسکو» تاکید کرد که وزارت دفاع مصر قصد دارد همه زمینه‌های همکاری نظامی با روسیه را به سطح جدیدی برساند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «ژنرال محمد احمد زکی» وزیر دفاع مصر گفت: «پیشرفتی که در این مدت کوتاه  در جهات مختلف همکاری‌های نظامی به دست آمده است، بار دیگر این را تایید می کند که در مسیر درستی قرار داریم. بسیار مایل هستیم که این تعامل را در همه زمینه‌ها و با اعتماد متقابل ادامه دهیم.»

وزیر دفاع مصر به قصد متقابل سران دو کشور برای احیای روابط دوستانه دیرینه مردم روسیه و مصر اشاره کرد.

وی گفت: «این امر به ویژه با توجه به افزایش سطح و تنوع تهدیدها در اشکال متعارف وغیرمتعارف که ناشی از وخامت اوضاع در حوزه امنیت بین‌المللی است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.»

وزیر دفاع مصر هچنین با اشاره به ضرورت بازگرداندن ثبات و امنیت در خاورمیانه رد مداخله در امور داخلی دیگر کشورها به بهانه‌های مختلف را رد کرد.

چندی قبل رسانه‌ها از ارسال شماری جنگنده «میگ-۲۹» و «سوخو-۳۵» ساخت روسیه به نیروی هوایی مصر خبر دادند.

به نوشته وبگاه «دیفنس وب» نیروی هوایی مصر  تمام سفارش‌های مرتبط با جنگنده‌های میگ-۲۹ ام و ام ۲ را دریافت کرده است.   این در حالی است که کار ارسال جنگنده‌های پیشرفته سوخو-۳۵ به این کشور نیز آغاز شده است. به گفته منابع آگاه روس، ۱۲ فروند سوخو-۳۵ سفارش مصر قبل از ارسال در مجتمع هواپیماسازی «کومسومولکسان» مشاهده شدند.

 ارتش مصر ۲۴ فروند سوخو-۳۵ خلال سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به روسیه سفارش داد و قرار است تا سال ۲۰۲۳ این جنگنده‌ها را به طور کامل دریافت کند.   نیروی هوایی مصر قصد دارد با دریافت کامل این جنگنده‌ها، جت‌های میگ -۲۱ و جنگنده جی-۷ خود را بازنشست کند.

دولت سابق آمریکا به مصر در زمینه خرید جنگنده‌های سوخو-۳۵ از روسیه هشدار داده بود. «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا گفته بود : «بسیار امیدوارم که مصری‌ها تصمیم بگیرند چنین اقدامی را انجام ندهند.»

گزارش  وبگاه  «گلوبال فایر پاور» نیز نشان می‌دهد که ارتش مصر از حیث دفاع هوایی و موشکی با در اختیار داشتن ۱۱۰۰ موشک و راکت از ترکیه و رژیم صهیونیستی سبقت گرفته است. این نشریه ارتش مصر را از لحاظ قدرت نظامی در سال ۲۰۱۹ در رتبه دوازدهم در جهان قرار داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس