کد خبر 1270559
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
پوستر ویژه برنامه «مشی خورشید» رونمایی شد

آیین رونمایی از پوستر ویژه برنامه فرهنگی «مشی خورشید» به مناسبت اربعین ۱۴۰۰ در محل کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

به گزارش مشرق، آیین رونمایی از پوستر ویژه برنامه فرهنگی «مشی خورشید» به مناسبت اربعین ۱۴۰۰، پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در محل کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

محمدهادی ناصری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران از برگزاری جشنواره کتابخوانی با موضوع اربعین و زندگی امام حسین (ع) با عنوان «مشی خورشید»، بر اساس کتاب «حسین (ع) از زبان حسین (ع) »نوشته حجت‌الاسلام محمد محمدیان خبر داد و گفت: این مجموعه مسابقه در قالب‌های کتابخوانی، داستانک، پویش معرفی کتاب، خاطره‌گویی، شعرخوانی و دکلمه و نقاشی ویژه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار خواهد شد که زمان‌بندی و نحوه اجرای آن متعاقباً اعلام می‌شود.

اربعین امسال رنگ و بوی کتابخوانی دارد

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام حاجی ابراهیمی، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی استان تهران در سخنانی گفت: جریان امام حسین (ع) بخشی از وجود همه ما است، یک کشتی است که همه ما به دنبال آن هستیم که خودمان را به آن برسانیم.امام حسین (ع) وجه مشترک همه عالم است. چندسالی است که به صورت جدی به اربعین پرداخته می‌شود و کارگروه‌هایی برای آن تعریف شده و یکی از این کارگروه‌ها کمیته فرهنگی و آموزشی است که کارهای خوبی را انجام داده است.

وی افزود: امسال جریان اربعین رنگ و بوی دیگری گرفته و بحث کتاب و کتابخوانی در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است. کتابخوانی از جمله مسائل پر اهمیت است زیرا مدتی است به خاطر ظهور فضای مجازی کتاب از دست بچه‌های ما افتاده و این نشان‌دهنده یک خطر جدی است. ما هرچه به سمت ترویج کتاب حرکت کنیم، فرهیختگی جامعه بیشتر می‌شود. بحث اربعین، بحث امام حسین‌ (ع) است. تجربه خوب اداره کل کتابخانه‌های استان در جشنواره کتابخوانی رضوی نشان می‌دهد که زیرساخت‌های ما قوی هستند و می‌توان از آن ها در حوزه اربعین استفاده کرد.

حاجی ابراهیمی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر کارگروه‌های مختلف در این زمینه کار می‌کنند و مشکل منابع در حال حل شدن است و به تبع آن، میزان مطالعه هم افزایش خواهد یافت. ما در استان تهران نیازمند یک هم‌افزایی هستیم. انتظار ما از نهادها و سازمان‌های مختلف آن است که از ظرفیت خود در راستای اهداف اربعین استفاده کنند. ما در هر حوزه‌ای که به تحقق این اهداف کمک کنیم، به جریان فرهنگ عمومی و فردی و اجتماعی کمک می‌شود و آثار آن ماندگار خواهد بود. خوبی این فضا آن است که منوط به رفتن یا نرفتن به زیادرت اربعین نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس