کد خبر 1268664
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴
.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رژیم صهیونیستی دچار شکست امنیتی است و یکی از مؤلفه‌های قدرتی که همواره به آن تکیه دارد در معرض فروپاشی است.

به گزارش مشرق، حسین اکبری در ارتباط تصویری با استودیوی خبر ۲۱ دوشنبه شب شبکه یک سیما درباره فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی گفت: رهبران جهاد اسلامی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ابد متهم بودند و در یک زندان فوق سری نگهداری می‌شدند وقتی از آنجا عبور می‌کنند و آزاد می‌شوند یعنی امن‌ترین نقطه و توان امنیتی رژیم به شدت در معرض آسیب پذیری است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی دچار شکست امنیتی است که نشان داد یکی از مؤلفه‌های قدرتی که همواره به آن تکیه دارد در معرض فروپاشی است.

وی ادامه داد: تعدادی از مؤلفه‌های قدرت رژیم صهیونیستی حداقل در دو دهه گذشته به شدت آسیب دیده است؛ زمانی معتقد بودند که برتری تسلیحاتی آن‌ها می‌تواند امنیتشان را تأمین کند که با فروپاشی گنبد آهنین مشخص شد هم برتری تسلیحاتی و هم امکان بازدارندگی آن‌ها در معرض خطر است.

اکبری گفت: رژیم صهیونیستی ادعایی مبنی بر قدرت سیاسی داشت که در دو سال گذشته چهار بار انتخابات در آنجا انجام شده است و برای تشکیل دولت با مشکلات بسیار زیادی روبرو بودند.

وی افزود: یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت رژیم صهیونیستی، حمایت امریکا از این رژیم بود و با موضوع‌هایی که در سوریه و کشورهای دیگر اتفاق افتاد به این نتیجه رسیدند که باید برای امنیت خودشان بدون امریکا فکر کنند.

اکبری افزود: یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت رژیم صهیونیستی موضوع سیستم امنیتی و توان تروریستی بود که شاید تنها مؤلفه باقیمانده برای این رژیم به حساب می‌آمد، چون ضرباتی که در غزه، جنگ ۳۳ روزه، جنگ ۲۲ روزه، جنگ ۱۱ روزه و جنگ ۸ روزه متحمل شدند همچنان نشان می‌دهد این روند به شدت نزولی است و توان مقاومت رژیم صهیونیستی در بحث نظامی به شدت پایین است.

وی ادامه داد: در بحث امنیتی هم انفجاری که سال گذشته در مرکز تأسیسات نظامی و اتفاقی که امروز افتاد نشان می‌دهد که تنها مؤلفه قدرت باقیمانده رژیم صهیونیستی که تکیه بر قدرت امنیتی و توان تروریستی بود به شدت در معرض فروپاشی است. 

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: این اتفاقی که در غزه افتاد نشان داد که این رژیم به شدت آسیب پذیر است و این شرایط یک قدرتی را ایجاد کرد که منطقه کرانه باختری تبدیل به یک منطقه مقاومتی شد و امروز هم شاهد هستیم خیلی از رهبران جهاد اسلامی که به زندان ابد متهم بودند و در یک زندان فوق سری نگهداری می‌شدند وقتی از آنجا عبور می‌کنند و آزاد می‌شوند یعنی امن‌ترین نقطه و توان امنیتی رژیم هم به شدت در معرض آسیب پذیری است و این شرایط امید را برای مردم فلسطین و گروه مقاومت ایجاد می‌کند.

وی افزود: این نوع شکست امنیتی برای رژیم صهیونیستی یک امید گسترده در درون مقاومت و بین مردم فلسطین ایجاد می‌کند.

آقای اکبری ادامه داد: امروز مقاومت در درون فلسطین به نقطه وحدت رسیده که یک اتفاق بسیار بزرگ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس