تازه‌ترین اقدامات دولت؛ از واردات ۴۰ میلیون دوز واکسن تا ساخت یک میلیون مسکن

طبق گفته رئیس‌جمهور، تا آخر شهریور ماه واردات ۴۰ میلیون دوز واکسن قطعی شده است و وزارت بهداشت و درمان و وزارت امور خارجه بسیج شده‌اند تا واکسن مورد نیاز مردم به سرعت تامین شود.

به گزارش مشرق، سوم شهریور سال جاری از ۱۹ وزیر پیشنهادی ۱۸ وزیر دولت سیزدهم از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند و رسما از روز بعد یعنی ۴ شهریور کار خود را آغاز کردند.

دکتر رئیسی با تشکر از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت این جلوه‌ای از مردم‌سالاری دینی است که نمایندگان مردم با دغدغه‌مندی و با حساسیت صلاحیت وزرا را بررسی می‌کنند. با این اقدام مردم و مسئولان حساسیت نمایندگان را به مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی متوجه می‌شوند و بیان این موارد، کار مفیدی است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد در معرفی وزرای پیشنهادی، صلاحیت علمی، عملی و اجرایی مد نظرمان بوده است. سلامت وزرای معرفی شده مورد تاکید بوده است.

 رئیسی صبح پنج‌شنبه ۴ شهریور نیز طی سخنانی در آیین تجدید میثاق دولت سیزدهم با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت اگرچه مشکلات زیاد است، اما امام راحل و مقام معظم رهبری به ما آموخته‌اند که با تکیه به قدرت لایزال الهی و پشتیبانی مردم می‌توان بر همه مشکلات و دشمنی‌ها پیروز شد.

وعده‌های محقق شده در ۱۱ روز پس از تشکیل دولت سیزدهم-------------------------

رئیس جمهور با بیان اینکه محور در این دولت امانتداری برای خدمت به مردم است بیان کرد دولت سیزدهم نیاز دارد که همه مردم از هر سلیقه و گروهی همراه دولت باشند و دولت خود را متعلق و خدمتگزار به همه آحاد مردم می‌داند و باور دارد که تعلق دولت به مردم حق آنان بوده و تکلیف دولت این است که خدمتگزار همه ملت باشد.

دکتر رئیسی اما در نخستین جلسه هئیت دولت سیزدهم تاکید کرد این امانت را ملت به ما سپرده‌اند تا بتوانیم کشور را اداره کنیم و شکر این امانتداری آن است که در وهله اول این نعمت را به خوبی بشناسیم و سپس بدانیم که این نعمت از جانب خداوند است. همچنین باید بدانیم که در کجا باید از این نعمت استفاده کنیم و باید از خداوند متشکر باشیم.

 رئیسی افزود ما باید امانتدار نعمتی باشیم که خداوند به این دولت مرحمت کرده است. همکاران ما نباید شب و روز بشناسند، باید با همه وجود نیروهای خوب، ارزشمند و کارآمد را به کار بگیرند و برخی عقب‌ماندگی‌ها در برخی از حوزه‌ها وجود دارد که ما باید آن را جبران کنیم.

 رئیسی محور دولت خود را امانتداری برای خدمت به مردم عنوان کرد؛ نکته مهمی که بعد از تشکیل دولت سیزدهم سنگ بنای سیاست‌های کلان آن به شمار می‌رود. این را به وضوح می‌توان در عملکرد حدود ۲ هفته‌ای «دولت مردمی، ایران قوی» مشاهده کرد.

دکتر رئیسی در نخستین سفر استانی خود استان خوزستان را انتخاب کرد که با مشکلات بسیاری مواجه است. وی در این سفر از پروژه فاضلاب شهری اهواز و بخش بیماران کرونایی بیمارستان رازی اهواز بازدید کرد.

دانلود

ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری در استان خوزستان، استفاده بیشتر از ظرفیت‌های فراوان استان خوزستان در زمینه کشاورزی، توجه به صنایع تبدیلی و فراوری و بسته‌بندی محصول، فعال کردن بخش‌هایی از صنایع و ظرفیت خالی خطوط تولیدی برای ایجاد ایجاد اشتغال، پیگیری احیای ۵۵۰ هزار هکتار از زمین‌های استان، مدیریت بهینه و حل مشکل آب استان خوزستان، جبران خسارات وارده به کشاورزان و موارد متعدد دیگر از جمله نکاتی بود که در سفر یک روزه رئیس جمهور به استان خوزستان مورد بررسی و حل و فصل قرار گرفت.

وعده‌های محقق شده در ۱۱ روز پس از تشکیل دولت سیزدهم-------------------------

اولین سفر  رئیسی در آغاز راه ۴ ساله دولت موجی  امید بین مردم داشت و رهبر معظم انقلاب اسلامی ۶ شهریور ۱۴۰۰ و در اولین دیدار خود به رئیس جمهور و اعضای دولت جدید فرمودند «رفتن به میان مردم و گفت‌وگوی بی‌واسطه با آن‌ها از ابعاد بسیار خوب مردمی بودن است که آقای رئیسی با سفر به خوزستان آن را نشان داد».

مردمی بودن از خصوصیات بارز دولت سیزدهم است. رئیسی پنج‌شنبه هفته پیش نیز در سفر ۲ روزه به استان سیستان و بلوچستان پای صحبت مردم این خطه از کشورمان نشست و اقدامات و دستورهای لازم برای رفع مشکلات آن را صادر کرد.

دانلود

دکتر رئیسی در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان به چابهار، زابل، زاهدان، روستانی مرزی ملاعلی سرزد و با مردم از نزدیک و چهره به چهره به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس جمهور با حضور در جمع عزاداران امام سجاد (ع) در زابل ضمن تاکید بر اینکه اظهار ارادت مردم به اهل بیت، روز به روز بیشتر می‌شود، گفت مشعل گاز به زودی در سیستان روشن می‌شود و احیای حق‌آبه زابل را با دیپلماسی فعال، پیگیری خواهیم کرد.

 رئیسی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای افزایش بهره‌وری چاه‌نیمه‌ها تامین شده و از همین فردا این کار می‌تواند آغاز شود، ادامه داد درباره گازرسانی به استان نیز با پیگیری که انجام شده به زودی مشعل گاز در منطقه سیستان روشن خواهد شد.

همچنین اتصال راه‌آهن زاهدان به زابل و شبکه مواصلاتی ریلی کشور، در دستور کار است. وزیر راه با بررسی‌های قبلی در این رابطه به منطقه آمده و مصمم است که این کار را با سرعت به پیش ببرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: نکته دیگر مسئله حق‌آبه منطقه است که نه ما از آن می‌گذریم و نه مردم از آن خواهند گذشت، اما احقاق این حق نیازمند دیپلماسی فعال است تا این حق مسلم مردم منطقه احیاء شود.

همچنین  رئیسی در جلسه شورای اداری استان، بر ضرورت توسعه سیستان و بلوچستان بر اساس آمایش سرزمینی تاکید کرد و گفت توسعه هر منطقه باید بر اساس ظرفیت‌ها و نیازهای آن انجام شود. آمایش سرزمینی کار مهمی است و برنامه هفتم توسعه مبتنی بر آمایش سرزمینی تدوین خواهد شد.

 رئیسی شنبه شب در نخستین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم، در پاسخ به نخستین سوال درمورد اقدامات انجام شده برای مقابله و مهار کرونا و تسریع در واکسیناسیون مردم، با بیان اینکه تا آخر شهریور ماه واردات ۴۰ میلیون دوز واکسن قطعی شده است، گفت وزارت بهداشت و درمان و وزارت امور خارجه بسیج شده‌اند تا واکسن مورد نیاز مردم به سرعت تامین شود.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که در مدت سپری شده از آغاز فعالیت دولت سیزدهم چه اقداماتی برای نهضت ساخت یک میلیون واحد مسکن و نیز موضوع مبارزه با فساد، شفافیت و مدیریت تعارض منافع انجام شده است، گفت: بنای بنده این است که با مردم درباره کارهایی که انجام شده است گفت‌وگو کنم و وعده‌هایی که داده شده از جمله ساخت یک میلیون مسکن باید عملی و اجرایی شود.

رئیسی افزود: برابر ارزیابی‌ها در سال به بیش از یک میلیون و نزدیک به ۲ میلیون واحد مسکن جدید نیاز داریم، اما کف را یک میلیون واحد در نظر گرفتیم که قابل اجرا باشد. این وعده را هم مطالعه شده اعلام کردیم. امروز مجلس نیز قانونی را در بحث جهش تولید مسکن تصویب کرده است که دولت را مکلف به ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال می‌کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 7
    رولت روحانی به تحریم کنندگان خارجی و داخلی مواجه بود .
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 5
    بازم وعده و وعید اول کار
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    7 1
    خدا خیرت بده و خدا پدر و مادرت را اگر هستند برایت زنده نگه دارد و اگر به دیار باقی شتافته اند خدا بیامرزد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس