کد خبر 1269747
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
لاپید

یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما به هیچ‌وجه بازگشت بلندی‌های جولان به سوریه را بررسی نمی‌کنیم.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که به مسکو سفر کرده، امروز (پنجشنبه) با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک حاضر شد.

لاوروف به‌عنوان اولین سخنران در این نشست خبری گفت: «روسیه مخالف حملات اسرائیل به سوریه است. همچنین مخالف هدف قرار گرفته‌شدن اسرائیل از طریق خاک سوریه هستیم».

به نوشته رسانه‌های عربی، وی توضیح داد: «ما با تبدیل‌شدن سوریه به عرصه درگیری بین سایر کشورها و استفاده از خاک آن برای حمله به هر کشور دیگری مخالفیم. امنیت اسرائیل یکی از اولویت‌های ما در پایان دادن به بحران سوریه است».

وزیر خارجه روسیه با حمایت از امضای توافق سازش بین تل‌آویو و برخی کشورهای عربی نیز اظهار داشت: «ما از عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و همسایگانش حمایت می‌کنیم و معتقدیم که این توافق‌ها به راهکار همه‌جانبه پایان درگیری‌ها کمک می‌کند».

لاوروف در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع عملیات ارتش سوریه برای بازپس‌گیری درعا از دست تروریست‌ها نیز تاکید:‌ «درعا نباید در دستانی بجز کنترل ارتش سوریه باشد. ترکیه نیز باید اجرای توافق‌های بین پوتین و اردوغان درباره ادلب را در مورد تمیز دادن تروریست‌ها به پایان برساند و ما متاسفیم که هنوز این اتفاق نیفتاده است».

سپس نوبت به اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی رسید و او با رد هرگونه مذاکره صلح با سوریه، گفت: «ما به هیچ‌وجه بازگشت بلندی‌های جولان به سوریه را بررسی نمی‌کنیم».

لاپید سپس با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: «تا زمانی که ایران به ایجاد پایگاه‌ در مرز شمالی اسرائیل مشغول است، ما نیز [از حملات] دست برنمی‌داریم. اسرائیل در مقابل استقرار نظامی ایران در مرزهای شمالی خود بیکار نمی‌ایستد».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی همچنین درباره موضوع مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران نیز ادعا کرد: «ما اجازه نخواهیم داد که ایران به سلاح اتمی دست یابد یا حتی در آستانه دستیابی به آن قرار گیرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    33 3
    کسی از شما صهیون های حرامزاده درخواست پس دادن نخواهد کرد! بلکه چون حق گرفتنی است، نه تنها جولان که کل سرزمین های اشغال شده را از شما پس خواهیم گرفت! روزی که از اسرائیل فقط در کتب تاریخ نام برده خواهدشد! آن هم به استهزاء
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    11 1
    کل سرزمینی که اطراق کرده ای غصبی است و بزودی پس خواهی داد جولان که سهله. نشانه اش زیاده . ای آخری فرار خفت بار ازبابت از افغانستان
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    5 3
    حالا کی گفته پس بده؟ گفتیم پس می گیریم.
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    پس میگیریم صد تا هم روش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس