حماس نمایه

یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی گفت، مذاکرات تبادل اسرا بین این رژیم و جنبش حماس در حال حاضر به تعویق افتاده است.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی گفت که مذاکرات تبادل اسرا بین این رژیم و حماس تحت نظارت مصر گرچه لغو نشده اما به دلیل اوضاع سیاسی اسرائیل و تغییر احتمالی کابینه به تعویق افتاده است.

این منبع افزود که تغییر کابینه اسرائیل یک ترس طبیعی بین طرف‌های مذاکره ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

درخواست ۶۰۰ موسیقیدان جهان در حمایت از فلسطین

به گفته این منبع، مصر محور مهمی در این مذاکرات است و موضع اسرائیل را به خوبی درک می‌کند و می‌داند که پیشرفت در پرونده تبادل اسرا پیش‌شرط هر گونه پیشرفت در روند حل‌و فصل و بازسازی نوار غزه است.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، این منبع امنیتی اسرائیل همچنین گفت که مصر تمایل بیشتری به کمک به مذاکرات تبادل اسرا دارد و تلاش‌های خود برای تأثیرگذاری بر رهبران حماس را شدت بخشیده و علاوه بر آن برخی طرف‌های تأثیرگذار از جمله آمریکا و اروپا نیز در این تلاش‌ها مشارکت دارند.

پیشتر روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشته بود که دستگاه‌های امنیتی اسرائیل معتقدند احتمال تشدید درگیری‌ها در نوار غزه بیشتر از احتمال دستیابی به آتش‌بس و تبادل اسراست.

برخی منابع امنیتی اسرائیل نیز گزارش دادند که طی دو هفته اخیر پیشرفت چندانی در مذاکرات تبادل اسرا تحت نظارت مصر حاصل نشده است.

جنبش حماس از تابستان ۲۰۱۴ چهار اسرائیلی را به اسارت گرفته است که دو نفر از آن‌ها از نظامیانی هستند که در جنگ غزه مشارکت داشته و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.

در حال حاضر ۴۵۰۰ اسیر فلسطینی از جمله ۴۱ زن و ۱۴۰ فلسطینی کم سن‌وسال و ۴۴۰ بازداشتی اداری، در اسارت رژیم صهیونیستی بسر می‌برند.

رژیم صهیونیستی اخیرا طی ۱۲ روز جنگ علیه نوار غزه، ۲۵۵ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالخورده را به شهادت رسانده و بیش از ۱۹۴۸ نفر را زخمی کرد.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس