کد خبر 1267689
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
نصرتی: اگر میزبان نبودیم، جلوی سوریه به مشکل برمی‌خوردیم/ ادووکات به حرفش عمل نمی‌کند!

یک کارشناس فوتبال می‌گوید با توجه به اتفاقات بازی با سوریه از جمله خطاهای خطرناک بازیکنان، اگر تیم ملی در خانه میزبانی نمی‌کرد، به مشکل بر می‌خورد.

به گزارش مشرق، محمد نصرتی درباره دیدار تیم ملی ایران برابر سوریه و کسب پیروزی با وجود نارضایتی کارشناسان از عملکرد فنی تیم اسکوچیچ گفت: اولا باید تبریک بگوییم که سه امتیاز را کسب کردیم ولی این سه امتیاز چندان دلچسب نبود. اما واقعیت این است که کره‌جنوبی هم در زمین خود پیروز نشد و ژاپن در زمین خود مغلوب عمان شد.

وی به مسئله میزبانی تیم ملی در این مسابقه اشاره کرد و گفت: اینکه در اولین بازی شرایط میزبانی را کسب کردیم، مهم بود چرا که اگر در زمین دیگری بازی می‌کردیم، چه بسا مهدی طارمی و شجاع خلیل‌زاده اخراج می‌شدند. از اهمیت میزبانی همین که گاهی تصمیمات داور به نفع تیم میزبان است.

این کارشناس فوتبال با اشاره به عملکرد فنی تیم ملی در این مسابقه خاطرنشان کرد: ما به واسطه غیبت احسان حاج‌صفی و سردار آزمون که کاملا محسوس بود، بازی را با تغییر آرایش نسبت به بازی‌های تیم ملی ایران در بحرین شروع کردیم و با سیستم ۱-۳-۲-۴ وارد زمین شدیم. در نیمه اول نتوانستیم ایجاد موقعیت کنیم. دفاع چپ و راست ما نتوانستند در فاز حمله کمک کنند. همچنین اگر چه جهانبخش گل زد اما توقع ما از جهانبخش و قلی‌زاده بیشتر از این حرف ها است چون بازیکنان باکیفیتی هستند. سامان قدوس هم همینطور بود. از طرفی یک‌سری از بازیکنان ما مانند سرلک، امیری و سایرین در شرایط مسابقه نبودند.

وی به تسلط بسیار خوب عزت‌اللهی بعد از ورود به زمین اشاره کرد و گفت: اگر چه حضور عزت‌اللهی یک توفیق اجباری بود اما او با توجه به اینکه به خوبی گرم هم نکرده بود، خیلی خوب و با اعتماد به نفس بازی کرد، به بازی نظم داد و در صحنه‌ای که به گل رسیدیم، حرکت توپ و تغییر جریان بازی از سوی عزت‌اللهی بود.

بیشتر بخوانید:

تمرینات مخصوص برای مدافع تیم ملی ایران

این مربی فوتبال درباره تعویض های تیم ملی در برابر سوریه گفت: در مجموع عکس‌العمل کادرفنی نسبت به بازی خوب بود. آن‌ها توانستند شرایط را بهتر کنند و توانستیم به گل برسیم. اگر چه میلاد محمدی با روز های اوجش فاصله دارد و با خطاهای مکرر باعث شد تیم عقب بنشیند. جای شکرش باقی است که سه امتیاز را گرفتیم.

نصرتی با توجه به پایان محرومیت آزمون و انجام جلسات تمرینی بیشتر و همینطور افزایش شناخت بازیکنان از همدیگر بعد از بازی با سوریه، درباره وضعیت تیم ملی برابر عراق گفت:. سردار آزمون در لیگ روسیه و طارمی در لیگ پرتغال چند هفته بازی کرده‌اند. آن‌ها جزو بازیکنان خوب هستند. کنعانی‌زادگان شرایط خوبی داشت. بازیکنانی که در شرایط مسابقه باشند می‌توانند به افزایش کیفیت تیم ملی کمک کنند و ما با آمادگی بیشتری جلوی عراق به میدان برویم.

این کارشناس فوتبال درباره وضعیت تیم ملی عراق گفت: من بازی با کره‌جنوبی را ندیده‌ام. دیک ادووکات مربی بزرگ و زیرکی است. باید بازیکنان این تیم را ببینیم. باید دید با همان ترکیب بازی‌های انتخابی جام جهانی در بحرین بازی می‌کنند یا خیر. با تمام احترام به همه عرب‌ زبان‌ها و دوستان خودم از جمله کعبی، بداوی و کاملی‌مفرد، کشورهای عرب زبان و حوزه خلیج فارس انگیزه خاصی در تقابل با تیم‌های ایرانی دارند و اگر به نتیجه دلخواه خود برسند، کارهایی می‌کنند که شاید دور از بازی جوانمردانه باشد. تیم ملی جلوی عراق باید خیلی خوب و مسلط کار کند.

نصرتی ادامه داد: سرمربی عراق به علت سال‌ها فعالیت در کره‌جنوبی از این تیم شناخت خوبی داشت و ایجاد نظم و لایه‌های دفاعی فشرده، از کره‌جنوبی امتیاز گرفته است. کما اینکه سون هیونگ مین هم به وقت تلف کردن عراقی‌ها معترض بود.

وی در واکنش به اینکه آیا ادووکات به گفته خود مبنی بر انجام بازی هجومی جلوی ایران عمل می‌کند یا خیر اظهار کرد: من بعید می‌دانم هجومی بازی‌ کنند. اگر اینطور باشد ما در ضد حملات از سرعت جهانبخش، آزمون و طارمی استفاده می‌کنیم. این‌ها مصاحبه‌هایی است که فکرها را مشغول کنند. قطعا قدرت تیم عراق به ما نمی‌رسد و مطمئن باشید تدافعی ظاهر خواهد شد.

نصرتی درباره عملکرد تیم ملی در بازی بعد گفت: وقتی تیمی تدافعی بازی می‌کند، ما باید ضمن داشتن مالکیت توپ، باید از مدافع کناری آماده برای زوج سازی و خلق موقعیت استفاده کنیم. ما این مهم را در نیمه اول نداشتیم چرا که جعفر سلمانی و وحید امیری در حملات نبودند و ما برتری عددی نداشتیم. اگر صادق محرمی برسد و وینگرها بهتر شوند و دفاع چپ ما آماده‌تر شود، قطعا عملکردی بهتری خواهیم داشت.

وی درباره تلاش بازیکنان سوری برای ایجاد تنش و درگیری در مسابقه گفت: در چند صحنه از جمله خطای طارمی و میلاد سرلک خیلی به داور فشار آوردند. اگر بازی در زمین بی طرف بود ما به مشکل می‌خوردیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    2 0
    تیم عراق تیم رده 60 تا 70 فیفاست و بازی هم در زمین بی طرف دیک ادووکات سرمربی عراق حتما بازی قبل ایران با عراق را که شکست عراق رقم خورد را دیده بنابراین اگر بخواهد قدری باز بازی کند به سرنوشت بحرین که در خانه خودش 3-0 شکست خورد مبتلا خواهد شد. تیم ایرا ن هم انقدر حرفه ائی هست که از پس این تیم عراق بربیاید. شما هم بیخود این تیم عراق را بزرگ نکنید. در ضمن بازی با سوریه تمام شد و رفت ایران در برابر عراق جور دیگری بازی خواهد کرد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس