کد خبر 126746
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: این دوره عمره دانشجویی با اعزام حدود 31 هزار نفر از دانشگاهیان به سرزمین وحی به پایان رسید.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سیدمحمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در مورد جزئیات بازگشت دانشجویان از عمره دانشجویی گفت: روز گذشته با ورود آخرین کاروان‌های دانشجویی به فرودگاه مهرآباد تهران، عملیات این دوره از عمره دانشجویی با اعزام حدود 31 هزار نفر از دانشگاهیان به پایان رسید.

وی افزود: در این مرحله که از 25 بهمن‌ماه سال گذشته با اعزام اساتید به سرزمین وحی آغاز شد، 3850 نفر از اساتید دانشگاه‌ها، 11 هزار پسر مجرد و 15 هزار زوج دانشجو تا 7 خرداد به سرزمین وحی مشرف شدند.

فقیهی در مورد برنامه‌های فرهنگی انجام شده در عمره دانشجویی، اظهار داشت: در این مدت همایش‌هایی با موضوعات مختلف و هفته‌ای سه‌بار، با حضور بیش از هزار نفر از زائرین دانشجو در محل بعثه مدینه و مکه برگزار شد، که در طول هفته حداقل 32 کاروان از دانشگاهیان در این جلسات حضور یافتند.

رئیس سازمان عمره و عتبات دانشگاهیان در مورد موضوعات جلسات اذعان کرد: عمده مباحث جلسات زوج‌های دانشجو، بحث خانواده و مشاوره و در زمان پسران موضوعات مختلفی چون عترت شناسی و معنویت افزایی بود.

فقیهی در ادامه اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های فرهنگی-مذهبی طول سفر که با همکاری بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزارشد، می‌توان به جلسات هفتگی ویژه مدیران، روحانیون و معینه‌های کاروان‌های دانشجویی با حضور مسئولان بعثه، جلسات ویژه زائرین اهل سنت، جلسات ویژه نخبگان و برگزیدگان فرهنگی، مراسم اهدای جوایز به جوان‌ترین زوج‌ها در هر هفته، زیارات دوره ویژه در قالب زیارت شهدا، بازدید از منطقه حنین و احرام مجدد در میقات جعرانه که محل مُحرم شدن پیامبر(ص)بود، دوره‌های مکه‌شناسی در هتل‌ها دانشجویی، پیاده‌روی به سوی جمرات و مسجد بیعه، خدمات رسانی زائرین دانشجو به زائرین کهنسال کاروان‌های عادی، برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم، برگزاری جلسات پاسخگویی به شبهات وهابیت در زمان متاهلی که با استقبال مواجه شد.

وی به حضور مشاور خانم در مدینه منوره و مکه معظمه اشاره کرد و در خصوص برنامه‌های فرهنگی دیگر عمره دانشجویی تشریح کرد: حضور جدی و نقش آفرین معینه‌ها در کاروان‌های متاهلی، حضور سه مداح در مدینه و یک مناجات خوان در مکه، برگزاری زیارت جامعه کبیره از برنامه‌های ویژه این دوره از اعزام دانشگاهیان به سرزمین وحی بود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در مورد برنامه  "سقایه الحاج" نیز گفت: در روزهای دوشنبه و پنچ‌شنبه از زائرین روزه‌دار با آب زمزم پذیرایی می‌کردند و همچنین گروهی از دانشجویان تعدادی ویلچر خریداری و با آن زائرین کهنسال را برای انجام اعمال عمره همراهی کردند.

فقیهی کاهش بازار رفتن دانشجویان را از نکات برجسته عنوان کرد و اظهار داشت: دانشجویان بیشترین اوقات خود را به حضور در مشاعر مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره می‌گذراندند.

وی افزود: دانشجویان حلقه‌های قرآنی را در مسجدالنبی، مسجدالحرام و مسجد شجره چشم گیرتر از سال‌های گذشته برگزار کردند، به گونه‌ای که ماموران سعودی نمی‌دانستند چگونه مانع زائران شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس