کد خبر 1270974
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
ماکرون نمایه مکرون نمایه

«دامین تارل» جوان ۲۸ ساله فرانسوی که به صورت رئیس‌جمهور این کشور سیلی نواخته بود، بعد از آزادی از زندان اعلام کرد که نامه‌های حمایتی بسیاری دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، جوان فرانسوی که خردادماه سال جاری به دلیل سیلی زدن به صورت امانوئل ماکرون دستگیر و متعاقبا زندانی شد، اعلام کرد که اصلا از کار خودش پشیمان نیست.

«دامین تارل» جوان ۲۸ ساله فرانسوی در مصاحبه با شبکه «بی‌اف‌ام تی‌وی» این کشور درباره اقدام جنجالی خود در نواختن سیلی به صورت امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور این کشور دفاع کرد.

به گزارش راشا تودی، این جوان فرانسوی به دلیل سیلی زدن به صورت ماکرون دستگیر و به چند ماه زندان محکوم شد و روز شنبه (دیروز) از زندان آزاد شد.

جوان فرانسوی: از سیلی زدن به ماکرون پشیمان نیستم +فیلم

دامین تارل در مصاحبه با شبکه «بی‌اف‌ام تی‌وی» اعلام کرد که اقدام او در زدن سیلی به صورت ماکرون با حمایت گسترده‌ای مواجه شده و او نامه‌های زیادی در این ارتباط دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه از اقدام خود در سیلی نواختن به ماکرون «اصلا پشیمان نیست»، گفت: «من از خشونت فیزیکی ابراز تاسف می‌کنم اما این فقط یک سیلی کوچک بود. من معتقدم که ماکرون بسیار خوب (از این سیلی) بهبود یافته است».

دانلود

دادگاهی در فرانسه، اوایل ماه ژوئن سال جاری دامین تارل را به دلیل سیلی زدن به رئیس‌جمهور این کشور به زندان محکوم کرد.

دادستان‌های فرانسه پیشتر اعلام کردند، تارل به حمله به امانوئل ماکرون اعتراف کرده اما گفته که این کار را بدون برنامه‌ریزی قبلی انجام داده است. 

به گفته مقام‌های قضایی فرانسه، او در جلسات بازجویی گفته که با جنبش موسوم به «جلیقه‌زردها» ارتباطاتی داشته است. 

حمله این جوان فرانسوی و سیلی زدن او به امانوئل ماکرون در دنیا خبرساز شد و ماکرون ساعاتی بعد از دریافت این سیلی گفت که خشم و نفرت، تهدیدی علیه دموکراسی محسوب می‌شود.

این اتفاق، هنگام سفر ماکرون به منطقه «دروم»، واقع در جنوب شرقی فرانسه رخ داد. ماکرون این سفر را در فاصله کمتر از یک سال مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری برای سنجش وضعیت کشور بعد از بیماری همه‌گیر کرونا انجام می‌داد.

تارل بعد از آزاد شدن از زندان، در مصاحبه با شبکه «بی‌اف‌ام تی‌وی» از اقدامش دفاع کرد و گفت: «من آن روز برای به چالش کشیدن رئیس‌جمهور امانوئل ماکرون آمده بودم. من معتقدم که دموکراسی این نیست که فقط یک بار در هر پنج سال برای نماینده‌ای رای بدهید اما آن نماینده بسیاری از مردم را نمایندگی نکند».

او با رادیو «فرانسه بلو» (France Bleu) هم مصاحبه کرد و در آن سیلی نواختن به صورت امانوئل ماکرون را «اقدام و کنش سیاسی» خواند.

تارل با بیان اینکه در زندان صدها نامه حمایتی دریافت کرد، گفت: «من از اینکه این تعداد زیاد از مردم معنای سیاسی اقدامات من را متوجه شدند، شگفت زده شدم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • email@gmail.com IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    9 1
    اميدوارم يك روز در ايران هم اين رسم پسنديده و كاربردي رونق پيدا كنه و عامه مردم بتونن گوشه اي از خدمات ارزشمند مسئولان رو با اين روش جبران كنند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس