کد خبر 1270855
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

زونکن یا همان کلاسور یکی از اصلی ترین وسایل نظم دهی به پوشه ها و برگه هاست، که در بخش بایگانی اداره و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما گاهی اوقات شرکت ها از زونکن استفاده تبلیغاتی نیز می کنند، مانند چاپ لوگو برند سازمانی روی زونکن. چاپ زونکن انتخاب هوشمندانه ای برای تبلیغات سازمانی است، زیرا به کسب و کارها این امکان را می دهد که در ابعاد وسیع و گسترده، برند و محصولات یا هویت سازمانی خود را تبلیغ کنند، و برای مدت طولانی یا حتی دائمی در مقابل چشم مخاطبان خود باشند. اگر شما هم قصد دارید از زونکن یا کلاسور برای تبلیغات استفاده کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا با انواع زونکن، و کاربردها و مزایای هر کدام بیشتر آشنا شوید.

http://file.tesmino.ir/reportage/35493390/image_4a5b7a82b536482c8cba9db3c2b6fdc0dd309a5f.png

معرفی زونکن

زونکن یکی از محبوب ترین و در عین حال پرمصرف ترین لوازمی است، که برای امور بایگانی اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. زونکن یا کلاسور پوشه بزرگی از جنس پلاستیک، مقوا یا فیبر چوبی است، که در سایزهای A۵، A۴ و A۳، با رنگ بندی های مختلف و بصورت افقی یا عمودی تولید می شود. زونکن ها معمولا دارای یگ گیره‌ فلزی هستند، که به وسیله آن اسناد و مدارک بصورت منظم، آرشیو و نگهداری می شوند. زونکن ها معمولا ظرفیت نگهداری از ۲۰۰ الی ۵۰۰ برگه را دارند. جلد یا کاور رویی زونکن این قابلیت را دارد که از آن برای چاپ تبلیغات خود استفاده کنید؛ به عنوان مثال چاپ لوگوی سازمانی یا پوستری از تبلیغات برند شما روی کلاسورهای تبلیغاتی، و ارائه آن بصورت هدیه تبلیغاتی در ایام خاص یا نمایشگاه ها. مجموعه های مختلفی در زمینه چاپ زونکن فعالیت می کنند، از جمله گروه مشاوران طراحی افراگرافیک که در نوع خود بهترین هستند.

http://file.tesmino.ir/reportage/35493390/image_2089bd8d30834cb158c3ac53490ac596766da547.png

کاربردهای مختلف زونکن

زونکن یا کلاسور کاربردهای مختلفی دارد، اما اولین و مهمترین کاربردی که دقیقا بخاطر همان کاربرد شهرت پیدا کرده، بایگانی کردن اوراق و نظم دهی به آن هاست. ولی زونکن کاربردهای دیگری هم دارد که بهتر است با آنها نیز آشنا شوید؛ این کاربردها عبارتند از:

  1. استفاده از زونکن به عنوان آلبوم عکس

یکی از کاربردهای زونکن، استفاده از آن به عنوان آلبوم عکس است. زونکن بخاطر گنجایش بالایی که دارد، می تواند تعداد زیادی عکس چاپ شده را در خود جای دهد. عکاسان یکی از طرفداران زونکن ها هستند، زیرا از سایزهای کوچک آن برای آرشیو و نگهداری از عکس ها استفاده می کنند.

  1. استفاده از زونکن به عنوان کیف سی دی

کاربرد دیگر زونکن استفاده آن به عنوان کیف CD و DVD است. اگر تعداد زیادی CD و DVD دارید که جایی برای نگهداری ندارند، یک زونکن برای محافظت و نظم بخشیدن به آنها تهیه کنید. زونکن هم فضای زیادی دارد، هم می تواند بخوبی از CD و DVD در برابر آسیب و شکستگی محافظت کند.

  1. استفاده از زونکن برای نگهداری جزوات

از جمله بهترین کاربردهای زونکن برای دانش آموزان و دانشجویان، استفاده از آن برای نگهداری جزوات آموزشی است. با استفاده از زونکن برای سازماندهی جزوه و برگه هایتان، می توانید مطمئن شوید که آنها همیشه در یک محل مشخص نگهداری می شوند.

  1. استفاده از زونکن برای نگهداری مدارک مهم و ضروری

برای نظم دادن به مدارک، و همچنین پیدا کردن سریع اسناد و اوراق مهم و ضروری، زونکن یک انتخاب مناسب است. شما می توانید از زونکن برای نگهداری مدارک مالی از جمله قبض آب و برق، مالیات، عوارض شهرداری، رسید شارژ ساختمان، رسید اجاره خانه و... استفاده کنید، و مطمئن باشید که هر زمان به آنها نیاز داشتید در یک محل مشخص می توانید به سرعت آنها را پیدا کنید.

http://file.tesmino.ir/reportage/35493390/image_159176be40eaa18a8d1e3d3b254e8bf18540bbbf.png

انواع چاپ زونکن

چاپ زونکن اختصاصی انتخابی هوشمندانه برای تبلیغات سازمانی است. شرکت ها و کسب و کارهای مختلف می توانند از جلد و کاور روی زونکن برای چاپ تبلیغات خود استفاده کنند. البته سایر اصناف مانند فروشگاه های پرده، موکت، پارکت و... نیز از زونکن برای ارائه نمونه کارهای خود به مشتریان استفاده می کنند. بطور کلی زونکن ها از نظر نوع کاربرد و هدف استفاده، به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. چاپ زونکن تبلیغاتی

این نوع زونکن یک پوشه بزرگ و محکم در سایز A۴ است، که اغلب برای بایگانی استفاده می شود. معمولا از این زونکن ها به عنوان جایگزین کاتالوگ و برای معرفی محصولات استفاده می شود. هدف اصلی کاربرد این نوع زونکن، فقط تبلیغات است. چاپ طرح و تصویر اختصاصی روی جلد زونکن (مانند لوگو برند و رنگ سازمانی) در جلب توجه مشتری بسیار تاثیرگذار است؛ در انتخاب طراحی و رنگ آن حتما دقت نظر کافی داشته باشید.

  1. چاپ زونکن سفارشی

این نوع زونکن در سایزهای خارج از عرف و بصورت کاملا اختصاصی چاپ می شوند. به عنوان مثال شرکت های تولیدکننده پرده، موکت و پارکت برای ارائه نمونه محصولات خود به مشتریان، زونکن اختصاصی نمونه کارهای خود را چاپ می کنند. طرح جلد، رنگ و ابعاد این نوع زونکن ها براساس نظر و سلیقه سفارش دهنده، کاملا قابل تغییر است.

 

مزایای چاپ زونکن

از زونکن و کلاسور هر جا که نیاز به دسته بندی و بایگانی اوراق وجود داشته باشد، استفاده می شود؛ از مدرسه و دانشگاه گرفته تا ادارات و فروشگاه ها. اما علاوه بر بایگانی، استفاده از این ابزار مزیت های دیگری هم دارد، از جمله:

  1. دسته بندی منظم، دقیق و سازماندهی شده اوراق و مدارک
  2. امکان استفاده از زونکن به عنوان جایگزین سایر ابزارهای تبلیغاتی
  3. امکان چاپ زونکن در ابعاد و رنگ بندی سفارشی و دلخواه
  4. تبلیغات ارزان قیمت، هدفمند و پربازده سازمانی
  5. استفاده از لوگو برند و رنگ سازمانی در طراحی زونکن اختصاصی

با توجه به مواردی که شرح دادیم، انتخاب یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد برای چاپ زونکن بسیار مهم است، زیرا کیفیت محصولی که از آن برای تبلیغات یا ارائه به مشتریان استفاده می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. گروه مشاوران طراحی افرا گرافیک afragraphic.com  یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در زمینه چاپ زونکن های اختصاصی و تبلیغاتی است. در می توانید پیش از سفارش، از خدمات رایگان مشاوره تخصصی چاپ و طراحی با کارشناسان زبده برخوردار شوید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس