بنا بر این سند، پلیس نیویورک در مجموع مشغول جمع‌آوری اطلاعات از 250 مسجد، 12 مدرسه اسلامی، 31 انجمن اسلامی دانشجویان، 263 کانون قومی ( مانند رستوران‌ها و شرکت‌ها ) و 138 فرد مرتبط بوده است.

به گزارش مشرق ،سندی افشا شده فهرست مساجد و مدارس مسلمانان تحت نظر از سوی پلیس نیویورک را نشان می‌دهد.

گزارشگر پیشین پلیس، فهرست مناطق تحت‌نظر پلیس نیویورک را فاش کرد. تحت‌نظر گرفتن این مناطق، بخشی از برنامه سوال برانگیز جاسوسی از مسلمانان توسط پلیس نیویورک است.

پایگاهی اینترنتی که فعالیت‌های پلیس نیویورک را دنبال می‌کند، سندی را منتشر کرد که در آن افراد مرتبط، مدارس اسلامی، سازمان‌های غیردولتی، مساجد و انجمن‌های اسلامی دانشجویان تحت نظر پلیس نیویورک ذکر شده است. این موضوع، بخشی از برنامه مخفی و ( از لحاظ حقوقی ) تردیدبرانگیز پلیس برای جاسوسی از مسلمانان است.

این برنامه برای نخستین بار سال گذشته در مجموعه آسوشیتدپرس که جایزه پولیتزر را نیز به خود اختصاص داد، فاش شد.

لئونارد لویت، گزارشگر پیشین پلیس و افشاگر ماموریت‌های محرمانه پلیس نیویورک روز دوشنبه نوشت: سند بخش اطلاعات پلیس نیویورک در سال 2006، ادعای بی‌گناهی نیروی پلیس را رد می‌کند.

بر اساس این سند جدید، افسران یا مخبران مخفی پلیس نیویورک به مکان‌های مختلفی از جمله مسجد مرکز مسلمانان ، انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده بروکلین و شورای امور اسلامی آمریکایی نفوذ کرده‌اند.

ابراهیم هوپر، سخنگوی شورای امور اسلامیآمریکایی، بزرگترین سازمان حامی آزادی‌های مدنی مسلمانان در ایالات متحده گفت: این موضوع به هیچ وجه برای من تعجب‌آور نیست. به نظر می‌رسد تمامی سازمان‌ها، رهبران، مساجد و [حتی] رانندگان تاکسی نیز در فهرست آنها قرار داشته‌اند. ولی آن چه ما را نگران می‌سازد، هدف قرار گرفتن مسلمانان در این عملیات جاسوسی، بدون هیچ دلیل و یا مدرکی دال بر مجرمیت آنها است.

بنا به آنچه در این سند محرمانه آمده، پلیس نیویورک در مجموع مشغول جمع‌آوری اطلاعات از 250 مسجد، 12 مدرسه اسلامی، 31 انجمن اسلامی دانشجویان، 263 کانون قومی ( مانند رستوران‌ها و شرکت‌ها ) و 138 فرد مرتبط بوده است.

در حالی که آسوشیتدپرس تعدادی از اسناد پلیس نیویورک را به عنوان بخشی از مجموعه‌های موجود خود منتشر کرده است، به نظر می‌رسد که اسناد کنونی بخش اطلاعات [پلیس نیویورک] در سال 2006 به تازگی فاش شده است.

لویت می‌نویسد که وی به دلیل آن که میچل سیلبر که اخیرا بخش اطلاعات پلیس نیویورک را ترک کرده است سعی در بی‌اعتبار ساختن کار آسوشیتدپرس دارد، مجبور به انتشار این سند شده است. سیلبر در نشریات مختلفی اظهار کرده بود که کار آسوشیتدپرس مملو از اشتباه است.

لویت می‌افزاید: نظارت پلیس، آن چنان که در سند سال 2006 ذکر شده، به حدی گسترده است که می‌توان آن را با پرونده‌های پلیس مخفی پیشین آلمان شرقی کمونیست مقایسه کرد.

برای دانلود این سند اینجا کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس