رحیمی

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به سابقه وزیر پیشنهادی نیرو که در حوزه صنعت و معدن داشته، می تواند با اجرای برنامه های توسعه ای مانع از خاموشی های آتی شود و یا به حداقل برساند.

به گزارش مشرق، عبدالعلی رحیمی مظفری درباره حضور علی اکبر محرابیان؛ وزیر پیشنهادی نیرو در وزارت نیرو و اقداماتی که وی در صورت اخذ رای اعتماد باید در اولویت کاری خود قرار دهد، اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی وزارت نیرو عدم تراز مصرف و تولید برق است؛ تا زمانیکه میزان تولید برق از مصرف کمتر باشد نمی توان انتظار داشت که کشور از خاموشی ها فاصله بگیرد.

وی افزود: با توجه به کمبود تولید برق که طی سال های اخیر هم بیشتر شده است باید برنامه های اجرایی شود که با فوریت برق مورد نیاز در مدار مصرف قرار گیرد؛ بدین جهت توصیه می کنم که در مدیریت منابع آب اقدامات لازم انجام شود تا بهتر از گذشته بتوان از نیروگاه آبی با هدف تولید برق استفاده کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی های ما قطعی برق در فصل زمستان است؛ سال گذشته ۱۰ روز خاموشی داشتیم و اگر روند موجود ادامه پیدا کند، تعداد روزهای خاموشی در زمستان به ۲۰ الی ۳۰ روز خواهد رسید.

وی گفت: برای جلوگیری از خاموشی ها وزارت نفت باید خود را مکلف به تامین سوخت مایع کند تا وزارت نیرو در این بخش با کمبودی مواجه نشود، اگر با تاخیر سوخت مایع تامین شود خاموشی ها بیشتر خواهد شد.

رحیمی مظفری تصریح کرد: علی اکبر محرابیان؛ وزیر پیشنهادی نیرو تجربه وزارت داشته است و این امر یک اتفاق میمون است چرا که وی با مدیریت بالادستی کاملا آشنا است.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نیرو، مدیری جهادی و عملیاتی است که تجربه کارهای بزرگ چون تحقق طرح های ملی مهرماندگار را دارد، تصریح کرد: پیش بینی ما این است که وزارت نیرو با حضور قطعی وزیر پیشنهادی می تواند از چالش ها عبور کند؛ مجلس نیز در این مسیر همراهی خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    راه حل اینجوری نداریم چون دولت حسن روحانی 10 هزار مگاوات نیروگاه نساختخ. ساخت نیروگاه هم بین 3 تا 5 سال زمان می برد. مسئله دیگه برق مفت در ایران است. هزینه واقعی برق را از صاحبان کولر گازی در شهرهایی مثل تهران بگیرید تا برق بی جهت مصرف نشود.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    ایشون قبلا وزیر بود چه گلی به سرما زد؟ بخدا بیشتر میگشتین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس