کره شمالی

نشریه آمریکایی نوشت، کره شمالی به طور محتمل بزرگترین یگان نیروهای ویژه در جهان برای نبردهای غیرمتعارف را در اختیار دارد و آموزش‌های نظامی و سختگیری آنها را به دشمنان مهیب مبدل کرده است.

به گزارش مشرق، یک نشریه آمریکایی در مطلبی به توان کماندوهای کره شمالی پرداخت و نوشت، یکی ازحیاتی‌ترین بخش‌های ماشین جنگی کره شمالی کماندوهای این کشوراست و پوینگ یانگ احتمالاً بزرگترین یگان نیروهای ویژه در جهان را دارد که شمار آنها دویست هزار مرد و زن دوره دیده به ویژه برای نبردهای غیرمتعارف است.

نشریه «نشنال اینترست» در این زمینه نوشت، کماندوهای کره شمالی آموزش دیده‌اند تا در سراسر شبه جزیره کره و احتمالاً فراتر از آن عمل کرده و تهدید نامتقارن برای دشمنان خود ایجاد کنند. کره شمالی چندین دهه یک نیروی چشمگیر از تانک‌ها تا پیاده مکانیزه، توپخانه، نیروهای هوابرد و نیروهای ویژه را در اختیار داشت.

شروع توجه یه نیروهای ویژه

این نشریه در ادامه به توان پایین‌تر نیروهای پیاده نظام و زرهی کره شمالی در قیاس با آمریکا و کره جنوبی اشاره کرد و آن را ناشی از کمبود تجهیزات نظامی پیشرفته دانست. به نوشته نشنال اینترست، کره شمالی در واکنش به این موضوع، اهمیت به نیروهای ویژه خود را افزایش داده است. این کشور دارای ۲۵  تیپ ویژه و پنج گردان نیروهای ویژه است که برای انجام ماموریت‌هایی از خط مقدم تا ماموریت‌های چتربازی و ترور آموزش دیده‌اند.  

نقش نیروهای هوابرد

از دویست هزار کماندوی کره شمالی، حدود ۱۵۰ هزار نفر آن‌ها متعلق به واحدهای پیاده نظام سبک هستند. نیروهای هوابرد کره شمالی نیز در یک نبرد محتمل فرودگاه های دشمن، ساختمان‌های دولتی (کره جنوبی) و جاده‌ها و بزرگراه‌های کلیدی و زیر ساخت‌ها را هدف قرار می دهند. علاوه براین، کره شمالی هشت «تیپ تک تیرانداز» دارد. این واحدها وظایف بسیار متنوعی را برعهده دارند و تقریباً شبیه رنجرزهای ارتش ایالات متحده، نیروهای ویژه ایالات متحده و نیروی دریایی نیروی دریایی این کشورعمل می‌کنند. برخلاف همتایان آمریکایی، به نظر می‌رسد برخی از این واحدها قادر به عملیات هوابرد معمول، یورش هوایی یا دریایی هستند.

 ۲۰۰ هزار کماندوی خطرناک کره شمالی با قابلیت انجام عملیات متقارن و نامتقارن

تیپ‌های تیک تیرانداز با ماموریت‌های مختلف

تیپ‌های تک تیرانداز در ماموریت‌های شناسایی و به اصطلاح اقدام مستقیم از جمله ماموریت‌های ترور، حملات علیه اهداف بسیار مهم و اهداف نظامی، خرابکاری، آموزش دیده‌اند. آنها اغلب لباس غیرنظامی یا لباس ارتش کره جنوبی یا ارتش آمریکا بر تن خواهند کرد.

سرانجام، اداره شناسایی که شامل چهار گردان شناسایی جداگانه است. این گردان پانصد نفره بسیار آموزش دیده و سازماندهی شده به اطلاعات طبقه بندی شده دشمن برخوردار است. در صورت وقوع جنگ، کره شمالی احتمالاً ده‌ها حمله جداگانه در سراسر کره جنوبی، از خط مقدم  تا بندر جنوبی «بوسان» انجام خواهد داد. این که آیا این نیروها می‌توانند از دفاع هوایی و دریایی قابل ملاحظه سئول عبور کنند یا خیر، یک سئوال دیگر است. البته محتمل است که نیروهای کره جنوبی خسارات سنگینی به کماندوهای کره شمالی وارد خواهند کرد.

کماندوهای خطرناک کره شمالی

این نشریه در خاتمه نوشت که نیروهای ویژه کره شمالی از یک نیروی صرفا مزاحم که برای حملات در پشت خاک دشمن طراحی شده به نیروهای بسیار خطرناک تبدیل شده اند. آنها حتی برای حمله و از بین بردن اقامتگاه رئیس جمهور کره جنوبی آموزش دیده اند. اگرچه بسیاری از این نیروها در مسیر نبرد جان خود را از دست می‌دهند، اما آموزش‌های نظامی، سختگیری و تلقین سیاسی، آنها را به دشمنان مهیب تبدیل می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    27 38
    ما هم باید این تعداد نیرو کماندو داشته باشیم
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    46 31
    چند وقت دسگه از گرشنگی میمیرن. خخخخ
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      33 13
      اژ گلشنگی می میلن؟ باول کن نمی میلن!
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    12 28
    چه فایده وقتی کافر میمیرن و جهنم میرن
    • عبدالله مومن IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      14 17
      اینها تا آمریکایی های کافر را نکشند و دلت را خون نکنند. کوتاه نمی آیند. هههههههههههه
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      7 5
      حالا اینها اقلا فقط کافر میمیرن، فکر کن یانکیه هم حرومزادست، هم تروریسته و هم کافر از دنیا میره چی میشه!!!!
    • س IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      11 8
      تو میری بهشت ؟ ای ساده لوح کدوم بهشت کدوم جهنم
    • جعفر DE ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      4 4
      بدباورت شده که مسلمانی هااا؟
  • CA ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    21 9
    فقط قدرت هست که جلوی تروریسم لیبرالی رو میگیره. بایستی تمامی کشورهای مستقل چنین قدرت بازدارندگی را برقرار سازند تا لیبرالیسم رو به گورستان دائمی فرستاد
    • مم IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 1
      تادنیابشه گلستان و چه چه مستان نه!؟فکر کردی یه عده دیکتاتورمثل رهبر کره شمالی وغیره دلشون واسه نسل بشرسوخته ومیزارنداب خوش از گلوی کسی پایین بره؟!اینامردم خودشون رو مثل برده بهشون نگاه میکنند وبه ذلت و خواری انداختندشون اونوقت کافیه دنیا بیفته دست چهارتا ازاین بی سروپاها ببین روزگاردنیارواززمان نازیها والمان بدترمیکنندیانه چون هر کدوم فکرقدرت طلبی خودشون.والا اگه یه سری قدرتها تودنیانبودندمعلوم نبودامثال این و صدام و وغیره چی به سرنسل بشروکشورهای دیگه میوردن.پس یکم فکر کن بعدنظراحساسی از خودت دربیار اقتداررررر
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    15 7
    70سال حکومت افتاده دست یک خانواده دستاوردشون فقر وفلاکت وبدبختی قحطی و مرگ گسترده مردم
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 0
      از نظر مغزهای کوچک غربگدا اوضاع کره شمالی اینجوریه
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 0
      70 سال است که تورم و بیکاری و اعتیاد و ناامنی ندارند. بهشت دنیا جای دیگری است؟
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    6 5
    نیروهای ایرانی هم نقش یک نیروی مزاحم رو دارند تا تاثیر گزار و مهیب
  • RO ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    11 7
    جنون آمریکا ستیزی دنیاشون رو به جهنم تبدیل کرده
    • ناشناس IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      9 4
      با ایجاد دشمن فرضی تونسته بر مردم حکومت کنه و بدبختی وفلاکتی که گریبانشون رو گرفته توجیح!!!
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 0
      جنون آمریکا پرستی هم شمارو گرفته و دنیا و آخرتونو به جهنم تبدیل کرده
    • ما IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 0
      آفرین چه هوشمندانه گفتی .گلی به گوشه جمالت.چه خوبه که ازروی خردحرفی گفته بشه یانظری نوشته بشه نه ازروی احساس پوچ ...
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    درسته که کره شمالی از نظر نظامی و هسته ای به نطقه ای از بازدارندگی رسیده که آمریکا رو به ترس انداخته ولی باید توجه کنیم در اونجا حقوق بشر یعنی هیچ و همه چیز برای مردمش قدقنه
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    ببینید کره شمالی اگر بره با آمریکا یک چیزی تو مایه برجام امضا کنه و خلع سلاح بشه هیچ ایرادی نداره چون جمعیتی کمتری داره و وسعت کم و منابع اون هم زغال سنگ و اورانیوم هستند اورانیوم که ۹۰ درصدش میره برا مذاکره و زغال سنگ هم ارزشی نداره ولی دولت تدبیر و امید با برجام ......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس