بلاروس در مرز خود با اوکراین سامانه «اس-۴۰۰» مستقر خواهد کرد

منابع اوکراینی به نقل از رئیس جمهور بلاروس خبر دادند که دولت مینسک تصمیم دارد برای پوشش مرزهای جنوبی اش از سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» که قرار است از روسیه بخرد، استفاده کند.

به گزارش مشرق به نقل از بلتا، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس اعلام کرده است که این کشور تصمیم دارد سامانه های دفاع موشکی «اس -۴۰۰» را در مرز با اوکراین مستقر کند، سامانه هایی که قصد خرید آنها از روسیه را دارد.

بیشتر بخوانید:

ماموریت جنگنده‌های سوخو-۳۰ روسیه جهت تقویت حریم هوایی بلاروس

رئیس جمهور بلاروس در همین زمینه گفت: در حال حاضر، ما محیط را در جهت غرب با سامانه های اس -۳۰۰ به طور کامل مسدود کرده ایم اما، همانطور که می دانید، ما جهت جنوبی را اضافه کرده ایم. این موضوع را با ژنرال های بلاروسی و روس ها مورد بحث قرار دادیم. جنوب علیه ما تحرکاتی انجام می دهد. ما باید آماده شویم- مرز با اوکراین ۱۲۰۰ کیلومتر است. بنابراین ما مجبوریم این منطقه را نیز ببندیم. ما در مورد این واقعیت صحبت کردیم که سامانه اس -۴۰۰ برای ما مناسب خواهد بود.

وی پیشتر نیز در همین زمینه از برنامه این کشور برای خرید بیش از یک میلیارد دلار تجهیزات نظامی از روسیه خبر داده بود.

لوکاشنکو گفته بود که این تجهیزات شامل مواردی چون سامانه دفاع موشکی اس - ۴۰۰ نیز خواهد بود که دو طرف در حال بحث و رایزنی برای انجام این معامله بزرگ هستند.

رئیس جمهور بلاروس اعلام کرده بود: منطقه غرب بلاروس اکنون کاملاً با سامانه موشکی اس - ۳۰۰ پوشش داده شده است. ما اکنون به دنبال (پوشش) جنوب بلاروس هستیم.

لازم به ذکر است روابط میان اتحادیه اروپا و بلاروس طی ماه‌های اخیر و در پی وضع تحریم‌های بروکسل علیه بلاروس، به شکل بی سابقه‌ای پر تنش شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 4
    اینا که کار نمیکنه. اس ۳۰۰ که با ۴ تا پهپاد ترکیه تقش دراومد ببین جلوی اف ۲۲ و اف ۳۵ چی میشه. البته تو سوریه که معلومه چی شده!! خخخ
  • US ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    اس 400 خوبه ولی پهپادهای ایرانی رو هم بخرند عالیتر میشه .تازه موشکهای هسته ای اسکندرهم در کنار دو گزینه قبلی بسیار عالی هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس