کد خبر 1268180
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
هشدار نظام پزشکی به بیمارستان‌های سودجو

مشاوراجرایی معاونت انتظامی نظام پزشکی تهران گفت: گرفتن بیعانه برای بستری و پس ندادن باقی پول در صورت فوت بیمار خلاف است و افرادی که با این اتفاقی مواجه می‌شوند، می‌توانند، برای شکایت به ما مراجعه کنند

به گزارش مشرق، رحمت ‌الله توکل، مشاوراجرایی معاونت انتظامی نظام پزشکی تهران، در واکنش به این موضوع که برخی از بیمارستان‌های خصوصی برای بستری کردن بیماران به ویژه بیماران کرونایی در ابتدا پول چند شب را دریافت می‌کنند و اگر خدایی نکرده بیمار از دنیا برود، باقی مانده مبلغ پرداخت شده به خانواده متوفی باز نمی‌گردانند، گفت: گرفتن بیعانه برای بستری و پس ندادن باقی پول در صورت فوت بیمار خلاف است و افرادی که با چنین اتفاقی مواجه می‌شوند، می‌توانند، برای شکایت به ما مراجعه کنند و ما سریعا این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

کدام خواص دستگاه های اکسیژن شهرداری را بردند؟

مدیرکل کمیسیون پزشکی سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به اینکه دریافت بیعانه مجاز است اما بعد از فوت بیمار باید صورت حساب تنظیم شود و چنانچه مبلغی که بابت بیعانه پرداخت شده از هزینه‌های بیمار بیشتر باشد، باقی مبلغ حتما باید به خانواده متوفی باز گردانده شود، در پاسخ به این سوال که دریافت بیعانه تا چه مبلغی مجاز است؟، توضیح داد: معمولا روال این است که مبلغی به اندازه بستری ۳ شب بیمار به عنوان بیعانه دریافت می‌شود که این مبلغ بسته به اینکه اتاق بیمار دارای یک یا چند تخت و یا ICU باشد، متفاوت است.

وی افزود: اگر بستری بیش از ۳ شب ادامه پیدا کند، خانواده بیمار می‌توانند بر مبلغ پرداختی خود اضافه کنند و چنانچه متاسفانه بیمار قبل از این مدت از دنیا برود، باید حساب و کتاب صورت گیرد و باقی مبلغ باز گردانده شود.

جانشین دادستان نظام پزشکی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه افرادی که این اتفاق را تجربه می‌کنند، کجا باید از بیمارستان شکایت کنند؟، متذکر شد: این افراد می‌توانند به معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی مراجعه کنند و من در معاونت انتظامی تهران در خدمت این عزیزان هستم. در گذشته هم چند نفر برای این موضوع به ما مراجعه کردند و بعد از اینکه ما با مسئولان بیمارستان صحبت کردیم و پس از بررسی صورت حساب مبلغ اضافه به خانواده متوفی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: نکته مهم در این خصوص این است اگر افراد به ما مراجعه نکنند ما نمی‌توانیم، به بیمارستان‌ها سرکشی داشته باشیم و این امکان را نداریم که چنین موضوعی در همه بیمارستان‌ها بررسی کنیم و از این رو از تمام مردم خواهشمندیم که در مواجهه با چنین مسائلی چه از سوی بیمارستان‌های دولتی، چه بخش خصوصی و چه عمومی نظیر بیمارستان‌های تامین اجتماعی حتما به ما مراجعه می‌کنند. معمولا مبلغ مورد نظر در همان جلسه اول به خانواده بیمار درگذشته پرداخت می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 0
    بیمارستانهای سودجو چیه ؟! خب بگو بیمارستانهای دزد دیگه . خیلی جالبه ، دزد ماشین و کیف قاپ و جیب بر مترو و اتوبوس و موبایل قاپ را همه دزد می دانند و تحقیر می کنند ولی یه همچین کاری که از دزدی هم بدتره و درواقع زورگیریه ، هیچکس اسم دزدی رویش نمی ذاره !!! نکنه می ترسید به قداستِ نداشتهء پزشکان خدشه ای وارد بشه ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس