کد خبر 1268364
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
پیش‌ ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان اعزام اربعین متوقف شد

ثبت نام متقاضیان اعزام به مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح متوقف شد.

به گزارش مشرق، در ماه‌های اخیر زمزمه‌های اعزام زائران به عتبات عالیات برای مراسم اربعین حسینی بعد از وقفه‌ای که کرونا باعث به وجود آمدن آن شد، به گوش رسید و به واقعیت نزدیک شد. 

ببینید:

عکس/ جلسه ستاد مرکزی اربعین

همه مسئولان مربوطه در انتظار اعلام تصمیم عراق درباره این موضوع هستند اما از ماه‌ها پیش تدابیر لازم را اندیشیده‌اند تا در صورت اعلام موافقت عراق، شرایط برای اعزام زائران با سهولت انجام شود. در این راستا روز گذشته کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین با انتشار اطلاعیه‌ای شرایط انجام پیش ثبت‌نام از افرادی که تمایل به شرکت در مراسم اربعین حسینی را دارند، اعلام کرد و مقرر بود از امروز این امر آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

زائران با چه شرایطی می‌توانند به پیاده‌روی اربعین بروند

در این اطلاعیه گفته شد «با موافقت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) مقرر شده است پیش ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی با رعایت کامل شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی و صرفا از بین افرادی که فاقد بیماری‌های زمینه‌ای بوده و دو دوز واکسن کرونا را تا پایان هفته جاری (روز جمعه مورخ ۱۹/۶/۱۴۰۰) دریافت کرده باشند، از طریق سامانه سماح به آدرس Samah.haj.ir صورت پذیرد». 

اما امروز با صدور اطلاعیه دیگری توقف پیش‌ثبت نام اعلام شد. در این اطلاعیه آمده است: 

به اطلاع مشتاقان زیارت اربعین حسینی می‌رساند با توجه به اخبار واصله در خصوص تصمیم دولت عراق مبنی بر تخصیص سهمیه ۳۰ هزار نفری برای جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مراسم اربعین و صرفاً تعیین مرز هوایی برای اعزام و ضرورت لزوم آگاهی از جزییات و شرایط مدنظر کشور عراق و نحوه اعزام مشتاقان مقرر شد که ثبت نام فعلا متوقف تا در خصوص تصمیم طرف عراقی در ستاد مرکزی اربعین بررسی و تصمیم گیری و اعلام شود.

اطلاعات تکمیلی متعاقباً  به استحضار مشتاقان زیارت اربعین حسینی خواهد رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • باقرنژاد IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    قابل،قبول،نیست،حتی،امام،حسین،راضی،نیست،مردم،گرفتار،ویروس،کرونا،شوند،همان،اندازه،که،میروند،ده،برابر،ویروس،منتقل،میکنند،حالا،ما،گفتیم
  • مهدی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    امام حسین (ع)هرکسی را طلب کند می برد چه واکسن زده باشی چه نزده باشی باید ببینی اسمت تولیست ان بزرگوار هست یا نه اگر اعتقاد داری بگو یاحسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس