مجلس

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تشکیل کمیته مشترک بین این کمیسیون با وزارت نیرو از نظارت این کمیسیون بر وزارت نیرو برای اجرای برنامه کوتاه مدت یکساله برای رفع مشکل کم آبی و قطعی برق خبر داد.

به گزارش مشرق، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه ۱۶ شهریور) بعد از حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در این کمیسیون در گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: بعد از رأی اعتماد به وزرا، وزرای مربوط با کمیسیون انرژی مجلس را به نشست مشترک دعوت کردیم و بحث‌های کلی بین اعضای این کمیسیون و آقای محرابیان وزیر نیرو و معاونین وی صورت گرفت.

وی افزود: اصلاح ساختار در وزارت نیرو، در حوزه آب و برق یکی از مباحثی بود که در نشست امروز بحث شد، ضمن اینکه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در امر سرمایه‌گذاری در حوزه آب و برق هم در این نشست بررسی شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: تکلیف قانونی و الزام صنایع بزرگ به احداث نیروگاه‌ها که بیش از ۱۰ هزار مگاوات برقی که هم اکنون منعقد شده باید صریحا عملیاتی شود و کمیسیون انرژی معتقد است که بایستی صنایع پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، آلومینیوم، فولاد و سیمان طبق تکلیف قانونی می‌بایست الزام لازم برای ساخت نیروگاه و نظارت بر آن را داشته باشیم.

حسنوند گفت: بحث صادرات و قیمت گذاری برق یکی دیگر از مباحثی بود که در کمیسیون انرژی با حضور وزیر نیرو به آن پرداختیم، ضمن اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی هم در این زمینه باید صورت گیرد.

وی افزود: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و حمایت از بخش خصوصی در رابطه با این موضوع نیز بسیار لازم است؛ نیروی انسانی لازم مرتبط با وزارت نیرو و تلفات برق هم از دیگر مباحثی بود که در این نشست، طرفین به آن پرداختند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: ساخت نیروگاه مجازی به این معنی است که هرچه تلفات شبکه برق کمتر باشد، گویا نیروگاه جدید ساخته‌ایم.

حسنوند تصریح کرد: انتقال آب از دریا به برخی مناطق که چنین امکانی را داشته و استفاده از آب ژرف هم در این نشست تبادل نظر صورت گرفت. این در حالی است که تعدادی پروژه نیمه تمام هم از سوی وزارت نیرو بایستی تکمیل شود و مقرر شد که کمیته مشترکی بین کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نیرو تشکیل شده و موضوع برنامه هفتم توسعه را در دستورکار ویژه قرار دهد تا از بیشترین ظرفیت قانونی در این موضوع استفاده کنیم. همچنین مقرر شد اقدامات مشترکی در مورد لوایح بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ صورت گیرد تا مجلس پشتیبانی بیشتری از وزارت نیرو انجام دهد؛ چراکه مردم نگرانی‌های بسیار جدی در حوزه آب و برق دارند و باید مشکلات هرچه سریع‌تر با استفاده از برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت رفع شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: همچنین مقرر شده است که وزارت نیرو در یک برنامه کوتاه مدت یکساله برای عبور از زمستان و تابستان آینده تدوین کند. همچنین یک برنامه بلندمدت ۴ یا ۵ ساله هم تدوین کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    لطفا روی این بحثی که جدیدا در رسانه ها مطرح شده که طرف به پرسنل گفته بجای کار دعا کنند هم نظارت کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس