کد خبر 1269010
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
چین

وزارت خارجه چین از استرالیا خواست تا همانند آمریکا به دنبال متحد ساختن کشورهای دیگر علیه پکن نباشد و در امور داخلی چین مداخله نکند.

به گزارش مشرق به نقل از رادیو بین المللی چین، سخنگوی وزارت خارجه چین، وانگ ون‌بین، طی یک نشست خبری در روز سه‌شنبه ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) در واکنش به سخنان اخیر وزیر دارایی استرالیا مبنی بر افزایش قدرت چین و تهدید از سوی این کشور اعلام کرد: «استرالیا مسئول مشکلات کنونی در روابطش با چین است و در حال حاضر مهمترین کار، داشتن نگرش درست در مقابله با این مشکلات و اتخاذ اقدامات لازم جهت تقویت اعتماد متقابل و همچنین همکاری بین دو کشور است و نه برعکس آن».

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین افزود: «چین همواره با اتخاذ رویکرد درهای باز و توجه به جامعیت و منافع مشترک، به ایجاد یک اقتصاد باز جهانی پرداخته و فرصتهای توسعه را با کشورهای مختلف در جهان به اشتراک گذاشته است و استرالیا نیز از آن بسیار سود برده است. از این رو چین هیچ‌گونه اقدام زیان‌آوری در قبال حاکمیت استرالیا انجام نداده و رویکرد «تهدید اقتصادی از سوی چین» هیچ وقت متعلق به چین نبوده است. بلکه، این استرالیا است که از یک سو با مغایرت با اصول بازار و حتی اتخاذ تدابیر قلدرمآبانه از تبادلات و همکاری‌های عادی بین دو کشور ممانعت کرده و از سوی دیگر خود را طرف آسیب دیده نشان داده و با متحد ساختن دیگر طرف‌ها  به چین فشار وارد کرده است و با نقض قوانین بین المللی و اصول مناسبات بین المللی به‌شکل گستاخانه‌ای در امور داخلی چین دخالت کرده و منافع اصلی چین را خدشه‌دار کرده است».

این مقام چینی از استرالیا خواست ضمن دوری کردن از طرز فکر جنگ سردی و تعصب ایدئولوژیک، بر اساس احترام متقابل و برابری در روابط با چین برخورد کند و به جوسازی درباره موضوع «تهدید چین» برای پیش‌برد اهداف خودخوهانه سیاسی خود خاتمه دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    شهر که شلوغ بشه قورباقه هفت تیر کش میشه. دیگه استرالیا هم آدم شده واسه ما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس