لزوم حمایت ائمه جماعات و هیئت امنا از کتابخانه های مساجد

جمعی از کتابداران مساجد کرمان ضمن اشاره به ظرفیت های کتابخانه، به بیان دغدغه ها و کمبودها هم پرداختند.

به گزارش مشرق، نشست مدیرستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با جمعی از کتابداران کانون های مساجد در راستای اهمیت مطالعه و ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

در این نشست علی شفیعی، کتابدار کانون جوانان بنی هاشم کرمان فضای کتابخانه مسجد را دارای ۱۵۰ مترمربع زیربنا عنوان و بیان کرد: برای اعضای کتابخانه کارت صادر کردیم.

موسوی، کتابدار مسجد صاحب الزمان با اشاره به اینکه کتابخانه در فضای بیرون مسجد واقع شده، افزود: در این کتابخانه ۶ هزار جلد کتاب موجود است که بخشی از آن قابل استفاده است و در زمینه های مهدویت و دفاع مقدس کمبود داریم.

شمس الدینی، کتابدار مسجد الهادی هم با اشاره به اینکه فضای کتابخانه در طبقه سوم مسجد است و کمبود کتاب در زمینه کودک و نوجوان و از طرفی عدم حمایت هیئت امنا و امام جماعت داریم؛ افزود: در کانال های مجازی کتاب معرفی می کنیم.

سمیه شیخ اکبری، کتابدار مسجد امام حسین علیه السلام هم به هفت هزار جلد کتاب در این کتابخانه، ایجاد قرائت خانه، توزیع کتاب میان نمازگزاران و... اشاره کرد و درباره مشکلات هم گفت: هیئت امنای مسجد از کتابخانه حمایت نمی کنند و از طرفی با وجود گوشی موبایل و... کتابخانه ها کم رنگ شدند.

درینی، کتابدار مسجد امام هادی هم به مستقل بودن فضای کتابخانه و مخزن دار بودن آن، ثبت کتاب ها با استفاده از نرم افزار مهر مساجد، ۵ هزار جلد کتاب در کتابخانه، اجرای طرح جام باشگاه های کتابخوانی، معرفی کتاب در تابلوی اعلانات مسجد و البته عدم حمایت امام جماعت از طرح های کتابخوانی اشاره کرد.

منعمی، کتابدار کتابخانه امام سجادعلیه السلام شهرک شهید قندی به اجرای طرح شنبه های با کتاب، مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی، منسوخ شدن کتب، عدم رده بندی آنها و.. اشاره کرد.

ابولی، کتابدار کانون ابوفاضل هم جذب نوجوانان به خلاصه نویسی کتاب را از جمله فعالیت های قابل ذکر عنوان و به مشکلات تجهیزات کتابخانه هم اشاره کرد.

در ادامه این جلسه، مدیرستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان مطالبی عنوان کرد و مصوب شد: برگزاری این سری نشست ها به صورت چرخشی در مساجد با حضور امام جماعت و مدیر کانون و کتابداران مساجد، ارتباط بانویسندگان داخل و خارج استان جهت ایجاد مباحث آموزشی و انگیزشی برای کتابداران و تجلیل از کتابداران خلاق هر۶ ماه یکبار انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس