کد خبر 1267269
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
کلاهبرداری با ترفند پیامک ابلاغ سامانه ثنا

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان درباره کلاهبرداری اینترنتی با ترفند پیامک ابلاغ سامانه ثنا هشدار داد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن رسولی، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان درباره کلاهبرداری اینترنتی با ترفند پیامک ابلاغ سامانه ثنا هشدار داد و بیان کرد: روزهای اخیر، پیامک‌هایی برای تعدادی از هم استانی‌ها با عنوان ابلاغ الکترونیک (ثنا) ارسال و از آنان خواسته شده با رفتن روی یک نشانی اینترنتی (لینک) از شکایتی که علیه آنان ثبت شده است، آگاه شوند.

بیشتر بخوانید:

انهدام باند ارسال پیامک جعلی ابلاغ قضائی در پوشش سامانه ثنا

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: گوشی افراد با ورود به این لینک که از آنان برای نشان دادن متن ابلاغیه، مبلغ کمی پول می‌خواهد، به یک بدافزار آلوده می‌شود.

رسولی افزود: هکرها از طریق این بدافزار اطلاعات کارت‌های بانکی افراد را جمع آوری و حسابشان را خالی می‌کنند.

وی تاکید کرد: در پیامک ابلاغ ثنا که دادگستری برای افراد ارسال می‌کند، هیچ لینک یا نشانی اینترنتی وجود ندارد و هیچ پولی برای نشان دادن ابلاغیه به افراد از آنان دریافت نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی گفت: پیامک ثنا از طریق سرشماره‌های مخابراتی ارسال می‌شود؛ در حالی‌که پیامک‌های جعلی ارسال شده تاکنون به هم استانی‌ها از طریق شماره تلفن همراه است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان به شهروندان توصیه کرد: برای اطمینان از درستی پیامک‌های ثنا که دریافت می‌کنند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و یا نزدیک‌ترین دادگستری یا دادسرا مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: کسانی هم که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده به پلیس فتا مراجعه کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عیسی مهدیراده IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    اینکه کثافتها از منم پول برداشتن ولی شکایت هم کردم به جایی نرسید خواستم بگم که به پولتون نمی‌رسید با تشکر از لطف مسئولین که خیلی زود اطلاع رسانی کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس