دیدار

وزیر خارجه سوریه که میزبان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور بود گفت که آمریکا و ترکیه باید حمایت از تروریسم را در سوریه متوقف کنند.

به گزارش مشرق، «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در صدر یک هیأت بعد از ظهر امروز شنبه با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، طرفین در این دیدار وضعیت بین‌الملل به ویژه اوضاع منطقه را بررسی کردند. مقداد تأکید کرد که همه کشورها باید به حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل احترام بگذارند.

وی گفت که همه کشورها نباید در امور سایر کشورها مداخله  و برنامه‌های خارجی را علیه منافع و اراده ملتها تحمیل کنند؛ زیرا تجارب گذشته، شکست چنین روشهایی را ثابت کرده است.

مقداد همچنین تأکید کرد که باید به حاکمیت سوریه احترام گذاشت، مداخله خارجی در امور داخلی این کشور را رد کرد، به اشغالگری آمریکا و ترکیه پایان داد و نقض حاکمیت این کشور توسط واشنگتن و آنکارا و حمایت آنان از تروریسم را متوقف کرد.

وی ضمن انتقاد از رفتار غیر انسانی ترکیه در قطع آب یک میلیون شهروند در الحسکه، از سازمان ملل خواست که در برابر این تجاوزات سکوت نکند و موضعگیری کند.

مقداد همچنین درباره تأثیر تحریمهای ظالمانه آمریکا و غرب علیه ملت سوریه سخن گفت و تأکید کرد، این تحریمها، بخش درمان و بهداشت سوریه را در شرایط کرونا تحت فشار قرار داده است.

درباره کمیته بررسی قانون اساسی سوریه هم طرفین بر اهمیت تضمین عدم مداخله خارجی در فعالیت این کمیته تأکید و تصریح کردند، این کمیته باید با هدایت و مالکیت سوریه باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • TR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    42 4
    مسئول وضعیت سوریه بشاراسد است در اصل داعش به داد بشاراسد رسید اگه داعش نبود مخالفان بشاراسد رو ساقط می کردن از یه طرف داعش به مخالفان حمله کرد از طرف اای دیگه هم روسیه ایران و...
    • ایرج IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      7 22
      هنوز آرزوی اربابت( اردوغان ) برای نماز در مسجد اموی تعبیر نشده
    • TR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      89 4
      مسئله جنایت بشار اسد و حامیانش است اگه بشار اسد استعفا می داد یا به حرف مردمش گوش می داد سوریه به این روز نمی افتاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس