کد خبر 1270780
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
سیمان کیسه ای ۲۵ هزار تومان شد/ اصلاح ساختار فولاد در آذر ماه

وزیر صمت گفت: خوشبختانه قیمت سیمان به نرخ پیش از قطعی برق بازگشت و قیمت آن در بورس به کیسه‌ای ۲۵ هزار تومان رسید.

به گزارش مشرق، سید رضا فاطمی امین اظهار داشت: طبق قولی که در زمان رأی اعتماد به نمایندگان ملت داده شد، خوشبختانه قیمت سیمان به نرخ پیش از قطعی برق بازگشت و قیمت آن در بورس به کیسه‌ای ۲۵ هزار تومان رسید.

وزیر صمت افزود: این درحالی است که بسیاری معتقد بودند وقتی نرخ کالایی در ایران بالا می‎‌رود، دیگر پایین نخواهد آمد اما این اتفاق خوشایند رخ داد.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه نرخ سیمان فله نیز به ۳۶۰ تومان رسید که همان قیمت سه ماه قبل است، تأکید کرد: کاری که ما برای کنترل قیمت سیمان انجام دادیم اصلاح ساختار بود و با روش‌های تعزیراتی، موردی و همچنین ایجاد جو روانی قیمت‌‎ها به اینجا نرسید به طوریکه تعادلی که در بازار ایجاد شد، نرخ سیمان را کاهنده کرد.

تمامی خرده فروشان سیمان تا دو هفته آینده وارد سامانه تجارت و بورس خواهند شد

وی با تأکید بر اینکه تا دو هفته آینده نیز بر بازار سیمان متمرکز خواهیم بود، یادآور شد: تا دو هفته آتی، تمامی خرده فروشان و عاملان فروش سیمان وارد سامانه تجارت و بورس خواهند شد تا در بورس و در حوزه عمده فروشی و خرده فروشی به یک روال معقول دست یابیم.

فاطمی امین درباره اقدامات صورت گرفته در بازار فولاد نیز گفت: قیمت فولاد بر سایر محصولات بازار مؤثر بوده و بر فضای روانی بازار نیز اثرگذار است؛ در این حوزه سه راهکار تعریف شده که طی سه ماه عملیاتی خواهد شد.

وزیر صمت اضافه کرد: در مهرماه رصد کامل اطلاعاتی از زنجیره فولاد را دنبال می‌کنیم تا تمام تولیدات مقاطع فولادی، شمش و محصولات در سامانه جامع تجارت عرضه شود و رانت‌ها و چند قیمتی بودن فولاد از این طریق از بین برود.

وی افزود: در مرحله دوم ساختار بازار را اصلاح خواهیم کرد و تأثیر ابلاغ قوانین و مقررات جدید را در آبان ماه خواهیم دید و امضاهای طلایی تا این زمان از بین خواهد رفت.

فاطمی نیا تصریح کرد: در آذرماه نیز در ساختار صنعت فولاد اصلاح ساختاری خواهیم داشت که به سمت کاهش قیمت تمام شده حرکت کنیم و رقابت سازنده‌ای برای کاهش هزینه‌ها در بازار فولاد را شاهد باشیم و بازار فولاد تحت تأثیر نوسانات ارزی نباشد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    9 1
    الحمدالله
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    13 3
    مشرق چرا در مورد این دروغ های کسی را به بازار نمیفرستی تا بررسی کنه
  • علی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    13 3
    جسارتا حرف وزیر و وکیل رو گوش نکنید! زحمت بکشید از چهارتا مصالح‌فروش هم بپرسید!
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    3 0
    زیاد دروغ میگن چون کارخانه ها میزان عرضه رو کم میکنن و میزان تقاضا میره بالا خودبه خود قیمت سیمان در بورس وارد رقابت میشه و خود به خود قیمت هر کیسه به ۲۹ هزار تومن میرسه
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    5 1
    آقای رئیس محترم جمهور ی اسلامی ایران سلام علیکم ما به شما رای دادیم که وضع مردم نسبت به دولت قبل با قول های که دادید بهتر شود.خواهشمند است یکی از مشکلات پیش روی مردم گرانی وافزایش قیمت و وسایل ارزاق عمومی هر روز بالا وبالا تر می رود مثل سبزی از 10 هزار تومان به 22 هزار تومان برنج از 25 هزار تومان به 45 هزار تومان و........ وبه نظر میرسد که دربازار ارزاق عمومی توطئه دشمن است که مردم را ناراضی کنند از سوی کارگران وکشاورزان وبازنشستگان و.....80 درصد مردم حقوق شان ثابت است وبا توطئه گرانی هر روز می خواهند تلاش شبانه روزی افراد دلسوز و مخلص را بی اثر کنند ونارضایتی عمومی ایجاد کنند خواهشمند است بر اساس آیات قرآن: «وَ السَّماءَ رَفَعَها وَ وَضَعَ الْمِیزانَ أَلَّا تَطْغَوْا فِی الْمِیزانِ؛ ترجمه:خداوند آسمان را برافراشت و میزان و حساب در همه چیز گذاشت، تا شما در وزن و حساب تعدى و طغیان نکنید» (سوره رحمن آیه 7 و 8). اشاره به اینکه مساله رعایت عدالت در کیل و وزن مساله کوچک و کم اهمیتى نیست، بلکه جزئى از اصل عدالت و نظم است که حاکم بر سراسر هستى است. در جایى دیگر با لحنى شدید و تهدید آمیز مى‏گوید:« وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفِینَ الَّذِینَ إِذَا اکْتالُوا عَلَى النَّاسِ یَسْتَوْفُونَ، وَ إِذا کالُوهُمْ أَوْ وَزَنُوهُمْ یُخْسِرُونَ، أَ لا یَظُنُّ أُولئِکَ أَنَّهُمْ مَبْعُوثُونَ لِیَوْمٍ عَظِیمٍ؛ واى بر کم‏فروشان! آنها که به هنگام خرید، حق خود را بطور کامل مى‏گیرند، و به هنگام فروش از کیل و وزن کم میگذارند، آیا آنها گمان نمى‏کنند که در روز عظیمى برانگیخته خواهند شد، روز رستاخیز در دادگاه عدل خدا» (سوره مطففین آیات 1- 4). باگران فروشان و کم فروشان را تنبیه وسر جای خود بنشانید.تا آرامش ونظم در جامعه بدست آید. تشکر
  • م IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    7 4
    احتمالا دلالای سیمان دشمن روحانی بودند چون خیلی سریع سیمان اومد پایین!!!
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      2 3
      احتمالا خود رو... دلال سیمان بوده
  • شهاب IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    6 2
    آقا وزیر خدا پدر ومادرت را بیامرزد شاخ رستم را شکستی ادامه بده بازاریها تو ایران آنقدر سو استفاده کردند حد ندارد
  • کیوان IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    2 0
    با سلام، این قیمتها را فقط فضای مجازی می بینیم، من سه ماه هست با پروانه ساخت هم نتونستم کمتر ۷۰ هزارتومان بخرم، تا حالا ۱۵۰ تا گرفتم حدودا ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان ، بازهم کم آوردم امروز رفتم ۶۰ تای دیگه بخرم گفتند پیدا نمیشه اگه آزاد میخوای ۵۵ هزار تومان هست با کرایه ماشین ۶۵ هزار تومان تحویل داده میشه، لطفا در این مورد نظارت داشته باشید، مخصوصا شهرستانها، خدا را خوش نمیاد ما هر چی وام گرفته بودیم دادیم سیمان ، هنوز هم نصفه کاری مونده، ۱۰۰ تومان وام روستایی میدند اونم فقط میلگرد و سیمان شد، از کجا بیارم بقیه اشو درست کنیم، توی تبلیف هم می گند ما از روستا ها و قشر ضعیف حمایت میکنیم این کجاش حمایت هست خونه مون تخریب کردیم الان تو این سرما چادر نشین شدیم ، بنده از یکی روستاهای شهرستان خلخال هستم ، همه شواهد هم موجود هست اگر کسی از مسئولین جوابگو هست حاضرم ببرم سر ساختمون نشون بدم، که بخاطر نوسانات سیمان و میلگرد چه ظلمی در حق ما طبقه ضعیف شد، توی زندگیم اینقدر کار اشتباه نکرده بودن که حرف مسئول بنیاد مسکن و مسئول کمیته امداد شهرستان خلخال گوش دادم خونه خراب شدم، الان هم پیش هر کدوم میرم میگن مقصر ما نیستیم ما از کجا می دونستیم وضعیت اینطور می شود،
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    خیلی راست میگی.
  • ممقانی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    با سلام بنده امروز از چند جا قیمت کردم ، 45 تومن کمتر ندادند پنجاه کیسه لازم داشتم . که نخریدم . انشالله که به قیمت های قبل برگرده هم سیمان هم ماشین هم لبنیات هم نان و هم ..... .
  • حاجی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    2 0
    انشاا... در اجرای برنامه ها ی کار بردی موفق شوند.
  • رضوی IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    5 2
    الان سیمان در سیمان فروشی شهرما سیمان پاکتی میده ۴۴تومان قیمت گرفتم
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    6 3
    با سلام من دیروز خریدم ۴۴۰۰۰تومان چقدر دروغ
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 1
    زنجان قیمت سیمان ۳۴ تومان است مثل قبل از گران شدنش که ۳۴ تومان بود
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    مشرق با احترام به وزیر فقره اخیر در گرانی سیمان قطعی برق بود منتها کارخانه های سیمان از خدا خواسته میخواستند قیمت ۵۰ تومان را جا بیاندازند که عملا آقای وزیر جلوی طمع سیمانی ها را گرفت البته آنها هم حرف هایی دارند ولی در کل نباید از فقره قطعی برق گذشت و همه را بنام وزیر نوشت زودتر به فکر گاز زمستان باشند که دوباره کارخانه ها تعطیل نشوند
  • محتاج سیمان DE ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    2 1
    سال 97 خردادماه سیمان کیسه ای 6 هزارتومان بود وسیمان فروشان برای تحویل سیمان سرساختمان با هم رقابت می کردند الان برفرض مثال شده باشه 25 هزار تومان یعنی 400 درصد گرانی سیمان ظرف سه سال ؟!!! به این میگن اقتصاد نابود شده
  • حامد IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    لطفا اول دیوارو چک کنید 42 تومان از یک مسلمان دروغ بعیده
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    سیمان مشهد درمشهد پاکتی 45هزارتومان 21/6/1400
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    مردم میدانند که دروغ است
  • سیدوحید IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    خیلی خوبه که دولت جدید شروع کارش رو قفلی رو همه چی زده کاش رو قیمت مسکن هم هم کیلو کنه که به قیمت واقعیش برسه
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      2 0
      قیمت مسکن متاسفانه متری ۲۵ میلیون تومان هست یعنی یک خونه ۱۰۰ متری = ۲۵۰۰۰۰۰۰× ۱۰۰ = ۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان با حقوق کارگری۲۰۰۰۰۰۰ تومان در نظر بگیریم = ۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰÷۲۰۰۰۰۰۰ = ۱۲۵۰ ماه که برابره با ۱۰۴ سال و ۲ ماه با پس انداز یک سوم حفوق بایدتوان خرید خانه رو سنجید پس= ۳× ۱۴۰= ۴۲۰ سال !!!!!!! یعنی اگر یک کارگر بخواهد با پس انداز یک سوم حقوق خود یک خانه ۱۰۰ متری در منطقه ۵ تهران بخرد ، به شرط ثابت ماندن قیمتها باید ۴۲۰ سال کار کند . در حالی که در پایان دولت قبل : حقوق کارگر ۵۲۵ هزار تومان و قیمت مسکن متری ۳/۵ میلیون تومان بود پس = خانه صد متری = ۳۵۰ میلیون تومان یک سوم = ۱۷۵ هزار تومان ۳۵۰۰۰۰۰۰۰÷۱۷۵۰۰۰ = ۵۰۰ ماه معادل ۴۱ سال و ۸ ماه بنابراین به این نتیجه میرسیم خرید خانه در دولت روحانی ۲ و نیم برابر سخت تر شد .
  • عرشبا IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    سیمان تو شما 48000 تومان میگن تا هفته بعد پایینتر میاد
  • علی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    این قیمت ها فقط تو فضای مجازی هست این قیمت ها که شما میگین یه ادرس بدین من دارم خونه ای میسازم برم بخرم چرا همش دروغ تحویل جامعه میدین
  • امین IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    جناب آقای رئیسی به دادمون برس ما که همه جونی و زندگیمون رفت. چرا انقدر اجناس گرونه بخدا شکممون هم نمیتونیم سیر کنیم.
  • ایران US ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    سیمان خوزستان تیپ پنچ بهترین سیمان کشور امروز خردیم ۵۰ هزارتومان چراغ اینا دورغ میگن
  • مصطفی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    یا واقعیت بنویسین یا رسانه رو برای این جفنگیات اشغال نکنید ... قیمت کجا رو میگی سیمان ۲۵ تومن تو ایران که نیس
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 1
    ب گفته اغلب قیمت ها نزولی هستند و این جای تشکر و امیدواری داره. از بعد از انقلاب کمتر این اتفاق افتاده.
  • ف IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    چرا یه شماره ای برای شکایت نمیدید که بگیم در منطقه ما خیلی سیمان رو گرون میدن
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    واقعا سیمان ارزون شده،من امروز خریدم کیسه ای۲۳.خدا خیرتون بده
  • جواد رحمتی IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    مشهد یک هفته هست قیمت ۳۵ تومن خریدیم
  • کاویان IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    قیمت پاکتی درب کارخونه ۲۷۰۰۰تومن شده ، هزینه حمل و سود واسطه ، میشه پاکتی ۴۰ تومن ، چطور پاکتی ۲۵ تومنه ، یعنی از قیمت کارخونه کمتر
  • مصطفی IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام خواهشاً به بازار هم سری بزنید من امروز کیسه ای 50هزار تومان خریدم
  • محمد صالح IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    سیمان ارزان نمی‌شود
  • سیمان یک دلاری IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    سیمان ۱ دلاری مبارک خوشبختانه آزاد تا ۵۰ هزار ت خریدم... ان شالله تمامی مصالح بیاد پایین بتونیم آلونکی برا خودمان درست کنیم.
  • زینب IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    رسیدگی کنید بدون توجه به مقامو وشخصیت افراد..هرکی میاد سیمانو کچ وآهنو به قیمت دل خودش میده دولت واومور صنفی ترسی ندارن... پول میدن به فرد نظارت گر همه چی حله دیگه مشکلی حل نمیشه هیچ رشوهم میگیرن ویا میگن آشنا وفامیل همند...کاش یک منجی پیدا بشه حقشونو از مظلوم بگیره...شهردارم هیچ کاری در بوکان نکرده فقط بیای وضعیت بازار حیوان مسکونی ۵ قدمی شهر ببینید مردم چه حالی دارن...شهردارنه ترسی داره نه کبکشم میخونه ...جواب بی جواب
  • میلاد IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    سلام توقع ندارید خرده فروشی که چند تریلی سیمان انباشت کرده داخل مغازه اش و با قیمت قبل خریده به قیمت الان بفروشه بیچاره خون مردم مکیده الانم ضرر ؟نمیشه باید صبر کنید تا سیمان ثبل بفروش برسه
  • علیرضا صمدی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    سیمان راازچه طریقی خریدکنیم
  • مهدی IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    من خودم مصالح فروش هستم این ۲۵۰۰۰تومان قیمت سیمان بدون ارزش افزوده در بورس کالا هستش که با احتساب ارزش افزوده وکرایه وهزینه کارگر ودرصد سود این صنف حدودا باید ۴۰۰۰۰تومان باید فروخته بشه که کارخانه فعلا قیمت پایه تحویل نداده ، این قیمت هنگام زمستان خواهد بود ولی درعوض موقع بهار سیمان بالای ۸۰۰۰۰هزارتومان به فروش خواهد رسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس